3366
Sök

Helljus fel på volvo 940 td

185 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
höll på att fixa med bilen igår och helt plötsiligt lägger helljuset av:S har kopplat xenon på den! och jag har kollat upp relät och det ser bra ut! vad kan felet vara? jag testa koppla in en vanlig halogen lampa med men den slocka när jag drog i helljuset! trodde xenonet var trasigt men det var det inte. så vad kan felet vara?? MVH// Lillkjell
Senast redigerat av lillkjell (11 mars 2010)

Volvo For Life

4 005 Inlägg
11 mars 2010
lillkjell skrev:
höll på att fixa med bilen igår och helt plötsiligt lägger helljuset av:S har kopplat xenon på den! och jag har kollat upp relät och det ser bra ut! vad kan felet vara? jag testa koppla in en vanlig halogen lampa med men den slocka när jag drog i helljuset! trodde xenonet var trasigt men det var det inte. så vad kan felet vara?? MVH// Lillkjell

Omöjligt att svara på om du inte beskriver hur du har dragit kablarna eller tar bild på det...

Kanske  har du satt jordkontakten fel?

2 266 Inlägg
11 mars 2010
kolla över jordpunkterna där på innerskärmarna jag hade ett liknade då jag skifta mellan hel och halv så dog alla lampor på bilen ett par sek

svetsdiff !!!

185 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
saken var att jag höll på att kolla på en kabel som inte gick till nånting och sen måste den ha kommit åt plus kabeln? så då börja xenonet att blinka sen dog de! sen gick ja in i bil och ändra till halvljus, då lös det! men när jag drog på helljus då slocka de! istället lyser då andra lyset över dimljusena.. vet ej vad det är men?.. ialla fall så lyser den högra lampan då när helljuset är i gång. Och när jag slår om till halvljus så startar xenonet igen!

Sitter det några mera relän för framlysena? har kollat upp helljusrelät som klickar.. Och det var fresht, jag skifta till ett annant relä som såg lika dan ut ! men det hjälpte iallafall inte.

hur ska jag göra? MVH//lillkjell

Volvo For Life

2 266 Inlägg
14 mars 2010
va har du för xenon kitt? är de ett vanligt eller bi xenon? tänk på att reläna har olika funktioner men passar på samma ställen har du kollat säkringarna?
http://volvo940turbo.dk/ kolla under tips och trix där ser du vilka relän och säkringar de är för de står k på nåt och någon mer bokstav på ett annat dom ser lika ut men har olika funktioner

svetsdiff !!!

Sök