7200
Sök

Mobilen stulen på gran canaria - Sen kom räkningen.... ><

135 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Mobilen (C905) blev stulen sista kvällen innan vi skulle hem. Eftersom jag inte visste vart jag skulle ringa och polisanmäla eller spärra mobilen fick jag ringa hem till syrran några timmar senare när dom vaknat och be dom ringa till tre och spärra mobilen.

Sedan två veckor senare kom en räkning på 4400 kronor som jag vägrar betala då det är nån spanior som tydligen ringt till spanska hemnummer i lite mer än en timme.

Vad kan jag göra och vilka ska jag kontakta för att få det här avskrivet/betalt?

Kan man ta sånt här på hemförsökringen? Jag fick ut en tusenlapp av försäkringsbolaget för min SonyEricsson C905.

Tacksam för svar!

MVH
Mattias Emilsson

KHRacing
15 mars 2010
Är spaniensamtalen registrerade efter att mobilen spärrades eller ?
annars är det rätt svårt för dig att bevisa att det inte är du som ringt dem tyvärr.

Se te att kolla de exakt tidpunkterna på papprena.
Senast redigerat av KHRacing (15 mars 2010)

135 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
I juridiska termer ifall jag vill ta det på hemförsäkringen bör man väl kunna påvisa vad som är skäligt eller inte?

Knegare
719 Inlägg
15 mars 2010
Tror bara det är att du biter i det sura äpplet och betalar imo att du inte kunde spärra telefonen direkt..
GL

William 2009-02-20

711 Inlägg
15 mars 2010
Hade stöldanmälningen vart påringd innan luffaren hade börjat ringa runt så hade det
förmodligen vart grönt från din sida.Så det blir nog till att bita i det sura äpplet och betala.

Har du svettigt med att pynta ut den summan på ett bräde,så diskutera med tre så kanske dom
är snälla så du får dela upp betalningen på 2gånger.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 mars 2010
därför ska man inte ha sitt abb med på semestern utomlands. bättre med kontantkort då.

2 337 Inlägg
15 mars 2010
Adde666 skrev:
därför ska man inte ha sitt abb med på semestern utomlands. bättre med kontantkort då.

Nej, men man ska ha koll på hur man spärrar abonnemanget, så är det inga konstigheter.

Tyvärr tror jag som flera andra att det bara är att betala, har svårt att se att det skulle gå på hemförsäkringen.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
15 mars 2010
Be om en specifierad räkning med nummer på, sen hälsar du på med några storvuxna kompisar och, dom är nog glada med semester wink nää hade det varit i svergie så hade det varit lättare att styra.

Mvh S.Österdahl

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 mars 2010
Sarge skrev:
Adde666 skrev:

Nej, men man ska ha koll på hur man spärrar abonnemanget, så är det inga konstigheter.

Tyvärr tror jag som flera andra att det bara är att betala, har svårt att se att det skulle gå på hemförsäkringen.

Vore dessutom intressant å se något gå på hemförsäkringen när det sker 200 mil hemifrån...tvivlar starkt på att du slipper betala.
Men..istället för å lyssna på oss gissare, så kontakta konsumentombudsmannen o kolla me säkerhet istället.

135 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Mjo... Jag fick pengar för mobilen på hemförsäkringen.

1 067 Inlägg
18 mars 2010
Mortalis skrev:
Sarge skrev:
Adde666 skrev:

Vore dessutom intressant å se något gå på hemförsäkringen när det sker 200 mil hemifrån...tvivlar starkt på att du slipper betala.
Men..istället för å lyssna på oss gissare, så kontakta konsumentombudsmannen o kolla me säkerhet istället.

Hemförsäkringen täcker fler saker än din brödrost och soffa..

Mycket annat praktiskt.. Om man får pisk på byn så går det på hemförsäkringen tex..

Sök