6639
Sök

Hur får man bra ljud i bilen från baslådan? Bilen är Sedanmodell

1 435 Inlägg
15 mars 2010
Sickan_ skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Sickan_ skrev:
Hur kan det vara bärande i ryggstödet till baksätet? yikes

Jag funderade på bandpass låda först men visste inte om det skulle bli bra.. någon som vet helt säkert hur det kan bli med en sån låda?

Basarna är MGR F2010W

Där har du en bidragande orsak till att det inte spelar så bra, MGR F-serie är egentligen menade till inomhusbruk. Vilken version av dem är det du har, de här? http://www.ljudia.se/hogtalarelement-s8 … 0w-p78483/

Ja det är dom jag har och dom har jag haft innan med om du kollar på min sida sen filmen på ljudet i sierran så ser du hur bra dom spelade där..
Och jag köpte mina på ljudia och vet att dom är menade till inomhusbruk men jag pratade med en kille där och han sa att dom fungerar lika bra i bil med.

Javisst funkar det att spela med dem i bilen också. Dock har de ett väldigt högt qts-värde som säger att de trivs bäst i en sluten låda, så om du inte kör slutet redan nu bör du satsa på det smile Audin är ju en mycket tätare bil också, så därför kan man inte förvänta sig samma ljud genom att bara slänga in lådan i skuffen på audin. Det bästa vore kanske om du byggde nån form av låda under hatthyllan så basarna sitter upp genom den?
Senast redigerat av Alpinabiturbo (15 mars 2010)

945 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Sickan_ skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Där har du en bidragande orsak till att det inte spelar så bra, MGR F-serie är egentligen menade till inomhusbruk. Vilken version av dem är det du har, de här? http://www.ljudia.se/hogtalarelement-s8 … 0w-p78483/

Ja det är dom jag har och dom har jag haft innan med om du kollar på min sida sen filmen på ljudet i sierran så ser du hur bra dom spelade där..
Och jag köpte mina på ljudia och vet att dom är menade till inomhusbruk men jag pratade med en kille där och han sa att dom fungerar lika bra i bil med.

Javisst funkar det att spela med dem i bilen också. Dock har de ett väldigt högt qts-värde som säger att de trivs bäst i en sluten låda, så om du inte kör slutet redan nu bör du satsa på det smile Audin är ju en mycket tätare bil också, så därför kan man inte förvänta sig samma ljud genom att bara slänga in lådan i skuffen på audin. Det bästa vore kanske om du byggde nån form av låda under hatthyllan så basarna sitter upp genom den?

Okeejokeej nej jag har inte helt sluten låda.. jag följde en ritning som jag fick där på ljudia som är till för dom basarna och i ena kanten är det en öppning på ca 4-5 cm.. Tycker du jag ska testa att köra utan den öppningen? det är juh bara att bygga om lådan lite tongue

Menar du att ja ska ha basarna i hatthyllan då eller sen en låda under? tror det kan bli lite knepigt då dom är rätt stora.. hmm

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

1 435 Inlägg
15 mars 2010
Okej men om du fick ritning av Ljudia så bör den ju fungera, men testa att gör den sluten lite snabbt för att se ifall det blir bättre. Ja det var så ja tänkte med hatthyllan, förstår att det blir tajt. Det är svårt att få till det i sedanbilar tyvärr.

945 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Okej men om du fick ritning av Ljudia så bör den ju fungera, men testa att gör den sluten lite snabbt för att se ifall det blir bättre. Ja det var så ja tänkte med hatthyllan, förstår att det blir tajt. Det är svårt att få till det i sedanbilar tyvärr.

Ja man tycker juh det... ja jag får ta och testa det... ja sedanbilar suger tongue skulle köpt en coupé tongue

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Sök