2521
Sök

Byte av framruta på audi coupe

22 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Tja, klantig som jag är så råka jag ha sönder framrutan, och hittar ingen coupe på skroten i närheten, Men passar audi 80/90:s framruta på min coupe?

Tacksam för svar

MvH

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2010
I och med att det i grund och botten är samma kaross så bör det passa, så länge det är B3 karosser.
Men inget jag vågar svära på till 100%.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
hehe okej tongue tackar så mycket för svaret smile

sen på tal om nått annat, vilken audi a serie är det som passar på coupe? är det a6 eller?

MvH

1 697 Inlägg
18 mars 2010
DreamDevil skrev:
Tja, klantig som jag är så råka jag ha sönder framrutan, och hittar ingen coupe på skroten i närheten, Men passar audi 80/90:s framruta på min coupe?

Tacksam för svar

MvH

Kan inget om detta, men testa gå till nån lokal person som håller på med detta. Det gjorde jag och han kunde dra upp tabell över alla rutor som passade till min bil och sen kollade han upp vart närmaste fanns smile

22 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Det kan man också göra smile smart :p tackar för tipset tongue

322 Inlägg
18 mars 2010
eller så åker du till närmsta glasmästare eller audi handlare o tar ute en ny ruta på försäkringen för 1000kr monterat o klart=)

1 697 Inlägg
18 mars 2010
driftking199 skrev:
eller så åker du till närmsta glasmästare eller audi handlare o tar ute en ny ruta på försäkringen för 1000kr monterat o klart=)

kan bli dyrare än 1000. Beror ju på vad du har för självrisk på glas.

Åke
20 Inlägg
18 mars 2010
tror tyvärr det är annan lutning på coupen än vanliga 80/90.. jag skulle nog göra som ovanstående talare å ta ut en ny fin på försäkringen.. om du inte är tex plåtslagare / tekniker själv å kommer över lim osv på jobbet..  finns ju nån som annonserar nya rutor på blocket för typ 1200 . .

Olika
907 Inlägg
18 mars 2010
Coupé delar inte ruta med någon annan an S2 coupé, titta på en sedan/avant så förstår du varför.
Att skära ut en gammal ruta ur en coupé är inget en oerfaren klarar vill jag påstå, de blir väldigt sköra med åren.

Mvh
Fredrik

197 Inlägg
18 mars 2010
Jag fick min bakruta smashad för ett tag sen på min Coupé, på min halvförsäkring ingick tydligen glaskross. Så dem var utan bil i 1 dag och helt gratis pga glaskrossförsäkringen så att man slapp självrisken. Ganska smärtfritt!

22 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
tackar för alla svar smile och gör nog det som blir lättast tongue lämnar in den tongue det är inte så jäkla svårt att byta ruta, med pianotråd och tålamod så går det smile
Som sagt, tack för alla svar big_smile

MvH

22 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Marroe skrev:
Jag fick min bakruta smashad för ett tag sen på min Coupé, på min halvförsäkring ingick tydligen glaskross. Så dem var utan bil i 1 dag och helt gratis pga glaskrossförsäkringen så att man slapp självrisken. Ganska smärtfritt!

jojo, men du fick den sönderslagen? med andra ord det var inte du själv som slog sönder den antar jag? tongue jag råka göra ett par långa sprickor i min. fast det är upp vid innerbackspegeln, och det stör inte synfältet, undrar ifall man kommer undan med det på besiktningen? vi snackar nog 20 cm omkrets som sprickorna är.

MvH smile

197 Inlägg
20 mars 2010
Nej, men om du tänker efter lite så förstår du nog vad jag menar med smashad, försäkring..

Sök