1645
Sök

Street B Corsa preppad med Ground Zero i samarbete med AI-Group och LW-Audio (Startar på sida 57)

Projektet fortsätter och det ska satsas ännu högre i Street B detta år. 159 dB är målet för detta år och tanken är att slåss om pallplats på EM. Det kommer att sitta 2st 10kw slutsteg och en riktigt fet 15" bas ifrån Ground... Visa mer

358 014 Visningar
Uppdaterades senast 20 mars 2015
1 162 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Då var man hemma från jobbet och kan göra en riktig uppdatering.

Var iväg till Ljudbutiken en sväng idag och testade lite om dämpningen hade gjort något och om framsystemet klarade av att spöa kabeldisten i termlabet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114724/114724-ca06b64f9e1e8d4869057f8cfb4341ca.jpg
Stängda dörrar och där höll ingen i taket på bilen. Gjorde en 147 repa när Johnny höll i taket lite men glömde tyvärr att fota det. Med stängda så vart det ingen skillnad på mätaren alltså.

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114724/114724-4c5d6bcc62bea9594b93188180854ba2.jpg
Öppna dörrar. Där hittade man 1,2dB till vilket är helt OK. smile

Framsystemet glömde man ju ta bild på. Hade tänkt att testa lite mer men sen ångrade jag mig.
Vart som jag skrev tidigare 116,9 dB på ton. Blir nog att kolla lite om man kan göra något i dörren för att förbättra ljudet lite.
Någon som har något tips så tas det gärna emot. smile

Nu ska ja försöka fixa till dörrarna lite bättre innan tävlingen i Sundsvall på lördag!
Hoppas många kommer och spelar. smile

dB Jägare!
732 Inlägg
18 maj 2011
Redigt nice! smile
Blir lika impad varje gång jag ser dina resultat även fast jag sett dem tidigare! tongue
Keep up the good work! smile

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Wiesel skrev:
Redigt nice! smile
Blir lika impad varje gång jag ser dina resultat även fast jag sett dem tidigare! tongue
Keep up the good work! smile

Tackar! smile
Man får hoppas det blir lite mer under årets gång.
Jag har ju en sak som kan hjälpa en del om jag har tur och det är att sätta list i lådan och plasta den invändigt. :
Sen finns det säkert mycket mer man kan testa. Som att tex flytta lådan lite eller något.
Men är så pass nöjd ändå så jag tänker inte stressa i dagsläget. smile

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
Nymans skrev:
Tackar! smile
Jag har ju en sak som kan hjälpa en del om jag har tur och det är att sätta list i lådan och plasta den invändigt. :
Sen finns det säkert mycket mer man kan testa. Som att tex flytta lådan lite eller något.

Ah skulle vara riktigt häftigt att se en 148a i minsting-klassen! smile
Ja, du får prova dig fram lite med tiden! Ska väl ev greja lite i min låda jag med i hopp om att hitta lite till, men nybörjare som jag är så har jag ju gjort en del fel! Men fick en massa tips i Bollnäs som skall fungera! smile

Jo förstår att du är nöjd, sjukt högt att hitta 147dB i minsta klassen! Tycker du gör ett sjukt bra jobb! smile

6 558 Inlägg
19 maj 2011
Wiesel skrev:
Nymans skrev:
Tackar! smile

Ja, du får prova dig fram lite med tiden! Ska väl ev greja lite i min låda jag med i hopp om att hitta lite till, men nybörjare som jag är så har jag ju gjort en del fel! Men fick en massa tips i Bollnäs som skall fungera! smile

Jo förstår att du är nöjd, sjukt högt att hitta 147dB i minsta klassen! Tycker du gör ett sjukt bra jobb! smile

FAAAAAAAAAAN va du rävar för han tongue  vill du ha hjälp av han lr  roll  big_smile lol tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
racer-putte skrev:
FAAAAAAAAAAN va du rävar för han tongue  vill du ha hjälp av han lr  roll  big_smile lol tongue

Hahah Putte din filur! tongue big_smile
Nejmen fränt att spela såpass högt i minsting klassen! Får väl sätta mål att spela högre roll Som att det skulle hända.... lol big_smile hahah

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
racer-putte skrev:
Wiesel skrev:
Nymans skrev:
Tackar! smile

Hahaha! Det är kul å höra! smile
Hoppas du hittar en del på de tips du fått. smile
148dB skulle vara häftigt faktiskt. Får se hur mycket ork man har i sommar. Blir MDS Crank It Up finalen i ett bra läge så kanske man får sug att labba lite till för att kunna bränna av en 148+ repa. smile

6 558 Inlägg
19 maj 2011
Wiesel skrev:
racer-putte skrev:

Nejmen fränt att spela såpass högt i minsting klassen! Får väl sätta mål att spela högre roll Som att det skulle hända.... lol big_smile hahah

hehe du e jue på god väg att lira högt jue  smile skillnad me mig som inte kan lira högt bara mycke å snyggt smile

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
Nymans skrev:
Hahaha! Det är kul å höra! smile
Hoppas du hittar en del på de tips du fått. smile
148dB skulle vara häftigt faktiskt. Får se hur mycket ork man har i sommar. Blir MDS Crank It Up finalen i ett bra läge så kanske man får sug att labba lite till för att kunna bränna av en 148+ repa. smile

Ah hoppas på det jag med! smile
Det skulle vara ballt! big_smile

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Wiesel skrev:
racer-putte skrev:

Man vet aldrig! smile Hittar man riktigt rätt så kan det hända mycket!
Ett snabbt tips från mej du kan göra är ju att ha porten utanför lådan. Brukar hjälpa en del. smile

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
racer-putte skrev:
hehe du e jue på god väg att lira högt jue  smile skillnad me mig som inte kan lira högt bara mycke å snyggt smile

Jo det kommer sakta men säkert faktiskt! Vart ju nytt personbästa i Bollnäs så nog vart jag nöjd allt! big_smile

pfft, nog lirar du högt allt! smile Sen du har ju ett till mumsing steg som du SKA kasta in! big_smile

6 558 Inlägg
19 maj 2011
Nymans skrev:
Wiesel skrev:
racer-putte skrev:

Ett snabbt tips från mej du kan göra är ju att ha porten utanför lådan. Brukar hjälpa en del. smile

de e ett bra tips det  smile   testa de i simons a4a ida höjjde 1db tongue

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
Nymans skrev:

Okej, tack så mycket! smile
Inga problem att prova då min port är på blyga 12cm! lol

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
racer-putte skrev:
Nymans skrev:
Wiesel skrev:

Nice! Helst ska man fräsa så man inte får någon kant i lådan.
Gjorde ju så med mina Jula 8" basar och dom spelade ju 137,8 med 1100rms. big_smile

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Wiesel skrev:
Nymans skrev:

Okej, tack så mycket! smile
Inga problem att prova då min port är på blyga 12cm! lol

Då är det ju skitlämpligt! smile Sen har jag för mig att du hade porten på förarsidan i bilen.
Hmm... Vad kan vi mer hitta på? smile

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
Då ligger jag snäppet före! big_smile
Var så duktig att slipa kanterna vid port hålet helt runda innan jag satte i porten! smile

1 162 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Wiesel skrev:
Då ligger jag snäppet före! big_smile
Var så duktig att slipa kanterna vid port hålet helt runda innan jag satte i porten! smile

Då kanske tratten i lådan lägger sig ganska fint i rundningen då. smile

6 558 Inlägg
19 maj 2011
Nymans skrev:
racer-putte skrev:
Nymans skrev:

Nice! Helst ska man fräsa så man inte får någon kant i lådan.
Gjorde ju så med mina Jula 8" basar och dom spelade ju 137,8 med 1100rms. big_smile

dom e grymma dom smile  ja lira jue 126db ja me min i a3an  smile  me  500rms

6 558 Inlägg
19 maj 2011
va faaaaaaaaaaan nu få ni sluta skriva så jävla fort hinner jue för fan inte me  tongue  lol lol

dB Jägare!
732 Inlägg
19 maj 2011
Nymans skrev:
Då är det ju skitlämpligt! smile Sen har jag för mig att du hade porten på förarsidan i bilen.
Hmm... Vad kan vi mer hitta på? smile

Ah smile Japp den är på förarsidan, så långt har jag hängt med!
Jag fick tips om att höja upp lådan så den är jämnsmed baksätets kant.
Bygga covers runtom så det blir tätt, samt rikta lådan så den lutar lite bakåt, så att det studsar mer emot rutan.

Plåten i Golfen var ju inget att hurra över heller. 1 lager csab matta i hela skuffluckan och golvet. Vid nummerplåten !3! lager. Och 1 lager i framdörrarna + dörrsidorna. Och ändå så låter ju bilen sjuukt illa och flexar innuti när man spelar, man hör aldrig ren och trevlig bas i den tyvärr =/

Sök