7162
Sök

Besiktning utan dörrhandtag! (shaved door kit)

BASS GLAD
1 382 Inlägg
22 mars 2010
de går bes bilen utan handtag

herr nilsson har ju bes sin 850 utan handtag ..

http://www1.garaget.org/archive/26/2503 … 403689.jpg
http://www1.garaget.org/archive/26/2503 … 451513.jpg

Senast godkända besiktning: 2009-09-29

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

KHRacing
22 mars 2010
birka76 skrev:
de går bes bilen utan handtag

herr nilsson har ju bes sin 850 utan handtag ..

http://www1.garaget.org/archive/26/2503 … 403689.jpg
http://www1.garaget.org/archive/26/2503 … 451513.jpg

Senast godkända besiktning: 2009-09-29

Du kan aldrig hänvisa till ett fordon som gått genom med blankt papper.

besiktningsmannen kan lika väl ha struntat i den biten.

Men efter tidigare förfrågningar till SBP så skall det vara ok sålänge man kan öppna dörrarna från minst ett håll.

LillNaisarn
23 mars 2010
Dark_Angel skrev:
okej kul smile kommer som  sagt att gå att öppna 100% innifrån sen får man väll gömma någon knapp på utsidan utifall att. men den kommer isåfall att gömmas bra haha tongue

Att ha knapp på utsidan är väll inte att rekomendera. Köp istället ett kitt så du får med fjärrkontroll så du kan öppna dörrarna hur du vill, sen bara gömma på ngt finurligt ställe en Wire och öppna dörren/dörrarna som vanligt. ( om du har enbart "knapp" på utsidan, om batteriet dör= får du inte upp ev dörr(ar) )

<3 Japs
680 Inlägg
23 mars 2010
Jag har shaved doors och har en kromad tryckknapp på utsidan - alltså inget handtag. Har en solenoid som drar en vajer, som i sin tur drar i handtaget inifrån. Jag fick ombesiktning (m. körförbud) när min ena dörr inte gick att öppna...du MÅSTE kunna öppna dörren INIFRÅN O-C-H UTIFRÅN. Har kollat detta med Transportstyrelsen också.

Har fixat min ena dörr nu och besiktigar om på Torsdag, får hålla tummarna wink

Sen om du har fjärrkontroll eller knapp, det är skit samma - måste kunna öppna utifrån. Om batteriet dör, så kan jag (iaf) öppna bakluckan med nyckel och komma åt allting via den.

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Arcangelus skrev:
Jag har shaved doors och har en kromad tryckknapp på utsidan - alltså inget handtag. Har en solenoid som drar en vajer, som i sin tur drar i handtaget inifrån. Jag fick ombesiktning (m. körförbud) när min ena dörr inte gick att öppna...du MÅSTE kunna öppna dörren INIFRÅN O-C-H UTIFRÅN. Har kollat detta med Transportstyrelsen också.

Har fixat min ena dörr nu och besiktigar om på Torsdag, får hålla tummarna wink

Sen om du har fjärrkontroll eller knapp, det är skit samma - måste kunna öppna utifrån. Om batteriet dör, så kan jag (iaf) öppna bakluckan med nyckel och komma åt allting via den.

Hoppas den går igenom smile

Och på tal om allt detta så blir det inget av med dörrarna. sad var en annan a4 som jag skulle köpa och bygga om till ljudbil eftersom allt redan var rensat och dörrhandtagen redan var igenlagda.

Men nu var det kompisen som fick köpa bilen i stället. och jag tror inte vi har nå planer på rena dörrar på vita audin haha tongue

Tack iallafall för alla svar. kan vara bra att veta om man blir sugen någon gång smile

KHRacing
23 mars 2010
Arcangelus skrev:

Transportstyrelsen har inget med detta att göra dock, det är Bilprovningens tekniska avdelning du skallkontakta (men det var kanske det du menade)?

Jag ringde SBP Tekniska o fick svaret jag postade några inlägg ovan.

LillNaisarn
23 mars 2010
KHRacing skrev:
Arcangelus skrev:

Transportstyrelsen har inget med detta att göra dock, det är Bilprovningens tekniska avdelning du skallkontakta (men det var kanske det du menade)?

Jag ringde SBP Tekniska o fick svaret jag postade några inlägg ovan.

Har även fått det svaret jag postade på sidan innan, och då har jag även varit i kontakt med både SBP samt SFRO wink

Sök