2796
Sök

Inför: Utställning i Söderhamn den 24/4-2010

Designer.
1 260 Inlägg
18 april 2010
MrLego skrev:
tal0n skrev:
hörde någon sade nått om att man ska kunna bänka bilen där eller nått? något som stämmer?
Mvh

Man kan inte bänka bilen här. Så det stämmer inte det som du hört.

stig-evert skrev:
tjenare, inte för o värka gnällig. män har hört att inte alla bilar oavsätt skick och renlighet är välkommna inom området. trodde ju att man kunde komma o få vara med fast man har en vanlig standard bil, eller en gammel skruttbil. Med lite norskkrom? men frågar nu dig som är arrangör av de hela hur det ligger till? skulle bli riktigt glad över ett svar... M.V.H: stig-evert

Gnällig? Nja du frågar ju en fråga och här kommer ett svar.

Jag har valt att gjort en utställning och inte en träff. Så ja det stämmer att alla kommer inte att komma in på området i år. Utställning i dem flestas bemärkelse inklusive min egen uppfattning är att det är ordning på sakerna o inte komma med en "gammal skrutt bil" som du skriver. Men är den "gamla skrutten" i väldigt fint skick så kommer den in.

Ville jag ha en träff så har jag inte ordnat med domare som ska bedöma bilarna som kommer in på området.

Om du skulle ordna en sån här utställning och har priser närmare 9000:- att dela ut, skulle du då släppa in alla slags fordon på ditt område?

Min målsättning med detta är att det ska vara roligt att komma samt att det ska finnas fina bilar att titta på samtidigt som det gynnar staden i sig.

Visst nu kommer det kanske inte komma sådana bilar som tävlar i SCF till exempel..

Då bör det nog skrivas tydligt i första inlägget. För just nu framgår det ingenstans direkt.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

504 Inlägg
18 april 2010
MIKK0 skrev:
MrLego skrev:
tal0n skrev:
hörde någon sade nått om att man ska kunna bänka bilen där eller nått? något som stämmer?
Mvh

Man kan inte bänka bilen här. Så det stämmer inte det som du hört.

stig-evert skrev:
tjenare, inte för o värka gnällig. män har hört att inte alla bilar oavsätt skick och renlighet är välkommna inom området. trodde ju att man kunde komma o få vara med fast man har en vanlig standard bil, eller en gammel skruttbil. Med lite norskkrom? men frågar nu dig som är arrangör av de hela hur det ligger till? skulle bli riktigt glad över ett svar... M.V.H: stig-evert

Gnällig? Nja du frågar ju en fråga och här kommer ett svar.

Jag har valt att gjort en utställning och inte en träff. Så ja det stämmer att alla kommer inte att komma in på området i år. Utställning i dem flestas bemärkelse inklusive min egen uppfattning är att det är ordning på sakerna o inte komma med en "gammal skrutt bil" som du skriver. Men är den "gamla skrutten" i väldigt fint skick så kommer den in.

Ville jag ha en träff så har jag inte ordnat med domare som ska bedöma bilarna som kommer in på området.

Om du skulle ordna en sån här utställning och har priser närmare 9000:- att dela ut, skulle du då släppa in alla slags fordon på ditt område?

Min målsättning med detta är att det ska vara roligt att komma samt att det ska finnas fina bilar att titta på samtidigt som det gynnar staden i sig.

Visst nu kommer det kanske inte komma sådana bilar som tävlar i SCF till exempel..

Då bör det nog skrivas tydligt i första inlägget. För just nu framgår det ingenstans direkt.

Jag håller med. De regler som går att utläsa på första sidan är som följer:
REGLER!
Ingen burning på området!
Ingen nedskräpning på området!
Fria vägar för utryckningsfordon samt annan trafik!
Allmänt sunt förnuft!
Lyssna o titta på träffvärdarnas direktiv!

Jag kan inte läsa någonstans att det bara är utvalda bilar som får komma in på träffen...

Vart drar man gränsen på vilka som får komma in och inte?

HÅRDROCK

Volvonörd
1 187 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Om ni läser så står det så här i första inlägget 3:e meningen: Förr har vi hållit till på Lidl-parkeringen men nu har vi vuxit ur den parkeringen och satsar på en utställning mitt i stan!

Samt: Domare kommer att finnas på plats för att bedöma olika "klasser".

Sen även dem olika klasserna som är:

Peoples Choise
Bästa Puts
Skitigast Bil
Bästa Multimedia
Bästa Inredning
Topp 3 av oss i teamet bakom denna träff

Och under dessa klasser så står det: Jo vi gör det till årets första utställning i Gävleborg som går av stapeln i Söderhamn den 24/4-10 kl: 11:00-15:00.

Så hur ska man då uttrycka sig om det inte framgår att det är en utställning med klasser?

Regler är regler och har inget med att uttrycka om det är en träff eller utställning.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

504 Inlägg
18 april 2010
MrLego skrev:
Om ni läser så står det så här i första inlägget 3:e meningen: Förr har vi hållit till på Lidl-parkeringen men nu har vi vuxit ur den parkeringen och satsar på en utställning mitt i stan!

Samt: Domare kommer att finnas på plats för att bedöma olika "klasser".

Sen även dem olika klasserna som är:

Peoples Choise
Bästa Puts
Skitigast Bil
Bästa Multimedia
Bästa Inredning
Topp 3 av oss i teamet bakom denna träff

Och under dessa klasser så står det: Jo vi gör det till årets första utställning i Gävleborg som går av stapeln i Söderhamn den 24/4-10 kl: 11:00-15:00.

Så hur ska man då uttrycka sig om det inte framgår att det är en utställning med klasser?

Regler är regler och har inget med att uttrycka om det är en träff eller utställning.

Vilken typ av bilar får delta i utställningen isf?

Förr, på Lidls parkering, så var alla bilintresserade välkomna med sina bilar.
Senast redigerat av PuppPutte (18 april 2010)

HÅRDROCK

666 Inlägg
18 april 2010
palovaara skrev:
www.teamduja.se kommer väl ett gäng

ska vi åka karavan upp wink

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

7 100 Inlägg
18 april 2010
jahapp,lika bra att vara hemma då eftersom inte alla får vara med......

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Mångsysslare
162 Inlägg
18 april 2010
Lisa här, en av de Domare som kommer:
Självklart är alla bilar välkomna men det är "först till kvarn" som gäller för att få plats och få sin bil bedömd. De som sett torget i Söderhamn kan ju räkna lite lätt på hur mycket bil som kan tänkas få plats.
Inkl. ett tält och lite annat som hör till en utställning.
Det är fortfarande för att det är kul att träffa likasinnade som vi gör detta. men med den lilla extra bonusen att vi delar ut SMÅ pokaler och lite annat i pris väg.
De som vill ha sina bilar bedömda och vara med och KRIGA om dessa SMÅ pokaler kommer tidigt och ni andra som enbart vill var med för skojs skull kommer när ni vill.
Ang. en träff på Lidl så är det helt ok från min sida om ni åker dit och hänger efter utställningen på TORGET.
Kan ju bara vara roligt att förlänga tiden tillsammans.

För att förtydliga igen så är det så här:
Det är ett begränsat antal platser på området.
Alltså gäller det att vara där i tid för att få en plats.
Sen om du kommer i din gamla härk från 65 så får du naturligtvis komma in om du är där och det finns plats för dig!
Vi väljer inte ut vilka bilar som får komma in utan det är FÖRST TILL KVARN SOM GÄLLER!!!!

Detta ligger även i trådstarten:
Domarna har ordet:

För att bedömningen av era bilar ska gå så smidigt som möjligt ber vi er göra i ordning en kort presentation om er bil på ett A4 ark. Årsmodell, märke och vad ni gjort med den. Detta kommer vi häfta ihop med bedömningsprotokollet så skriv tydligt.

Vi kommer inte ha tid att prata med er när vi går runt utan vill att ni ger oss detta blad med info när ni anmäler er bil för bedömning. Se även till att huv, dörrar och bagagelucka är öppen om ni vill att vi ska bedöma dessa utrymmen. Annars går vi enbart på utsidan av bilen och ni får lägre poäng även om ni vill ställa upp i t.ex. Bästa inrednings-klassen.

Detta gör vi för att det ser ut som just nu att det kommer många bilar och vi bara är ett fåtal domare på plats.

Platsmässigt gäller först till kvarn så se till att ni kommer i tid om ni vill få bilen bedömd.

Det är ingen idé för er att skita ner bilen och tävla i Skitigast bil-klassen. Vi går på mer än bara lort.

Detta är en träff där vi mer fokuserar på att ha roligt än att vinna pokaler! Bidragsburken kommer finnas för att vi ska kunna göra ett lika bra jobb nästa år, om inte annat ännu bättre än vad vi hoppas på att det blir i år. Väl mött och ta med SOLEN när ni kommer!

Hoppas att det klarnat lite nu ang hur det kommer att ske...

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

7 100 Inlägg
18 april 2010
ena säger att alla inte är väkommen och den andra säger att alla är det!får inte riktigt till de.....

Teddan
2 495 Inlägg
18 april 2010
jag ska ah den skitigaste Porschen på träffen wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Volvonörd
1 187 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
bmx skrev:
ena säger att alla inte är väkommen och den andra säger att alla är det!får inte riktigt till de.....

Jag kan bara be om URSÄKT för att jag kanske inte är världens bästa på att uttrycka mig i ord eller skrift så. Det är som Pure skriver och det var det jag skulle få fram men lyckades inte.

Så det är först till kvarn och inget annat som gäller.

Jag valde helt fel ord och dem gäller inte helt enkelt.
Alla kan vi uttrycka oss på olika sätt som uppfattas olika men jag är bara människa jag med.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn

7 100 Inlägg
18 april 2010
lungt de lego!vart lite konstigt där bara tongue

Mångsysslare
162 Inlägg
18 april 2010
Lisa här igen...
Om du läser ordentligt så står det att alla inte kommer att komma in på området JA...
Om du läser ännu mer så kommer du förstå att om det kommer 300 bil så kommer inte alla dessa bilar få plats på det område vi har tilldelat!
Platsmässigt så finns det platser för ca 200 bil...
Om vi ni ponerar att du äger en skruttig/rostig Volvo från 75 och vill ha den bedömd så kommer du kl 10, åker in på området och ställer din bil där. Du ger även mig en a4 sida på vad det är du gjort med din bil osv... som det står på trådstarten att vi domare vill ha.
Jag går runt, tittar på bilarna och kommer sedan inte lägga mer än 2 sekunder på din bil eftersom den inte kommer ha en chans mot en ny lackad och stylad Volvo från 75, inte ens kunna konkurrera med en väl behållen original Volvo från 75.

Mvh Pure

Mångsysslare
162 Inlägg
18 april 2010
TRYIT skrev:
jag ska ah den skitigaste Porschen på träffen wink

Frugan klår nog dig... Hennes är definitivt skitigare...om hon får bort den från gräsmattan...big_smile
Fast hon får ju inte ställa ut så det är nog lugnt....

Mvh Pure

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 april 2010
Åker dit på kvällen istället, och kör den gamla vanliga söderhamnsträffen. Tiderna som är nu passar tyvärr inte mig, hoppas fler kan tänka sig komma upp kvällstid istället.

Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

fotointresserad
2 307 Inlägg
18 april 2010
tal0n skrev:
Mvh

Bänken du har hört talas om är nog den som kommer att finnas tillgänglig under Söderhamn Summer Nat´s i början av juli. Finns lite mer info om det i den här tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=172725

4 Inlägg
18 april 2010
Mäki skrev:
Åker dit på kvällen istället, och kör den gamla vanliga söderhamnsträffen. Tiderna som är nu passar tyvärr inte mig, hoppas fler kan tänka sig komma upp kvällstid istället.

Mvh Marcus

tjatja. kan lova att vi ses på kvällen. ja m.fl kommer o komma dit senare. för de fiasko som dom har hitta på nu blir ju bara kattskit. dom som är arrangerare värkar tydligen inte vara överens. så de blir nog bara tok. ses på lidl vid 18-19tiden. ALLA SOM VILL FÅR KOMMA O VARA GLADA. alkohol ser ja dock ej som ett problem. alla kommer i det befintliga skick dom känner att dom är o vill komma med. det kommer att bli riktigt roligt... M.V.H: Stig-Evert

4 Inlägg
18 april 2010
önskar svar på varför det heter söderhamnsträffen för? om alla inte får komma? orden kommer från mr.lego själv....

fotointresserad
2 307 Inlägg
18 april 2010
stig-evert skrev:
önskar svar på varför det heter söderhamnsträffen för? om alla inte får komma? orden kommer från mr.lego själv....

Snacka om att bygga upp en sandlåda, släpp det där istället. Han har ju beskrivit längre upp i tråden, läs om läs rätt.. Men jag förstår om han hellre ser att det kommer fräscha bilar än en massa sunkhögar.

412 Inlägg
18 april 2010
Alla får komma dit och kolla på utställningen, och som Pure/Lisa har skrivit så är det först till kvarn. Det dom önskar är att pilsnerhäckar inte ska ta upp plats för dem som har lite finare bilar som vill ställa ut och få bilarna bedömd, om ni bara läser vad som skrivs så framgår det ganska klart och tydligt. 

Som ni kanske förstår så finns det flera ställen att parkera på i Söderhamn än just busstorget, alla är välkomna hit, alla får ställa ut bilen, men vill man bara komma och kolla så parkerar man antingen utanför Sibylla eller vid biografen - hur svårt kan det vara att förstå?

135
├┼┼
24 R

Volvonörd
1 187 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Det heter Söderhamnsträffen för att alla ska få komma, jag har skrivit en ursäkt om att jag inte är bra på att formulera mig i ord och hur man än skriver så kommer det att misstolkas fel av nån. Så jag bad att Lisa skulle formulera det så att det vart rätt. Hoppas nu att det framgår att ALLA får komma och att det är pga platsbristen som vi menar att alla inte kommer att komma in.

Sponsorer 2013:

Sök