Audi a4 1,8t mindre projekt! Såld!

Stridsanka
13 april 2010 · 409 Inlägg

weklun skrev:
såg bilen nu med 18" på ser bra ut=)

Jaså? ja det var mycket bättre smile

Stridsanka
13 april 2010 · 409 Inlägg

Lajning skrev:
Kommer bli skitsnyggt med sommarfälgarna när fjädrarna satt sig. Tummen upp.

Blir nog en a4 för mig med när 80in tar slut.

Sommardäcken är på, och tycker det vart lagom höjd, inte för lågt och inte för hög!. Med tanke på att mina däck går precis vid skärmkanterna så är det bra med lite mellanrum smile och vill ju kunna ta mig fram på vintern också big_smile

Stridsanka
13 april 2010 · 409 Inlägg

Ny update, Sommardäcken är på! Tycker det var ganska lagom med sänkningen, inte för hög och inte för låg smile Vissa kanske tycker den fortfarande är hög, men bor ute på landet så vill kunna ta mig fram på vintern också när det inte alltid är plogat efter vägen smile. Däcken går precis vid skärmkanterna så det är bra med lite mellanrum tycker jag big_smile kommentera vad ni tycker!

KOLLA PÅ SIDA 1, BILDER FRÅN FÖRRA ÄGAREN MED SOMMARFÄLGARNA PÅ, SKILLNAD?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/904288_guer17.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/904290_evduku.jpg
Ska byta till vita sidoblinkers någon gång hehe smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/904292_7nfd14.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/904293_omdf4y.jpg
Fattas en centrumkåpa bak och en på andra sidan också, Nya är beställda och kommer nog på fredag smile. Hur tycker ni det vart med sommarfälgarna? smile

Senast redigerat av Stridsanka (13 april 2010)

weklun
13 april 2010 · 46 Inlägg

den skulle ha varit lite lägre=)

Stridsanka
13 april 2010 · 409 Inlägg

weklun skrev:
den skulle ha varit lite lägre=)

Mja kanske, Har redan kört så underredet har tagit i ;p

MaHedberg
13 april 2010 · 10 Inlägg

Ja den kunde varit lägre, men betydligt bättre nu! Man ska ju kunna använd bilen med smile

Stridsanka
14 april 2010 · 409 Inlägg

MaHedberg skrev:
Ja den kunde varit lägre, men betydligt bättre nu! Man ska ju kunna använd bilen med smile

Jodå det är bättre, klart den skulle kunnat varit lägre. Men nu har jag prövat bara med sänkfjädrar. Nästa gång blir det nog Coilovers fast inte på denna bil smile

Stridsanka
14 april 2010 · 409 Inlägg

Idag skickades devileyesen tillbaka, så hoppas att jag får mina angeleyes till veckan! smile

Stridsanka
15 april 2010 · 409 Inlägg

Har stora funderingar på att sätta på ett xenon-kit till halvljusen när jag får mina angeleyes, vad tror ni om det? smile det blir nog 6000k, ett kit med 35w för 650:- är inte så dyrt smile

Stridsanka
15 april 2010 · 409 Inlägg

Har precis varit ute och fixat lite med grillen, hade tänkt att lacka om den men den började ju såklart att regna.. Så kommer lite bilder här på vad jag roade mig med ett litet tag i alla fall smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/905425_kvq7oa.jpg
ser ut som nå fjollglitter big_smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/905426_9ficlp.jpg
Börjat slipa ner det lite smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/905427_8ppj0w.jpg
Ner slipad och klar, ska lackas svart igen smile. Hade 3st hållare till extra lysen som jag tog bort, därför det är 3st små hål i grillen tongue

bohman08
15 april 2010 · 145 Inlägg

sådär är det när man bor åt helevete.. hade du bott på rätt sida i vårat avlånga land hade du sluppit regn! wink

Stridsanka
15 april 2010 · 409 Inlägg

bohman08 skrev:
sådär är det när man bor åt helevete.. hade du bott på rätt sida i vårat avlånga land hade du sluppit regn! wink

Hahah jaja big_smile bortskämda ni är wink

Stridsanka
16 april 2010 · 409 Inlägg

Var in idag och köpte nytt oljefilter och en oljepluggspackning smile 4dl större oljefilter än orginal!, så efter jag hade köpt de så skulle jag hämta ut mina centrumkåpor, och dem passade inte... Han sa att dom inte finns att få tag på längre hmm men får försöka kolla upp det där.. Ingen som vet någon svensk sida där dom säljer centrumkåpor till bbs? smile

weklun
17 april 2010 · 46 Inlägg

jag ska titta på jobbet om vi har nå centrumkåpor=)

Stridsanka
17 april 2010 · 409 Inlägg

weklun skrev:
jag ska titta på jobbet om vi har nå centrumkåpor=)

Det hade varit kanon smile

kimmy89 Like it German
18 april 2010 · 378 Inlägg

Stötdämparna brukar väl typ inte må så bra om man sätter sänknings fjädrar på original dämparna om jag inte minns fel?

sen var det nån som fråga om HK i 1.8T finns en motor med 110kw = 150hk sen än med 132kw = 180hk
vet dock inte om dom sitter i speciella årsmodellet etc. Men iaf i B5 95-01

spännande projekt ska följas inne på att köpa samma modell men vet inte om jag vågar mig på en turbo, går bara sönder ;P

Hur många skruvar fick du över?....
Stridsanka
18 april 2010 · 409 Inlägg

kimmy89 skrev:
Stötdämparna brukar väl typ inte må så bra om man sätter sänknings fjädrar på original dämparna om jag inte minns fel?

sen var det nån som fråga om HK i 1.8T finns en motor med 110kw = 150hk sen än med 132kw = 180hk
vet dock inte om dom sitter i speciella årsmodellet etc. Men iaf i B5 95-01

spännande projekt ska följas inne på att köpa samma modell men vet inte om jag vågar mig på en turbo, går bara sönder ;P

Jo det stämmer nog att dämparna kanske inte mår så bra, men mina dämpare var bara 2-3år, också köpte jag fjädrar för att dom är billigare och ville veta hur höjden blev, så om dämparna skulle gå sönder köper jag dämpare som är anpassade för fjädrarna smile.

Och ja det finns 2st motorer, en 1,8T (den vanliga) sen finns det 1,8TS som den heter med lite mer krut i motorn smile

Tackar roligt att du ska följa det, det uppskattas. Klart du vågar på dig en turbo, jag hade tur att han som hade den innan var enda ägaren och turbon var bytt vid 11 000mil tror jag det var smile

kimmy89 Like it German
18 april 2010 · 378 Inlägg

ja då hade du nog ganska tur smile det är sån bil man vill ha tag på. Inte nån med 20 ägare alla var 18 år och lekte rally förare tongue

vad händer härnäst på bilen?

Hur många skruvar fick du över?....
Stridsanka
18 april 2010 · 409 Inlägg

kimmy89 skrev:
ja då hade du nog ganska tur smile det är sån bil man vill ha tag på. Inte nån med 20 ägare alla var 18 år och lekte rally förare tongue

vad händer härnäst på bilen?

Hehe jo jag hade tur smile, nä precis man vill inte ha någon sönder körd/skruvad. Jag är själv bara 19 men kör faktiskt lugnt med den smile.

Jadu härnäst blir att montera angeleyesen, fick ju fel lyktor som du kanske har läst? så skickade tillbaka dem förra veckan, så mina borde komma denna vecka smile

kimmy89 Like it German
18 april 2010 · 378 Inlägg

Stridsanka skrev:

kimmy89 skrev:
ja då hade du nog ganska tur smile det är sån bil man vill ha tag på. Inte nån med 20 ägare alla var 18 år och lekte rally förare tongue

vad händer härnäst på bilen?

Hehe jo jag hade tur smile, nä precis man vill inte ha någon sönder körd/skruvad. Jag är själv bara 19 men kör faktiskt lugnt med den smile.

Jadu härnäst blir att montera angeleyesen, fick ju fel lyktor som du kanske har läst? så skickade tillbaka dem förra veckan, så mina borde komma denna vecka smile

yes, Själv är jag mer svag för devil varianten. är så uttjatat med angel eyes och lexus baklampor. Men säker på att de blir snyggt med. Men som du vart lite inne på vad jag förstått att byta baklampor tkr ajg du ska göra det diiiirrrr. sen sänka mera tongue är juh 1 deci kvar till kanten big_smile

Hur många skruvar fick du över?....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang