Stölder i luleå, Volvo 740

nirsa
23 mars 2010 · 17 Inlägg

Blir så less.. har bott i luleå ett halt år och haft 3 "inbrott" i/på bilen.
1a dagen jag bodde här var det någon/några som knackade en ruta och försökte sno billjudet.
Baslåda mm, tur att jag hade skruvat fast det så de fick inte med något.
Denna månad har någon stulit navkapslar från 15" turbofälgar.. vad fan ska man med dem till??
Nu har dom stulit vita blinkersglasen fram!?! 
Stor mening att stjäla dom när dom nästan går sönder när man bryter/bänder loss dem..
Jag blir så jävla less att man inte ska få ha grejerna ifred, ska man inte våga ha en "fin" bil i stan..?

Är det någon fler från luleå/porsön som blivit bestulen i helgen?

NMI
28 mars 2010 · 1 045 Inlägg

porsön verkar ju vara mest drabbat i luleå på små stölder m,m

tråkigt detta tyvärr.

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
te_wik Forummoderator
28 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Luleå har blivit riktigt tråkigt på det sättet (också), man får inte ha grejjerna ifred. Knappt man vågar stanna vid rödljus, extraljusen kanske försvinner...




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ValP2k
28 mars 2010 · 1 122 Inlägg

har bott på porsön ett tag.. alltid haft audin 90in stående ute. Konstigt nog har ja klarat mig men tjejens A4 hade dom försökt bryta sig in i. Låset ligger i dörren nu mer

gasa nu foer faen!
falloutboy
28 mars 2010 · 1 723 Inlägg

Jag är iaf glad att jag numera har en bil med larm och inget ljudsystem (eller annat för den delen) som är värt att sno. Har haft två inbrott i Luleå och de lyckades ta allt utom kabalarna andra gången. Hoppas iaf att larm avskräcker. Lite iaf.

professor_nord
28 mars 2010 · 178 Inlägg

stöld våg även i piteå så inte är man säker där heller fy f-n dom ska hängas ut dom som stjäl och förstör för en kan inte dom göra som vi på garaget jobba å lägg undan pengar å köpa det på lagligt  hoppas de åker dit så de får betala skadorna ur egen ficka

four rings to rule them all
gemini78 Jägermeister
28 mars 2010 · 909 Inlägg

F*n man får inte ha något ifred nått mer, inte ens här uppe i Norrbotten nå mera.
Läser man Nsd på nätet och alla tidningar och tror oxå att dom gick ut för nån dag sen med en varning om att det har varit ovanligt mkt stölder, inbrott osv den sista tiden.

Måste ju vara samma gäng som håller på för här i Hpda har det varit inbrott tom hem till folk, bilinbrott, bilstölder, garageinbrott mm mm...

En bekant fick sin bil länsad fast den stod parkerad brevid huset och huset ligger avsides flera kilometer från stan mitt ute i ingenstans och han och familjen låg och sov...

Senast redigerat av gemini78 (28 mars 2010)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Kollan
6 april 2010 · 618 Inlägg

om du har så många stölder, ställ då bilen på (o)lämpligt ställe och vänta på tjuven och visa honom ett o annat..

Rayya
6 april 2010 · 876 Inlägg

Kollan skrev:
om du har så många stölder, ställ då bilen på (o)lämpligt ställe och vänta på tjuven och visa honom ett o annat..

Tråkigt det som hänt,men tror inte det spelar någon roll vart man bor tjuvarna finns överallt:rolleyes:

Volvo V70n "Likeface" (2001)
PuttesPOV
19 april 2010 · 504 Inlägg

Jag bor på Porsön och jag har "bara" blivit utsatt för slangning, än så länge. Har dock fixat ett garage nu. Det är ju lite svårare att stjäla småsaker från bilen om den är inlåst.

Hoppas dock att du ska slippa detta otyg! Man blir ju bara så jälva förbannad! Ibland önskar man att man kunde ta dom på bar gärning!

HÅRDROCK
nirsa
9 november 2010 · 17 Inlägg

Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

Trekmeister
10 november 2010 · 272 Inlägg

Antar det är din bil jag läste om på någon tidnings sida? Kan bara hålla med om att det är för j-vligt...

Begriper inte hur de kunnat ha så mycket is i magen att de stått och skruvat loss en massa prylar under huven dessutom.


Det finns förresten en snubbe som brukar vara ute och cykla i kvarteren här och kolla efter bus på nätterna. Minns inte vad han heter men du kanske känner till eller har hört talas om honom också? Han kanske sett något, om man bara visste hur man fick tag på honom...

Alex-s Bakhjulskrafs
10 november 2010 · 1 479 Inlägg

jag hade satt kamera i bilen (inte synligt då) och ökat chanserna att få dom på bild

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Uttelito Kung
12 november 2010 · 603 Inlägg

mk2_power skrev:
jag hade satt kamera i bilen (inte synligt då) och ökat chanserna att få dom på bild

För ett par år sen hade jag min moppe (en yamaha aerox 2008) stånde nere vid vägen på våran privata parkering vid villan, hade en kamera och en lampa uppmonterat så att det skulle avskräcka folk, lampan slog dom sönder och bilderna från kameran visade bara att det var.... mindre svenska indevider som gjorde det hela, men då är ju detta i stockholm iförsig, kanske är lättare att känna igän någon i någon mindre stad.

TS kanske borde fundera på att skaffa sig ett larm på bilen, det brukar hjälpa.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
allenalle snickare
14 november 2010 · 612 Inlägg

ja har alltid velat att någon jävel får nog och ,omterar lite bensinbomber i bilen så när dom kommer och gör inbrott,så sprängs bilen i luften big_smile men då blir man ju fälls för mordförsök,så funkar ju de svenska rättsystemet...
Vet inte om detta e en myt men har hört att det var en som fick inbrott i sin villa tjuven tog tv under armen och gick,när han kom ut på gatan så halka han och skada sig,husägare blev stämd och fick betala tjuven skadestånd för att han inte hade skottat trotoaren,visserligen är de många år sen ja hörde detta men ändå låter sjukt.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
almqvist__89
14 november 2010 · 1 140 Inlägg

en sån diod man kan köpa på biltema som ser ut som att man har larm är en riktigt bra investering, ser tjuvarna att det blinkar i rutan tror jag dom brukar hoppa över just den bilen det blinkar på..

en vän till mig hade problem med att polacker försökte bryta sig in i hans fars garage trots rörelselampa och kamera övervakningsskylt så han kopplade el till dörrhandtagen på garaget så efter det har dom inte vart där nått mer smile haha

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
PuttesPOV
15 november 2010 · 504 Inlägg

El i handtagen lät som en bra idé. Men kanske inte funkar så bra på en bil.

HÅRDROCK
dodgeraggare Avstängd
15 november 2010 · 11 Inlägg

att folk orkar..... fick en ruta krossad på dodgen för nån månad sen.. finns folk till allt..

sleepyoh
15 november 2010 · 1 319 Inlägg

jag som bor mitt i en invandrartät förort har däremot aldrig fått min bil pillad på, förutom ett uppbrutet tanklock..

_----------'
burken90
20 november 2010 · 20 Inlägg

nirsa skrev:
Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang