JonR skrev:
Hej! Ja nån datahacker är man ju inte så jag undrar hur ni kollar på TV i datorn? Finns alla kanaler eller är det bara vissa?
MVH/Jon
Beror på hur du definerar TV, vart du vill kolla och vilken metod du väljer.
Än idag så finns det ingen svensk leverantör som gör att du kan få tex samma utbud som viasat/canaldigital/boxer via en ren ipbox som fungerar på vilken internetoperatör som helst.
Tele2 och Telia och viasat har så du kan få digitaltv genom ditt bredband hemma om det är det du söker.
Om du redan har en box via kabeltv, satellit, markfria nätet eller ipbox så kan du koppla in denna
till din dator genom ett tv-kort som du sätter antingen innanför eller utanför din dator. Dock har nästan inga stöd för betalkanalerna och således gör denna metod meningslös.
Om du redan har en box och vill titta i datorn/iphone så kan du köpa en
www.slingbox.com-mottagare som du kopplar till ditt bredband som fungerar ungefär på samma sätt som ovan. Med skillnaden att du startar ett program på datorn och tittar genom din box hemma. Ungefär som din tv fungerar idag.
Om du inte har en box och vill kolla på en hel del tv-utbud överallt så kan du gå in på dina favoritkanalers tv-play sida. tex
www.tv4play.se www.kanal5play.se osv. Många många program finns att titta på där.
Sedan finns det ju mängder med utländska gratiskanaler med lite olika program man kan installera där ute men vad jag har hittat så finns det ingen riktigt ultimate-solution än.
Hoppas att detta hjälper dig lite. Slingbox använder jag själv mig av, det fungerar riktigt bra.