Jag har hittat ett Pyle slutsteg på 4000Watt. Och så står det så här
RMS Power @ 4 Ohms: 4x200 W RMS Power @ 2 Ohms: 4x320 W Bridgeable RMS Power @ 4 Ohms: 2x2000 W Maximum Power Output 4 x 1000W 4 Channel Bridgeable MOSFET Amplifier Frequency Response 20 Hz-50kHz (±3dB) Output Power @ 14.4v DC, 50Hz 2 Ohm Stable MOSFET Power Supply PWM ( Pulse-Width-Modulation ) System Glass Epoxy PCB Silver RCA Inputs Custom Terminal Block for Speaker Connection Thermal / Overload / Short Circuit Protection Input Impedance: 47K Ohms Soft Turn On/ Off Advanced Protection Circuitry S/N Ratio: >90dB Dimensions:10.24''W x 2.21''H x 17.72'
kan någon förklara? Menar mest på detta. RMS Power @ 4 Ohms: 4x200 W RMS Power @ 2 Ohms: 4x320 W Bridgeable RMS Power @ 4 Ohms: 2x2000 W 4Ohm: 2x2000Watt. E det RMS?? Eller vad menar dom?? Och då har man asså 1000RMS i en kanal när man bryggar? Och hur blir detta då i 2 Ohm??
De där stegen från Pyle verkar ha en hel del fantasisiffror. Jag har kikat i manualen (hos Pyleaudio.com) till ett par steg och det står sällan någon säkringsstorlek angiven, inte heller effekten vid 2 Ohm.
Ett exempel där det finns säkringsstorlek angivet är till PLA-1200 (monoblock), det ger ut 600 WRMS i 1,3 Ohm vid 14,4 V och säkringarna är på 2x20 A. Även med 100% verkningsgrad så skulle steget dra ca 41,7 A, men nu är det ju inte på det viset. Räknar man med 70% så blir strömförbrukningen 59 A, dvs alldeles för klena säkringar om nu effekten stämmer.
Det ser inte ut att vara alltför seriösa effektangivelser på deras steg kan man säga.
De där stegen från Pyle verkar ha en hel del fantasisiffror. Jag har kikat i manualen (hos Pyleaudio.com) till ett par steg och det står sällan någon säkringsstorlek angiven, inte heller effekten vid 2 Ohm.
Ett exempel där det finns säkringsstorlek angivet är till PLA-1200 (monoblock), det ger ut 600 WRMS i 1,3 Ohm vid 14,4 V och säkringarna är på 2x20 A. Även med 100% verkningsgrad så skulle steget dra ca 41,7 A, men nu är det ju inte på det viset. Räknar man med 70% så blir strömförbrukningen 59 A, dvs alldeles för klena säkringar om nu effekten stämmer.
Det ser inte ut att vara alltför seriösa effektangivelser på deras steg kan man säga.