När SS var helamerikanska så var det muskler utan dess like.
De hade inte många konkurenter vad gällde att klämma ut mkt effekt ur "små" steg.
Nackdelen var att de slukade ström som få och minsta kraftiga spänningsdipp så riskerade man att blåsa stegen åt fanders.
De ihop med RF vad ledande inom "cheater amps", dvs lågspecade steg som gav hutlöst med effekt vid högre spänning och hårdarelast (vad sägs om 2x25W RMS vid 12V 2 4 ohm och 1x1000W max vis 14V @ 1 ohm bryggat, JA 0.5 Ohm per kanal).
Sedan blev det Kikaägt, kinadesign, kinaproduktion.
En period där så red de bara på namnet och dess tidigare rtkte.
På senare tid verkar det som att de har lyssnat mer på marknaden och ryckt upp sig, men likväl så tycker inte jag att de nått upp till den klass de hade förr.
Skall nämnas att Soundstream Reference var bland det bästa man kunde ha på 90-talet. BLAND det bästa sade jag. Jag är dock nyfiken på hur dagens Referencesteg är. De har iaf valt samma design på stegen

Sedna hur de låter? Ja DET är jag nyfiken på.
Leo86> Se mitt svar här....det var lite snabb historia så som jag sett den. Andra har säkert sett den med en annan synvinkel.
Softis> Inte som de var förr dock

Nu är det samma MASSEFFEKTHYSTERI som hos alla andra, men det är mkt marknadens fel :S
Vad hände med de trevliga lättdrivna basarna som inte krävde mkt effekt?

Jo de försvann för att folk ville ha MKT bas ur noll utrymme......då måste man kompensera en tung massa med mer effekt.....