2007 efter gymnasiet fick jag jobb på gamla gummifabriken i Sjöbo och eftersom jag bodde i Bjärsjölagård vid tillfället behövde jag en bil att pendla till jobbet med. En liten begränsning när jag valde bil var ekonomin eftersom... Visa mer
Kul med fler följare. Det sätter lite press på mig att färdigställa bilen.
Har tyvärr dåligt med uppdateringar när jag inte hälsar på föräldrarna så ofta (tillgång till garage och verktyg), men kan bjuda på ett tips till alla som har skinn- eller vinylklädsel på förarstolen:
Köp inte byxor med blixtlås på bakfickorna, alternativt kliv in försiktigt i bilen.
Nej, har inte gjort det än, men jag har slutat skolan så det finns mer tid till det nu, även om jag jobbar. Bra att du tjatar så tar jag tag i det fortare.
Nej, har inte gjort det än, men jag har slutat skolan så det finns mer tid till det nu, även om jag jobbar. Bra att du tjatar så tar jag tag i det fortare.
haha... är så nyfiken på vad som händer. köpte mej en 306 bara för jag såg ditt mekande typ
Man byter bara fram, och det gör jag i samband med sänkningen. Kan ju inte köra runt med epa-stuk med strålkastarna riktade i asfalten Jag ska ha tag på en frisk bakaxel med grövre torsionsstavar bak. Bakaxeln måste bli styvare eftersom jag ska köra med de 5-ekrade fälgarna med breda spacers (dessa hjul slog i rejält i skärmarna bak när jag körde över ett farthinder osänkt).
Man byter bara fram, och det gör jag i samband med sänkningen. Kan ju inte köra runt med epa-stuk med strålkastarna riktade i asfalten Jag ska ha tag på en frisk bakaxel med grövre torsionsstavar bak. Bakaxeln måste bli styvare eftersom jag ska köra med de 5-ekrade fälgarna med breda spacers (dessa hjul slog i rejält i skärmarna bak när jag körde över ett farthinder osänkt).
min tar i som fan där bak med men dock bara när man kör 4 pers eller om man har 4 hjul där bak med däck på så tar de i om de guppig väg
Jag har följt många intressanta byggtrådar här på garaget, men många av dem har lagts ner innan bygget blivit klart. Därför lovade jag mig själv när jag startade denna projekttråd att fullfölja detta projekt. Sista tiden har det gått segt i väntan på tillfälle att sänka bilen och få tag på en frisk och hårdare bakaxel. Idag kollade jag på mina coilovers och såg detta:
Motiverande? Nej.
Projektet läggs nu ner då jag tröttnat på all skit med att meka bil. Ingenting går någonsin min väg, så då är det väl inte meningen att jag ska hålla på med bilar heller. Ber om ursäkt till alla följare och tackar för all motivation och alla tips jag fått under projektet. Jag har trots allt lärt mig en del iaf.
Den enda lagen som funkar i alla väder: allt ska jävlas så mycket som möjligt på så liten tid som möjligt. Var trevligt att följa ditt projekt o hoppas att du får motivation till att fortsätta eller börja på ett nytt inom en snar framtid :-)