Väldigt omoget beteende på väg till Elmia

Remiss
4 april 2010 · 1 339 Inlägg

linuslinje skrev:
hehe vafan. Ja vissa är verkligen inte mogna i trafiken. Men som någon skrev tidigare, ring polis. berätta hur den kör så får man hoppas att det finns en patrullbil som är i närheten och kan kontrollera fordon/förare och hoppas att denne ser körbeteendet. Det är väl det bästa man kan göra.

Tur att jag inte har en taklucka, jag hade fan inte velat ha en 140kg muskelknutte inhoppandes där, å andra sidan så slänger jag inte burkar på andra bilar. smile

Det var ioförsig hunden som hoppade in genom takluckan... Först iallfall wink

Muttley
4 april 2010 ·

Volvo_Emil skrev:

tkd_rille skrev:
sådant händer var dag ju. titta i malmö de är flera hundratals som kör som om de aldrig suttit i bilen förr. De finns troligen heller inga regler i den stan heller.

Där får 08or en eloge för att de vet hur motorvägstrafik fungerar.  Malmö kan få skit)

Stockholmare ligger ju i vänsterfilen även om de är tomt i högerfilen, slår mig varje gång jag är uppe att dom inte kan motorvägskörning där. Nu vet jag inte hur Malmö är, dom kanske är än värre.

Just där de är mer än 2 filer tycker jag att de funkade alldeles utmärkt. Jag var nerom nånstans med på vägen (råka svänga fel)  och körde inom en stadsdel Gick alldeles ypperligt att köra där.

Jag kom vid rusningstrafik och jag som då skåning och taxichafför van vid malmö-lunds rusningstrafik tyckte inte alls att de var besvärande när man bytta filer eller ville ligga lite lugnare i sthlms området.

Prova köra in eller ut i malmö på valfri motorväg, vill du ut i vänsterfil och köra om, även om du blinkar så gör du de med bilen som insats. Inte en jävel låter dig komma ut.

Rondeller i malmö ska vi inte snacka om, gör du regelrätt så får du en galen idiot som tutar dig i röven.

Så jag är nöjd på de viset med vår huvudstad smile Trodde de skulle vara riktigt jävligt.

marcus1
4 april 2010 ·

FredrikF skrev:
Var på väg till Jönköping idag för att njuta av årets första bilmässa. Möts på vägen av ett flertal bilar som buskör, inget konstigt. Så brukar det väl vara.

Det var dock en bil som utmärkte sig lite mer än de andra. Killen börjar med att göra omkörningar på insidan (vilket resulterar i en heldel väg dam som dras upp), därefter sicksack-körning över hela vägbanan. Sen återigen ett flertal omkörningar på insidan, varav en där jag ligger precis bakom. I detta fall måste jag köra över i vänster körfällt för att överhuvudtaget se något för sallt dam.

Kommer ifatt bilen efter en stund igen, då ligger han i vänster körfält och kör i 110 km/h på 120-väg blir lite fundersam i detta läge om man ska köra om eller ligga kvar. Med tanke på sicksack-körningen tidigare.

Kör förbi iaf och möts av detta.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/85802/891181_jpim3a.jpg


Någon mer här på Garaget som råkade ut för denna person?? Detta var mellan Norrköping och Jönköping.

Tycker det är väldigt respektlöst mot övriga billister att köra på det sättet.

Hade nog lagt in mig före honom dragit full broms gått ur och dragit ut han ur bilen och dratt han över käften om jag vart du smile

Muttley
4 april 2010 ·

Arenwik skrev:

FredrikF skrev:
Var på väg till Jönköping idag för att njuta av årets första bilmässa. Möts på vägen av ett flertal bilar som buskör, inget konstigt. Så brukar det väl vara.

Det var dock en bil som utmärkte sig lite mer än de andra. Killen börjar med att göra omkörningar på insidan (vilket resulterar i en heldel väg dam som dras upp), därefter sicksack-körning över hela vägbanan. Sen återigen ett flertal omkörningar på insidan, varav en där jag ligger precis bakom. I detta fall måste jag köra över i vänster körfällt för att överhuvudtaget se något för sallt dam.

Kommer ifatt bilen efter en stund igen, då ligger han i vänster körfält och kör i 110 km/h på 120-väg blir lite fundersam i detta läge om man ska köra om eller ligga kvar. Med tanke på sicksack-körningen tidigare.

Kör förbi iaf och möts av detta.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/85802/891181_jpim3a.jpg


Någon mer här på Garaget som råkade ut för denna person?? Detta var mellan Norrköping och Jönköping.

Tycker det är väldigt respektlöst mot övriga billister att köra på det sättet.

Hade nog lagt in mig före honom dragit full broms gått ur och dragit ut han ur bilen och dratt han över käften om jag vart du smile

Då har du samma mentalitet som idioten från landskrona. Grattis. Ilska i biltrafiken är exakt vad vi behöver mer av.

Sheba Certifierad besserwisser
4 april 2010 · 308 Inlägg

Råkade ut för en Saab och en Audi som körde slalom mellan bilarna på E4'an i södergående riktning när vi körde hem från Elmia igår vid halv sex-tiden. De passerade min bil på vänster sida men slängde sig sedan ut och körde om bilen framför oss på insidan och sedan körde de om bilen framför honom på vänster sida igen, detta i väldigt hög hastighet. När jag närmade mig bilen framför så såg jag dessutom att den hade en övningskörningsskylt och när jag körde om den så såg killen bakom ratten helt skärrad ut.

I övrigt gillar jag partystämningen bland folk på vägen till och från Elmia, men de som ska bete sig riktigt illa och t.ex köra slalom och utsätta andra för fara drar ju ner färdstämningen lite...

Senast redigerat av Sheba (4 april 2010)

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
davel
4 april 2010 · 347 Inlägg

Tycker att det är helt rätt att ringa biluthyrningen. Troligtvis kommer det inte bli mer än en tillsägelse ifrån uthyrningen men det kommer troligtvis att skrämma upp glinen endel och kanske förhindra en framtida olycka för att dom tänker efter lite mer... Fast risken är ju rätt stor att dom är så blåsta så inget annat än en arg polisman, indraget körkort och dagsböter hjälper vilket troligtvis är det föraren skulle ha fått om en polis hade sett alltihop.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
RThelander
4 april 2010 · 179 Inlägg

ni ska bara veta hur trafiken är i Miami-Fort Lauderdale.... tutan är ett dagligt verktyg hmm

AC Cobra "Drive-in marodören" (2010)
Nissan 240sx "LHD Silvia" (1992)
Nissan 370z (2009)
© Barnvagnsracer ® V70 T5
5 april 2010 · 21 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Jävla noll8or.. neutral

roll

Ja alla dessa jävla noll8or som inte kan köra bil som resten av landets inavlade jävla bondlurkar. Samma sak, va fan har ursprung med bilkörning och göra?

thelaughingmadman
5 april 2010 · 711 Inlägg

© Barnvagnsracer ® skrev:

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Jävla noll8or.. neutral

roll

Ja alla dessa jävla noll8or som inte kan köra bil som resten av landets inavlade jävla bondlurkar. Samma sak, va fan har ursprung med bilkörning och göra?

Brukar väl vara alla "bönder" som inte kan köra när de väl kommer till hufvudstaden.

"Ur vägen med din traktor bonnajävel, jag har bråttom till nästa rödlyse!"

Sen att de kallar Stockholm fjollträsk, beror i själva verket på att det enda roliga man har på en kväll i deras byhåla är att göra lakritsremmar utanför lokala korvmojjen.

Nog om detta, hoppas någon tar sig i kragen och ringer Europcar, de lär inte vara allt för glada att höra att någon kör som dessa killar har gjort med en hyrbil.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Niklas1987 NO
5 april 2010 · 2 182 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

© Barnvagnsracer ® skrev:

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Jävla noll8or.. neutral

roll

Ja alla dessa jävla noll8or som inte kan köra bil som resten av landets inavlade jävla bondlurkar. Samma sak, va fan har ursprung med bilkörning och göra?

Brukar väl vara alla "bönder" som inte kan köra när de väl kommer till hufvudstaden.

"Ur vägen med din traktor bonnajävel, jag har bråttom till nästa rödlyse!"

Sen att de kallar Stockholm fjollträsk, beror i själva verket på att det enda roliga man har på en kväll i deras byhåla är att göra lakritsremmar utanför lokala korvmojjen.

Nog om detta, hoppas någon tar sig i kragen och ringer Europcar, de lär inte vara allt för glada att höra att någon kör som dessa killar har gjort med en hyrbil.

Vill bara säga att bönderna fixar maten du äter smile Korvar växer inte på träd wink (Ha, där var jag rolig)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
GTI_Jocke
5 april 2010 · 217 Inlägg

På lördagen runt 09.00 på väg söderut mot Elmia blev vi omkörda av en Saab 9-5 på insidan som körde i Minst 140km/h. Det damma så in i helvete. Ingen som vet vem den idioten va? Hoppas en sån idiot kraschar själv och dör.

Das Auto
thelaughingmadman
5 april 2010 · 711 Inlägg

Niklas1987 skrev:

thelaughingmadman skrev:

© Barnvagnsracer ® skrev:
roll

Ja alla dessa jävla noll8or som inte kan köra bil som resten av landets inavlade jävla bondlurkar. Samma sak, va fan har ursprung med bilkörning och göra?

Brukar väl vara alla "bönder" som inte kan köra när de väl kommer till hufvudstaden.

"Ur vägen med din traktor bonnajävel, jag har bråttom till nästa rödlyse!"

Sen att de kallar Stockholm fjollträsk, beror i själva verket på att det enda roliga man har på en kväll i deras byhåla är att göra lakritsremmar utanför lokala korvmojjen.

Nog om detta, hoppas någon tar sig i kragen och ringer Europcar, de lär inte vara allt för glada att höra att någon kör som dessa killar har gjort med en hyrbil.

Vill bara säga att bönderna fixar maten du äter smile Korvar växer inte på träd wink (Ha, där var jag rolig)

Läs om mitt inlägg några gånger och låt ordet "självinsikt" eka i huvudet, så ska du se att jag är ganska ödmjuk, vilket även "bönder" bör vara ibland wink

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
5 april 2010 · 2 322 Inlägg

tjaaa hade    det hänt en olycka pga deras buskörning så  hade ja inte tyckt synd om dom alls... fet polisanmälning och  sjukhuset.. mer än förtjänt tycker jag.. som man bäddar får man ligga.. skadeglädje smile

ne fan  seriöst så  är det  väldigt omogen körning.. en stor fara för trafiken  få ju tänka  på familjer oxå..  okej med att köra fort det gör alla men busköra så.. då har man sjunkit.. Som ni säger.. tyvärr så är vissa inte värda körkort..

Niklas1987 NO
5 april 2010 · 2 182 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

Niklas1987 skrev:

thelaughingmadman skrev:

Brukar väl vara alla "bönder" som inte kan köra när de väl kommer till hufvudstaden.

"Ur vägen med din traktor bonnajävel, jag har bråttom till nästa rödlyse!"

Sen att de kallar Stockholm fjollträsk, beror i själva verket på att det enda roliga man har på en kväll i deras byhåla är att göra lakritsremmar utanför lokala korvmojjen.

Nog om detta, hoppas någon tar sig i kragen och ringer Europcar, de lär inte vara allt för glada att höra att någon kör som dessa killar har gjort med en hyrbil.

Vill bara säga att bönderna fixar maten du äter smile Korvar växer inte på träd wink (Ha, där var jag rolig)

Läs om mitt inlägg några gånger och låt ordet "självinsikt" eka i huvudet, så ska du se att jag är ganska ödmjuk, vilket även "bönder" bör vara ibland wink

Nu fick jag ju chansen att säga att korvar inte växer på träd, hur ofta tror du jag får den chansen här där jag bor wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
T16_AeRo
5 april 2010 · 712 Inlägg

GTI_Jocke skrev:
På lördagen runt 09.00 på väg söderut mot Elmia blev vi omkörda av en Saab 9-5 på insidan som körde i Minst 140km/h. Det damma så in i helvete. Ingen som vet vem den idioten va? Hoppas en sån idiot kraschar själv och dör.

2-D skrev:
Jo, själv skulle jag köra om en lila saab som låg och tryckte bakom en lastbil, när jag då börjar närma mig honom kastar han sig ut och gasar på som bara den, det resulterade i att ja fick ett ***** stenskott hmm sen så kommer jag ikapp honom senare och ville då inte köra om, men då gjorde han samma sak igen och då ännu en gång sköt han stenar på rutan men denna gång fick jag ju som tur inte stenskott, sen var ju inte saaben helt original kan jag säga, om jag hade försökt köra ikapp honom så skulle han bara dra på mer hmm

Så känner någon igen en lila-blå Saab 9-5 Aero Kombi med dubbla utblås på vänstra sidan och BSR emblem nere till höger på bakluckan, och ganska sänkt?

Kan de möjligtvisa vara samma 9-5:a som varit i farten..?

Nisse_R Maskinförare
5 april 2010 · 287 Inlägg

Brukar inte bli så jäkla förbannad på folk i trafiken men igår kväll så var det en som tog priset. Hade varit upp till Östersund och hämtade en epa på biltrailer. Var lite rädd på hur det skulle gå efter vägen då många är på väg hem från fjällen.. Men det gick bra hela vägen hem tills jag kom in i Vallsta, då kommer det en jävel me en mini-buss med 3 skotrar på släp och kör om mitt inne i vallsta mellan refuger och i kurva.. Jag låg i ca 45-50 kmh (lagligt) vet inte hur fort denna bil låg men det gick tillräckligt fort att det kunna bli en svår olycka..

Visst får man göra omkörningar, men när det är 50 sträcka vid en skola,mack och pizzeria som ligger vid vägen är väl lite onödigt..

BergsST
5 april 2010 · 177 Inlägg

Förra året kom jag ikapp en Volvo 740/940 kommer inte riktigt ihåg men i vilket fall så är bilen full av 16-17åringar som börjar veva ölburkar o skaka ölen utanförbilen och sedan öppna dom så hela min bil blir dränkt av öl.  Detta kom helt oprovocerat eftersom jag bara kom ikapp dom.
Kan ju tillägga att bilen var helt nytvättad oxå. (Focus ST)

Man blir ju bara för trött allså.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
trippelturbo Trucker
5 april 2010 · 2 710 Inlägg

Han är väl nybliven körkortstagare och "ensam på vägarna"..
Men att köra så hänsynslöst tycker jag han borde tänka på oavsett. Hade blivit LACK om jag va i din situation.

Åkte från Västerås och vägen mellan Ödeshög och Jönköping är 120. kom fram till ett arsel som höl 90 på vänster körfält. Hade i farthållaren och blinkade en stund innan och hoppades på att han skulle flytta på sig eller ngt men inte fan gör han det, och på högra sidan är det ju folk som kör i 110. Fanskapet körde en S60 T5, om han va påväg till Elmia eller ej vet jag ej.

Finns för många som han i Audin wink

Fart missbrukare
Tyskenracing BE*CE
5 april 2010 · 419 Inlägg

fan ni skulle ha åkte ner på fredagen istället, tyckte det va hur lungt som helst på vägen ner från uppsala och tillbaka då iaf

blev förvänad över hur många som höll sig runt rätt hastighet, och lika förvånad över hur många som glodde på min bil på vägen ner då min bil inte är något spec förutom lacken(som e lite dålig)


men tillbaka till ämnet:
som sagt finns för många idioter på vägarna, kan tillägga att jag har varit en utav dom men efter att jag krockade min V70 tdi i sommras på en grusväg i ca 40-50 och så hur det blev utav den så har jag lugnat ner mej mycket för kan bara tänka mej hur det hade gått om jag legat i +70km/h på en vanlig väg

MVH Tysken




https://www1.garaget.org/gallery/archive/46575/895294_zwb8ok.jpg

Senast redigerat av Tyskenracing (5 april 2010)

Volvo R racing
Saab_Diana
5 april 2010 · 401 Inlägg

så för att dom pekade finger åt dig så ska du böla här om det?.Finns massor med folk som pekar finger..ofta sitter dom i firmabilar/hyrbilar/mammas bil/pappas bil...

Och vad har Elmia med saken o göra?

Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang