Väldigt omoget beteende på väg till Elmia

Muttley
5 april 2010 ·

Saab_Diana skrev:
så för att dom pekade finger åt dig så ska du böla här om det?.Finns massor med folk som pekar finger..ofta sitter dom i firmabilar/hyrbilar/mammas bil/pappas bil...

Och vad har Elmia med saken o göra?

När de är elmia är de sjukt många snorungar på vägen dit. Och de beter sig som svin, ofta olyckor inblandat. Även dödsfall har inträffat på väg mot elmia..
Därför har mässan med de och göra??  Mycket vårdslöshet i trafiken helt enkelt.smile
De är tuffa som fan ända fram till jönköping för där står polisen ofta och kontrollerar trafiken.

_swede_ The real Swede
5 april 2010 · 56 Inlägg

Saab_Diana skrev:
så för att dom pekade finger åt dig så ska du böla här om det?.Finns massor med folk som pekar finger..ofta sitter dom i firmabilar/hyrbilar/mammas bil/pappas bil...

Var väl hans omkörningen som var på tal och inte pekfingret, men du tycker kanske att hans omkörningar var helt ok?

OT Varför har du 3 varningar?

Senast redigerat av _swede_ (5 april 2010)

Mvh,
Eric Hjelte
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
BMW X3 SD (2007)
Saab_Diana
5 april 2010 · 401 Inlägg

_swede_ skrev:

Saab_Diana skrev:
så för att dom pekade finger åt dig så ska du böla här om det?.Finns massor med folk som pekar finger..ofta sitter dom i firmabilar/hyrbilar/mammas bil/pappas bil...

Var väl hans omkörningen som var på tal och inte pekfingret, men du tycker kanske att hans omkörningar var helt ok?

OT Varför har du 3 varningar?

nje det var ju inte riktigt så eftersom att hans huvudpunkt i den här tråden var ju bilden där dom pekade finger.

Jag har inte diskuterat några omkörningar...

OT varför vill du sabba tråden med massa OT ?Vill du mig något som inte rör den här tråden kan ju du ta det via GB.

Senast redigerat av Saab_Diana (5 april 2010)

Saab 9-5 "AERO" (2001)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Pan
5 april 2010 ·

Man ska akta sig för vem man pekar finger åt hehe. Polaren pekade åt en lastbilschaufför slutade med att han blev prejad och en backspegel fattigare. Följde efter han till en mack sen fick polisen komma och reda ut det hela. Slutade med några euro i böter för att han pekade finger lastbilschauffören fick betala lika mkt fast han prejades haha bra system.

Tycker mycket folk klagar på omkörningar på insidan? Varför ligger ni i vänsterfilen? Där kör man ju om i inte ligger och fiser wink

_swede_ The real Swede
5 april 2010 · 56 Inlägg

Saab_Diana skrev:
nje det var ju inte riktigt så eftersom att hans huvudpunkt i den här tråden var ju bilden där dom pekade finger.

Jag har inte diskuterat några omkörningar...

OT varför vill du sabba tråden med massa OT ?Vill du mig något som inte rör den här tråden kan ju du ta det via GB.

Huvudpunkten var väl ändå audins körstil, jag citerar:

FredrikF skrev:
Det var dock en bil som utmärkte sig lite mer än de andra. Killen börjar med att göra omkörningar på insidan (vilket resulterar i en heldel väg dam som dras upp), därefter sicksack-körning över hela vägbanan. Sen återigen ett flertal omkörningar på insidan, varav en där jag ligger precis bakom. I detta fall måste jag köra över i vänster körfällt för att överhuvudtaget se något för sallt dam.

Notera pratet om damm = omkörning på vägrenen. Jag tycker iaf inte att det är ok, omkörning i höger fil säger jag inget om för det har vi alla gjort någon gång men omkörning på en dammig och sandig/grusig vägren med risk för stenskott mot andra bilister för att inte tala om olycksrisken..............nej tack.

Mvh,
Eric Hjelte
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
BMW X3 SD (2007)
Sheba Certifierad besserwisser
5 april 2010 · 308 Inlägg

Pan skrev:
Tycker mycket folk klagar på omkörningar på insidan? Varför ligger ni i vänsterfilen? Där kör man ju om i inte ligger och fiser wink

I mitt inlägg menade jag att bilen framför min redan låg i högerfilen och kördes om på insidan, två kids körde slalom mellan bilarna på motorvägen. Tror att de flesta som klagat på insidesomkörningar i tråden redan låg i högerfilen. Då är insidan en heldragen linje och att passera den kan vara ganska farligt om du har otur. Och det inte kidsen förstår är att om de kör ut där och bilen sladdar till av vägdammet eller det står en trasig bil vid sidan så är det inte bara deras eget liv de utsätter för risk.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
FredrikF
5 april 2010 · 369 Inlägg

Saab_Diana skrev:
så för att dom pekade finger åt dig så ska du böla här om det?.Finns massor med folk som pekar finger..ofta sitter dom i firmabilar/hyrbilar/mammas bil/pappas bil...

Och vad har Elmia med saken o göra?

Så, om du läser allt så var det ju inte det fula fingret det handlade om utan körningen i sig. Bilden är väl mest till för att kolle om det var någon mer än jag som råkade ut för dom. Gillar du inte sånna här trådar så läs dom inte och kommentera inte.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
gamlingen
6 april 2010 · 5 198 Inlägg

Pilsnernisse skrev:
Brukar inte bli så jäkla förbannad på folk i trafiken men igår kväll så var det en som tog priset. Hade varit upp till Östersund och hämtade en epa på biltrailer. Var lite rädd på hur det skulle gå efter vägen då många är på väg hem från fjällen.. Men det gick bra hela vägen hem tills jag kom in i Vallsta, då kommer det en jävel me en mini-buss med 3 skotrar på släp och kör om mitt inne i vallsta mellan refuger och i kurva.. Jag låg i ca 45-50 kmh (lagligt) vet inte hur fort denna bil låg men det gick tillräckligt fort att det kunna bli en svår olycka..

Visst får man göra omkörningar, men när det är 50 sträcka vid en skola,mack och pizzeria som ligger vid vägen är väl lite onödigt..

Och i Vallsta är det trångt..

Mr_Woods Musiker
6 april 2010 · 472 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
på bilden syns bara 2 personer som färdas i en bil troligen helt lagligt

Jag har bestämt för mig att det är olagligt att släppa ratten under färd, även om man gör det för att gestikulera!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Martin 9-3 Fisketokig
6 april 2010 · 2 997 Inlägg

Goffen skrev:
Man börjar ju undra om det inte va martin 9.3 själv som körde audin i fråga..... Givetvis är det ju rätt sak att göra att ringa ägaren till bilen och berätta hur den hanterades i trafiken mest pga att det är 100% lagligt att göra det. Trådar där folk berättar hur man ska spöa förarna alt gå loss på bilen låses pga att det är 100% olagligt inte svårare än så....

Hehe. Smart sätt att försöka flytta fokus.

För det första har jag egen bil, skulle jag vilja ha en sån Audi så har jag 17 minuters bilfärd till Bilmetro Söderhamn och kan beställa egen i betydligt bättre färg... wink

Skulle aldrig offra tid på att åka ner dit. Vill jag se överskattad plast med halvtaskig passform kan jag bjuda in mig själv till ett tupperwareparty på betydligt lämpligare avstånd...

I högerfilen ligger man på farthållare ställd efter exakt gps-fart. I vänsterfilen trycker man på för att göra en snabb och effektiv omkörning. Stämmer inte mycket det där på mig.

Nä. lämna över svaller till TS som själv ska ha upplevt detta... Blir ju något löjligt.

"Ja hej, jag skulle villa skvallra på en av era kunder. För en på ett forum säger att någon oidentifierad i den hyrda bilen kör dåligt. Som bevis körde han på forumet om på insidan för att ta en bild på gällande bil"

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FredrikF
7 april 2010 · 369 Inlägg

Okej. vi kanske kan be någon moderator att låsa tråden nu så slipper folk som inte vill läsa eller tycker det är larvigt att läsa tråden.

Att försöka skapa en diskussion om folks beteende i trafiken är tydligen inget man ska göra.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
WoozyDozz
7 april 2010 · 918 Inlägg

Ringt den där firman?

FredrikF
7 april 2010 · 369 Inlägg

Nej det har jag inte gjort. Kommer inte gör det heller, lägger inte mer energi på detta nu.....

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
JonR
7 april 2010 · 3 259 Inlägg

Saab_Diana skrev:
så för att dom pekade finger åt dig så ska du böla här om det?.Finns massor med folk som pekar finger..ofta sitter dom i firmabilar/hyrbilar/mammas bil/pappas bil...

Och vad har Elmia med saken o göra?

Och här kom det intelligenta inlägget från dig! smile Lär dig att läsa! Så slipper du gissa dig till saker....

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
FarmoR
7 april 2010 · 149 Inlägg

vad glad jag är som kör en bil med 57kw. Helt omöjligt att köra om och bete sig som ett svin. När jag hade den gamle volvon så var det väl lite skillnad. 190hk. Dock körde jag aldrig om på innern. aldrig gjort.
(jag feberyrar)

Hool
21 april 2010 · 1 067 Inlägg

Finns alla sorter..   För mååååååååååååånga år sedan var det ett rejält vägbygge mellan Skellefteå och Umeå och de byggde helt ny väg så det var enkelfil med slussning som gällde så det tog en jävla tid att köra över detta stråk som var några KM..

Det fanns en grovt schaktad fil brevid men den var med höjdskillnad och en halvmeters vall mellan. 

Husomhelst så var det någon med en 740 och husvagn som inte orkade vänta.. Så han vek över i den nya filen där det fanns en lucka så lastbilar kunde komma in och lämna stenkross osv..   

Då det är semestertrafik och kön är flera KM lång fick han många giftiga blickar där han dammar på i 50 så husvagn och bil gungar på.. 

MEN

Vi fick vår revansch för någon KM senare slutar vägen för han och det  blir bara surmyr smile

Så då påbörjar operation backa stora husvagnen i ett antal KM framför en duktigt hånskrattande publik big_smile


Har väl ingenting med ELMIA eller Snorgärsar att göra men jag tycker det är en kul anekdot från Sveriges vägnät smile

Har du inte mött idioter i trafiken har du inte kört nog långt (tvärr)

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 april 2010 · 3 404 Inlägg

nawww gullige påger som sitter och pekar finger big_smile

Det är väll senaste grejjen dom lärt sig på senaste fjöspulketräffen så dom behövde väll komma ut och testat praktiskt roll

Senast redigerat av TenZer (21 april 2010)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Hallstedt Däcksparkare, gnällspik, retsticka
21 april 2010 · 48 Inlägg

Hool skrev:
MEN

Vi fick vår revansch för någon KM senare slutar vägen för han och det  blir bara surmyr smile

Så då påbörjar operation backa stora husvagnen i ett antal KM framför en duktigt hånskrattande publik big_smile


Har väl ingenting med ELMIA eller Snorgärsar att göra men jag tycker det är en kul anekdot från Sveriges vägnät smile

Har du inte mött idioter i trafiken har du inte kört nog långt (tvärr)

Haha fan vad roligt, att vad jag hade retat den stackarn då smile

Hela världen är full av idioter och många av dessa har även körkort, brukar inte bli arg så ofta men i trafiken kan de koka över ibland..

Såg även att några skrev att trafiken funkar bra i Sthlm o de vill jag me påstå där hjälps alla åt och släpper in/ut varandra = bra flyt..

Ring bilfirman o skvallra å överdriv det hade definitivt jag gjort, så får du ju iaf sista ordet

Audi TT Tdi (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang