10798
Sök

Vad skulle ni betala för en 940 ltt -96?

Pan
6 april 2010
Trådstartare
Tjenare tänkte sälja min 940 snart ska bara fixas lite på den först. Vad skulle ni kunna tänkas betala för den?

:Motor b230fk

Gått ca 20k Kommer sitta en nyrenoverad 531 topp på den. Bytt tryckklocka till en 1.2bars chippad med vikingchip. Kommer att bygga ett nytt avgassystem (Svetsa om befintliga lite är nytt) Sitter även en 712 tryckplatta med ny lamell och lättat enkelmassesvänghjul.

:Väghållning, Bromsar,Drivlina
GE Motorsports hårda sats. Nya spindelleder styrleder och stabstag. Har bytt till nya bromsok runt om nya skivor och belägg. Stålomspunnaslangar till koppling och bromsar även nya bromsrör. Pulverlackad balk till vxllåda och stödlagret och nytt stödlager. Sitter en nylackad aussielockerbakaxel med nya bromsbackar och handbromsvajer.

:Däck och fälg
Säljer med slitna MiM juventus splitt nya däck ska på.

:Defekter
Ingående lager till lådan låter sad Skrapat lite hjulshus när jag "driftat" Trillat lite snö på huven så den är lite sned inte så farligt.

Bilen kommer säljas nybes skattad och med nybytt olja smile Hänger med en 3" lmm och diverse däck om man är sugen. Även komplett org bakaxel. Fås med en CD spelare modell tråkig med 4st 5"25 märke dragster.

Tänkte hiva ut den för 40 papp. Alla nya grejer på bilen har gått max 200mil smile Säkert något jag glömt. Men jag vill ju veta vad ni skulle tänkas ge för denna 940?

MVH Gurra

Pan
6 april 2010
Trådstartare
Nya hjullager fram med smile

Forummoderator
26 629 Inlägg
6 april 2010
Aldrig i livet att du får ut 40-papp för en 940 ltt, bara för att du har det ena och det andra.
I så fall borde jag få ut lite över tjugo tusen för min 240 bara för att jag har kostat på den mer än vad jag köpte den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 Inlägg
6 april 2010
Rimligt pris för en den är väl i runt 30000kr, några tusenlappar upp eller ner beroende på skick på inredning, lack osv.

The King has spoken!!

3 295 Inlägg
6 april 2010
Pan skrev:
Slave_joe skrev:
15000

Men förfan ge er köpte den ju för 23k för ett år sen typ! Och lagt mer än 30papp på den klart jag får mer än 15k

tyvärr så är det ju så att vad man har lagt ner på bilen är oväsentligt. Det är väll upp till var och en vad man är beredd att ge för en bil, som du frågade, " vad skulle du ge för bilen?" jag skrev: 15000. det tyckte jag var ett bra pris.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 april 2010
Pan skrev:
Adde666 skrev:
10-15k max.

Vill du ha en räkmacka med eller?

Äter inte räkor, men tack ändå..
Med tanke på defekterna sjunker den rejält i pris. ocn vem fan köper en 940 för 40k? visst du får mycket bil för pengarna. men det är fortfarande en gammal volvo.

delarna du har satt på kostar liksom inte 20 000. och om dom hade gjort det hade du aldrig fått igen det ändå.

btw. mina hjul kostar mer än din bil lol
Senast redigerat av Adde666 (6 april 2010)

Bärs!
3 456 Inlägg
6 april 2010
Cribbe84 skrev:
Rimligt pris för en den är väl i runt 30000kr, några tusenlappar upp eller ner beroende på skick på inredning, lack osv.

The King has spoken!!

Håller med kungen. cool

Garaget.org peakade 2008.

2 982 Inlägg
6 april 2010
Pan skrev:
Slave_joe skrev:
15000

Men förfan ge er köpte den ju för 23k för ett år sen typ! Och lagt mer än 30papp på den klart jag får mer än 15k

vad var poängen med det detta inlägg. du frågar ju: vad skulle NI betala för en 940 ltt-96.
jag skulle max lägga 7k som svar på din fråga.
sen om du inte tycker om svaren du får så har du seriösa problem.
vissa betalar mer , andra mindre. jag tillhör den andra skaran.

ställer du en fråga så  får du vara beredd på svaren.

nu är inte vi KÖPARNA, så alla säljpitchar kan du spara till intressenterna som ringer på annonsen.

bytheway: köparna skiter fullständigt i vad DU har betalat för bilen.
Senast redigerat av Residence (6 april 2010)

508 Inlägg
6 april 2010
jag köpte min 940 ltt -97a för 30k, helt orginal, 8400 mil. inget pillat på den.inte en ända rostfläck.

jag lägger hellre en extra krona till för att det var oskruvat... sen får man aldrig igen det vad man köpt till bilen. har kastat ofantligt med pengar på den , men kul är det....

500 Inlägg
6 april 2010
Håller med: 10, MAX 15papp.
En 940 med låda som låter illa för 40papp känns ju liksom helt overkligt?

508 Inlägg
6 april 2010
Pan skrev:
Slave_joe skrev:
15000

jag köpte min som sagt för 30k och inte får jag 100k för den sen för vad jag lagt ner på den då jag säljer... tänk lite...

Pan
6 april 2010
Trådstartare
Nocturnal skrev:
Håller med: 10, MAX 15papp.
En 940 med låda som låter illa för 40papp känns ju liksom helt overkligt?

Jag jag vet ska försöka jaga tag på ett nytt lager ev låda. 40 kommer jag ju alldrig få fattar jag ju med men man får väl sikta högt. Skulle gissa på att jag får kanske 30k. Men jag fattar att folk som inte vill ha en Volvo inte skulle betala mer än 10-15k. Känns lite konstigt bara för det är vad en org 945gl med sugmotor som gått 25k kostar på blocket.

2 982 Inlägg
6 april 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
Ingen idé att fråga här på forumet. (som du ser).. kolla runt på blocket och kom på ett rimligt pris själv, lägg ut den för det och se om några hör av sig.

jag köpte min 940 GL -91a för 15.000 kr.. vilket dock var överpris men var tvungen att ha en bil. Rostig och jävlig..fungera bra i motor dock, ja tycker 15.000 är lite för billigt, fast det med växellådan är ju lite tråkigt dock.

Helt rätt!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 april 2010
30.000 är nog inge dumt pris
ltt:n ligger ju högt i pris å man får ju en skapligt fin original för ca 20-25
men du brukar det finnas lite att göra på dom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 april 2010
15 nybes och skattad .

10 annars dessa bilar är inte värda mer nuförtiden så vägrar man inse de räkna inte bli av med bilen..

2 982 Inlägg
6 april 2010
Pan skrev:
Har ni hånat färdigt? Mer bud!

Högsta budet nu är väl en hög med skit och en tom öl burk.

?

Pan
6 april 2010
Trådstartare
Roliga att höra folks åsikter jag råkade vara lite dum i huvudet. Har haft Tenta idag räknat lite för mycket blir härdsmälta då haha. Nee några 40 k lär man ju inte se skymten av haha tänk om tänk rätt. Lyckas jag hetsa upp mig lite med big_smile Tar tillbaka det jag skrivet men 30k låter ju som något vettigt kanske. Tror den som köper bilen blir nöjd då iaf. Finns ju en endel orginalare för runt 30 på blocket så smile

Pan
6 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
15 nybes och skattad .

10 annars dessa bilar är inte värda mer nuförtiden så vägrar man inse de räkna inte bli av med bilen..

Så du skulle betala 5k mer för att den är bes och skattad oj smile

Sök