Angående: Helsingborgs träffarna Fredagar och Lördagar !

Go_sideways
1 maj 2010 · 428 Inlägg

Jag tänkte dra ut ikväll. Fler som ska de?
Hoppas på att det torkar upp på vägarna bara smile

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
1 maj 2010 · 695 Inlägg

blir mcdon stattena för mej vid 21 tror jag.

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Accurate
1 maj 2010 · 13 Inlägg

Efter träffen vid Stattena, kör folk vidare till något annat ställe? Skicka gärna ett PM om så är fallet! Har aldrig varit i Helsingborg på träff innan nämligen. smile

Itani
1 maj 2010 · 55 Inlägg

Kommer osså förbi idag !

Larven
1 maj 2010 · 9 Inlägg

Kommer troligen osså!

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
7 maj 2010 · 695 Inlägg

kommer nog in ikväll...

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Itani
7 maj 2010 · 55 Inlägg

Kommer osså förbi !

thebeast
7 maj 2010 · 95 Inlägg

kommer ett gäng med 5 bilar:)

If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!
RobinS2
8 maj 2010 · 1 067 Inlägg

Ang lördagen så kommer vi nog ett "litet" gäng från Wanganmeet..ca 160 anmälda så skulle tippa på att 100++ hänger på wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
DeFlo
8 maj 2010 · 514 Inlägg

blev det något? hoppade att åka p.g.a vädret

BMW = Bil Med Wasakredit
Evo_Kjell
9 maj 2010 · 20 Inlägg

Var blev allt folk av igår? vi var 3 bilar som stod själv på mc vid tiotiden. sen när vi väl hittade lite bilar så va vi totalt 30bilar eller nåt. sket folket i de igår eller? eller vi var helt ute och reste?

Det är inte farten som dödar de är smällen..
It´s not the fart that kills you it´s the smell!!
KHRacing
10 maj 2010 ·

I Hässlehom kör vi bilutställning, konbana & Driftingträning/tävlingar väldigt ofta i år.

hoppas få se lite HBG-folk på plats nångång iaf.

nu på söndag är det träningsdags, kosatr endast 150kr för en åka-med-biljett om man medtager egen hjälm.... för de som vågar då.

vet av erfarenhet att streetracefolket inte speceillt ofta vågar sig på att visa sig på en driftingträning liksom.

prove me wrong.

Andy (kungen) har LOVAT mig att dyka upp på minst en träning/tävling i år.... nån annan som vågar ?

mvh kristian

INFO: http://hlmkdrifting.cybersite.nu/

Crille-76 Rekondchef
10 maj 2010 · 265 Inlägg

KHRacing skrev:
I Hässlehom kör vi bilutställning, konbana & Driftingträning/tävlingar väldigt ofta i år.

hoppas få se lite HBG-folk på plats nångång iaf.

nu på söndag är det träningsdags, kosatr endast 150kr för en åka-med-biljett om man medtager egen hjälm.... för de som vågar då.

vet av erfarenhet att streetracefolket inte speceillt ofta vågar sig på att visa sig på en driftingträning liksom.

prove me wrong.

Andy (kungen) har LOVAT mig att dyka upp på minst en träning/tävling i år.... nån annan som vågar ?

mvh kristian

INFO: http://hlmkdrifting.cybersite.nu/

Vågar åka me?! Tss.. E nog d minsta problemet i detta sammanhanget.... Ang att folk inte "vågar" komma till driftingträning har till största del att göra me bristande intresse för just detta upplägget! O snart biter reglementet sig i svansen ORDENTLIGT om Hans-skydd, riktiga bälten osv kommer krävas!! För tävlingsbilar o me tävlingslicens? Absolut! För dom som kommer dit me sin dailydriver för o prova på? Absolut INTE!!

Många som kör kvällsrace dras inte till dylika upplägg så enkelt är d.. Dessutom väldigt hårt rotat i Hbg me omnejd! smile

KHRacing
10 maj 2010 ·

Crille-76 skrev:
Vågar åka me?! Tss.. E nog d minsta problemet i detta sammanhanget.... Ang att folk inte "vågar" komma till driftingträning har till största del att göra me bristande intresse för just detta upplägget! O snart biter reglementet sig i svansen ORDENTLIGT om Hans-skydd, riktiga bälten osv kommer krävas!! För tävlingsbilar o me tävlingslicens? Absolut! För dom som kommer dit me sin dailydriver för o prova på? Absolut INTE!!

Många som kör kvällsrace dras inte till dylika upplägg så enkelt är d.. Dessutom väldigt hårt rotat i Hbg me omnejd! smile

Jag förstår dina synpunkter, men håller inte med dig.

det kommer aldrig bli krav på att ha en tävlingsbil.

Hans-kravet har den senaste veckan visat sig vara en bluff från SBF´s sida troligen för att få förarna att skaffa sig bättre/dyrare skydd, trots att det ej krävs.
Du kan träna/tävla med din helt vanliga personbil, även en fwd om man så vill.
det kostar i runda slängar 400kr totalt för en dag INKLUSIVE förarförsäkrning, samma summa som många streetracers gör av med på en kväll i HBG, men med skillnanden att de3ras trafikförsäkrning(personskyddet)
ej hade gällt om en olycka inträffat, på våra träningar har du ett gällade personskydd.

Som jag skrev innan, Andy (kungen, lite av en streetraceikon i HBG) har lovat ställa upp nån gång, får vi se fler än Andy på samma träning som är från HBG-trakterna ?

vågar DU åka med då ... kom till träningen i Hässleholm på söndag & medtag en moppe/mc/annat-hjälm.

mvh Kristian

KHRacing
10 maj 2010 ·

Crille-76 skrev:
Vågar åka me?! Tss.. E nog d minsta problemet i detta sammanhanget....

Känner du Eko.... ifrån HBG... fråga han.......... vad han gjorde när han fick sig en
snabb på tvären åktur i somras.........

Crille-76 Rekondchef
10 maj 2010 · 265 Inlägg

Påstod inte att d skulle komma att krävas en tävlingsbil utan att kraven börjar dra sig mot orimliga för en vardagsbil!! Läs om läs rätt wink Bra om Hans-skyddet bara va en "bluff" o hoppas även ev krav på ex 4-punktsbälte likaså??!

Har själv varit på eventen o upplägget tilltalar inte mig m fl men finns ju många andra som gillar d så e inget problem o få folk dit smile Tror nog mer, som ja skrev innan, att dom som gillar rattlåsracing inte nödvändigtvis gillar när d går på tvären... Själv e ja fast i banracingträsket då man vet va som gäller - först över linjen vinner o inget subjektivt bedömande.. smile

Om jag vågar åka me?! Har själv kört/kör, både på träffar o på kvällsevenemang, när andan faller på o åka me dig hade ja inte tvekat inför dock inget som lockar nåt nämnvärt.. Har mångårig vana av seriöst banåka både me bil o mc så "vågar" behöver vi nog inte fortsätta diskutera.. roll smile

Nog me OT i denna tråden.....

Memme I'am AWESOME..
22 maj 2010 · 2 783 Inlägg

Ses vi ikväll?

Ska vara 12+ runt 22.00 tiden smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Memme I'am AWESOME..
22 maj 2010 · 2 783 Inlägg

just de, jag hittar till statena men saken jag är ingen anningen vart alla tar vägen senare å då blir de att man e vilse, någon som kan slänga iväg ett PM vart efterträffen är smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Itani
22 maj 2010 · 55 Inlägg

Memme skrev:
just de, jag hittar till statena men saken jag är ingen anningen vart alla tar vägen senare å då blir de att man e vilse, någon som kan slänga iväg ett PM vart efterträffen är smile

Tjena, va i stattena vid kl. 21.45, o sen följ efter strömmen när alla ska köra... så kmr du hitta rätt till kvällsaktiviteterna..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang