1582
Sök

Köpråd: Bmw 325 cab eller Saab 93 cab?

806 Inlägg
13 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

Så säger man ofta i USA. Har familj där. Förkortning för "in your face" dvs i ditt ansikte = du så något och jag vände på det, avslöjade sin bluff och kastade det i ansiktet på dig.

Precis som jag gjort i alla inlägg men personen i fråga är för dum för att förstå. Gonatt på dig käre ärkerival smile lycka till på AMS i morgon, fråga mamman din om hon kan skjutsa!

Det du tar är inte bra för dig:) gonatt lisa 15:)

Gonatt skrotnisse! smile

Glöm inte att ladda batteriet

835 Inlägg
13 april 2010
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:

Det du tar är inte bra för dig:) gonatt lisa 15:)

Gonatt skrotnisse! smile

Glöm inte pussa din mamma gonatt!

806 Inlägg
13 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

Gonatt skrotnisse! smile

Glöm inte pussa din mamma gonatt!

Haha ge dig nu, din fräcka telefon verkar utveckla energi utan laddare! nä jag ska inte glömma det

Fd Bannad
657 Inlägg
14 april 2010
Rquired skrev:
Hedning skrev:
Tycker mesta av den här tråden har bevisat vilka muppar bmw ägare är, kan ju lungt påstå att jag hatar ägarna mer än bilarna.

Och där bevisade du i mina ögon vilken "mupp" du är.

I denna tråd har urlöjlig smutskastning används i mindre lyckade försök att få Saab att framstå som en fjollig bil.

Inget illa menat, men den meningen retade jag mig på.

Jag tycker Bmw ägarna (Med lodiseN i spetsen) har gjort sitt bästa för att dra sig över en kam, Visst jag hatar Saab minst lika mycket som dem, men inte sätter jag mig på första sidan och börjar totalkapa det med totalt fantasilösa kommentarer.

lodiseN, fan vad cool du är, får jag ta på dig?

Märkesbög

806 Inlägg
14 april 2010
Hedning skrev:
Rquired skrev:
Hedning skrev:
Tycker mesta av den här tråden har bevisat vilka muppar bmw ägare är, kan ju lungt påstå att jag hatar ägarna mer än bilarna.

I denna tråd har urlöjlig smutskastning används i mindre lyckade försök att få Saab att framstå som en fjollig bil.

Jag tycker Bmw ägarna (Med lodiseN i spetsen) har gjort sitt bästa för att dra sig över en kam, Visst jag hatar Saab minst lika mycket som dem, men inte sätter jag mig på första sidan och börjar totalkapa det med totalt fantasilösa kommentarer.

Haha gråt nu inte, det va kul för mig iaf... får jag fråga vad har du för bil? Jaja du får ta på mig men bara till en gräns:lol:

Fd Bannad
657 Inlägg
14 april 2010
lodiseN skrev:
Hedning skrev:
Rquired skrev:

Haha gråt nu inte, det va kul för mig iaf... får jag fråga vad har du för bil? Jaja du får ta på mig men bara till en gräns:lol:

en nybesiktad medelsleten Audi 100 med en biltema stereo i.

Märkesbög

23 Inlägg
14 april 2010
beer du är ute och cyklar min har inte rasat än tongue

299 Inlägg
14 april 2010
helt klart bmw cabben..om du vill ha det lite extra i sportighet, karaktär, design och speciellt känslan! det går aldrig jämföra en framhjulsdriven bil jämfört med en bakhjulsdriven bil! sen inte tala om motorerna i bmw.. världsklass!

saab är en riktigt jävla skitbil. har säkert vart senaste 20 åren. då det gått i förlust sen dess.. hur länge kan stackarna med sina felbyggda bilar klara sig? högst 5 år tippar jag. riktigt usel design! motorer som kräver en turbo för att komma över effekt på 100 hk. kolvar spricker. växellådor ramlar isär. då inte tala om skurna turbos.. spräckta intercoolers big_smile men främst.. felhjulsdrift!!! hur kan folk ens få för sig att trimma en framhjulsdriven bil!? haha till vilken nytta ens.. trodde framhjulsdrivna bilar va optimalt för små city bilar att åka me jobbet till o handla på ica.
Senast redigerat av Aquilla (14 april 2010)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
14 april 2010
Aquilla skrev:
helt klart bmw cabben..om du vill ha det lite extra i sportighet, karaktär, design och speciellt känslan! det går aldrig jämföra en framhjulsdriven bil jämfört med en bakhjulsdriven bil! sen inte tala om motorerna i bmw.. världsklass!

saab är en riktigt jävla skitbil. har säkert vart senaste 20 åren. då det gått i förlust sen dess.. hur länge kan stackarna med sina felbyggda bilar klara sig? högst 5 år tippar jag. riktigt usel design! motorer som kräver en turbo för att komma över effekt på 100 hk. kolvar spricker. växellådor ramlar isär. då inte tala om skurna turbos.. spräckta intercoolers big_smile men främst.. felhjulsdrift!!! hur kan folk ens få för sig att trimma en framhjulsdriven bil!? haha till vilken nytta ens.. trodde framhjulsdrivna bilar va optimalt för små city bilar att åka me jobbet till o handla på ica.

Tja, min Saab har rullat 24 000 mil utan att lådan har havererat och turbon håller alldeles utmärkt.

För övrigt förstår jag inte den här hybrisen kring bakhjulsdrift? Överskattat, överskattat och åter igen överskattat.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

835 Inlägg
14 april 2010
IceEyes skrev:
Aquilla skrev:

Tja, min Saab har rullat 24 000 mil utan att lådan har havererat och turbon håller alldeles utmärkt.

För övrigt förstår jag inte den här hybrisen kring bakhjulsdrift? Överskattat, överskattat och åter igen överskattat.

Nej, hade mer hästar och vrid än din BMW i min förra 9-3a. Syn att jag sålde den för ett par veckor sen. Annars hade vi kunnat rejsa i Linköping smile 9-3an är riktigt trimvänlig enligt mig smile

Förstår inte riktigt hur man kan totalsåga ett helt bilmärke pga av saker ni har "hört/läst" prova själv, ha erfarenhet eller håll tyst smile
Senast redigerat av Epitaph (14 april 2010)

93 Inlägg
14 april 2010
Om det är någon som kör en bil för kvinnor så är det du! 190hk!

sk8ville skrev:
sport skrev:
En fråga till alla som säger att saab är en bil för kvinnor.

Vad är Saab 9-3 Turbo X för bil?

Saab 9-5 Hirsch?

Saab 9-3 XWD?

Bilar för kvinnor smile

Fd Bannad
657 Inlägg
14 april 2010
Aquilla

motorer som kräver en turbo för att komma över effekt på 100 hk.

Jo det är fan värdelöst asså. likaså Toyota Supra, 911 Turbo, UrQuattro, alla rallybilar osv, utan turbo hade dom inte haft någon effekt alls:/ riktigt vekt alltså!

Grushuvve

Märkesbög

692 Inlägg
14 april 2010
Jag har både haft en Bmw 325 e36 cab och en Saab 9-3 cab.
Står du och väljer mellan dom modellerna så skulle jag tveklöst välja saab 9-3, även fast jag tycker bmw är grymt sköna bilar. Men e36 känns så gamla, mer nybils känsla med 9-3an.

835 Inlägg
14 april 2010
Smoke skrev:
Jag har både haft en Bmw 325 e36 cab och en Saab 9-3 cab.
Står du och väljer mellan dom modellerna så skulle jag tveklöst välja saab 9-3, även fast jag tycker bmw är grymt sköna bilar. Men e36 känns så gamla, mer nybils känsla med 9-3an.

Härligt med lite fakta från någon med erfarenhet av båda!

653 Inlägg
14 april 2010
sport skrev:

sk8ville skrev:
sport skrev:
En fråga till alla som säger att saab är en bil för kvinnor.

Vad är Saab 9-3 Turbo X för bil?

Saab 9-5 Hirsch?

Saab 9-3 XWD?

Bilar för kvinnor smile

Du e sur bara för du vet att jag drar dig även fast du har trimmat din smile

Smoke tires not drugs

93 Inlägg
14 april 2010
HAHAHAHAAHHAHA Dagens asså. du kommer aldrig kunna dra mig!

sk8ville skrev:
sport skrev:

sk8ville skrev:

Bilar för kvinnor smile

806 Inlägg
14 april 2010
sport skrev:

sk8ville skrev:
sport skrev:

Vilket moster du har då 220 framhjulsdrivna gummibands hästar efter ett chip

299 Inlägg
14 april 2010

jaa, men då är det nog ingen raceputte som haft bilen innan dig iaf. det finns saabar som fått skrap i lådorna efter 2000 mil. men de verkar aldrig kunna lära sig. sen på tal hur sena de är med i utvecklingen. tar fram en 4 hjulsdriven bil först nu för nåt år sen när alla andra haft de sen 80 talet i sina program. kombi va de riktigt sena med..+ hur litet modellprogram som helst och byter modell senare än vart 10 år. vad är det för bilmärke? jaa..säkerhet är de framstående med. men det är volvo minst lika bra på med. det värsta är att saab alltid ska förmedla en sportig look och framtoning. men det är så lite sportbil man kan komma!

o det vet du oxå att bakhjulsdrivft inte alls är överskattat för 5 öre. hade saab gjort en bakhjulsdriven bil så hade du jublat här i tråden över den. men ta bara designen. har du inte kollat på en gammal 900 eller 99 nån gång? jag tror fan i mig det är det värsta jag sett. motorn är längsmonterad fast den är framhjulsdriven, det finns 1000 sladdar o kablar kors o tvärs över hela motorrummet. förarinteriören är helt sjukt ful och illa anpassad. (inte tala om nyare saabar med 100 onödiga knappar lite här o där) vindrutan fram har 0 aerodynamik. framblinkersen sitter rent ut sagt bara påklistrad direkt på framskärmen. vägegenskaparna ska vi inte tala om.. rost hål mitt på en dörr. o sen tar du den gamla 99an o jämför med en bmw e30 eller e28 t.ex. 

är det konstigt att bmw idag är bland de mest framstående bilmärken idag medans saab är ett rostigt konkursbo?  absolut inte! saab har misslyckats helt kommersiellt. sen finns de alltid vissa unga raceputtar som gillar att åka runt o dumpa i närmsta stad och sätta på en fet vinge på bilen o tro de åker runt i en porsche.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

806 Inlägg
14 april 2010
Hedning skrev:
Aquilla

motorer som kräver en turbo för att komma över effekt på 100 hk.

Jo det är fan värdelöst asså. likaså Toyota Supra, 911 Turbo, UrQuattro, alla rallybilar osv, utan turbo hade dom inte haft någon effekt alls:/ riktigt vekt alltså!

Grushuvve

Finns det någon saab som inte har turbo? och bäst fan kan du söka på turboras så kmr 80% saabar upp, borde inte dom ha kunnat utveckla detta lite bättre?

93 Inlägg
14 april 2010
Var fick du luft i från? du ska inte snacka 170HK!  1990? 20år fyfan! vill du sälja den så är jag intresserad. du får en paket pytt i panna från Scan på 1kg!

lodiseN skrev:
sport skrev:

sk8ville skrev:

Vilket moster du har då 220 framhjulsdrivna gummibands hästar efter ett chip

Sök