Monterade idag grenröret och provmonterade downpipen som passade Ska slipa av downpipen innan den kommer på plats tillsammans med turbon och wastegaten. Hade fundering på att montera insuget med, men tror det blir trångt att dra dit gasspjället på insidan när det är på plats.
Drog även bort motorn så jag äntligen kan rulla ut bilen och börja svetsa. Tillkommit en liten vägg med där vi bla ska vara och lacka.
Saknar även ett svänghjul för att kunna montera motorn
Haha ja just nu så känns det som om jag kommer att ha att göra fram till sommaren 2016...
För att montera motorn saknar jag:
Svänghjul Koppling
För att starta motorn måste jag:
Lyckas föra över audi 100 bränslefördelaren till GT coupe luftfilterboxen och göra en aluminium botten som tål värmen. Lösa alla el problem vilket bla innebär att jag måste ha tag i rätt "tomgångsstabilisator enhet" och kombinera GT härvan med 100 härvan.
Skaffa en intercooler och dra alla tryck/oljeslangar.
För att få bilen godkänd:
Byta HELA bromssystemet till något annat likvärdigt bara för att... Montera en äcklig katt...
Men du åker ju hem så tidigt Ska väl köra lite i sommar iaf. Är ju redan besiktigad. Är ju besiktning som ombyggt fordon som måste göras bara.
Ja de va lite kass planering den dan. I år stannar ja längre! Hehe, då har du ju nästan 1 år på dig för regbes! Om du inte åker dit innan, vilket är ganska osannolikt....
Jag förespråkar givetvis inte att åka olagligt, även fast jag vet att det är ordentligt gjort. Så jag ska givetvis regga så snabbt som möjligt. Samtidigt vill man ju testa så allt lirar innan med
Jag förespråkar givetvis inte att åka olagligt, även fast jag vet att det är ordentligt gjort. Så jag ska givetvis regga så snabbt som möjligt. Samtidigt vill man ju testa så allt lirar innan med
Vi vet ju alla att det sällan blir 100% på första försöket. Klart man får ta sej en ordentlig provkörning för att se vad som funkar och inte
De va värst va du kostar på! Så klart så ska man ju inte köra olagligt, men som ni säger så måste man ju prova grejerna och eventuellt gärna köra in motorn innan man regbesiktar. Så skulle jag göra i alla fall... Sen finns det ju dom som kör fram till besiktning och bokar regbes då.
De va värst va du kostar på! Så klart så ska man ju inte köra olagligt, men som ni säger så måste man ju prova grejerna och eventuellt gärna köra in motorn innan man regbesiktar. Så skulle jag göra i alla fall... Sen finns det ju dom som kör fram till besiktning och bokar regbes då.
Först måste han registrerings besikta som ombyggt fordon genom sfro. Med buller prov m.m. de gubbarna är utspridda lite här å var i Sverige. Sedan vanlig besiktning, sen är det grönt Men prova måste man få göra, om man kör som folk och på nån mindre väg så är det nog lugnt