1708
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 029 657 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
2 038 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
haha jo du sa det till mig Kent smile golvet på förarsidan hängde i luften i princip? wink du har 16.5 mil hit wink

Lät som ett lyckat köp Bobafett. Parkeringsvakter kan behövas i Stockholm... gillar dom inte, men var i stockholm för första gången för någon veckasen... fy fan ren ut sagt. där vill inte jag bo iaf hehe har bott mitt ute i ingenstanns hela livet smile

https://www1.garaget.org/archive/57/56425/131790/131790-1525510.jpg
(Bild lånad av KBerglund, tror inte han har något imot det)
Har bla letat efter sånna till mitt andra projekt jag har som står och väntar cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/840643_b0zjc9.jpg

och som ni ser i bakgrunden så är vi en VW / V.A.G familj smile
Senast redigerat av Nosliwe (17 maj 2010)

Bounty hunter
671 Inlägg
17 maj 2010
tänker bara vara elak mot dom som står på handikap platser,för det e faane mej elakt  mad

vi har bara VAG i familjen oxå jag då me min A200TQ,A100Q och passaten bror åker A3 1,8T pappa har en S6 som firma bil och morsan o hennes snubbe har en A100 c4 2,3E cool

jag var mer nöjd me fälgarna än bilen,den har strulat lite väl mycket tyvär..men det för man räkna me kanske ifall amn köper en som gått 37 000mil...... neutral

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Då har man varit iväg en sväng igen då smile

Får väl testa ditt förslag Bobafett gällande karosserikittet.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/931766_svbwer.jpg

Har tydligen hållt på i över 1 och en halv månad nu med bilen. känns som om jag började förra veckan.

Nu ska jag ut och slipa smile

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Hann med att kleta på underedsmassa på trösklarna, sen kom Audienergy på besök smile

Får tacka för en trevlig pratstund. Tiden skenade visst iväg lite, vi stod och pratade i ca 3 timmar hehe

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/931976_9l7pl0.jpg
varmt ska de va! "host"

Ska bara äta klart så ska jag ut och slipa.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2010
När får jag besök då? ^^

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
När får jag besök då? ^^

Mvh Tommy

hehe jadu, du bor tyvärr lite väl långt bort hehe.

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Sådär, då har man fått lite gjort iaf, inte så mycket som jag ville precis som vanligt hehe.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/932268_65pysi.jpg
Titta vad man hittade på audi 80in big_smile ett rostfritt bromsok. måste vara ganska så nytt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/932271_pbnine.jpg
Undereds massa smile ska nog kleta på lite till. ska på nytt på hela underedet, men tog överallt där det är svetsat till en början med. och ja, det ligger riktigt färg under massan och inte bara rostskydds färg. det röda är färg som skvätte utanför när jag blåste på färg i blindo eftersom bilen stod på marken när jag svetsade invändigt. skall tasbort.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/932278_k8yqn1.jpg
Någon som vet vart man kan hitta MiM centrum kåpor? har sökt på google och blocket utan resultat (säkert någon som hittar dom direkt) ska blästra och pulverlacka dom här fälgarna och köra på dom

nu är högerfram skärm helt klar smile

Bounty hunter
671 Inlägg
17 maj 2010
ahh....bilder...ska kolla ifall jag hittar några kåpor i gömmorna

såg att du hade köpt lite sjyssta grejjor Hagman har förjävla bra grejjor faktiskt...
sprutspackel kan man gömma mycket me...mycket bra men inte i tjockalager...
slipa e faan dö jobbigentligen men ganska roande wink

idag åkte jag på ställ igenon en rondell me 2,8 quattron...lite läskigt eftersom jag inte e bra på sånt.... big_smile

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
bobafett skrev:
ahh....bilder...ska kolla ifall jag hittar några kåpor i gömmorna

såg att du hade köpt lite sjyssta grejjor Hagman har förjävla bra grejjor faktiskt...
sprutspackel kan man gömma mycket me...mycket bra men inte i tjockalager...
slipa e faan dö jobbigentligen men ganska roande wink

idag åkte jag på ställ igenon en rondell me 2,8 quattron...lite läskigt eftersom jag inte e bra på sånt.... big_smile

hehe a, karosserikitet var som dag och natt jämfört med biltema, då vet man en sak till att akta sig ifrån hos dom. det är fortfarande kletigt, så skrapade bort skiten och la på hagmans istället, efter ca 3 timmar så var det som gummi ungefär och fyllde bra, biltemas var ganska blaskigt. hade dock inte "pistolen" till tuber hemma, eftersom brorsan har lånat den.
så fick trycka ut botten med tummen hehe smile

Då är vi 2 angående att åka på ställ, har aldrig ägt / kört en bakhjuls / fyrhjuls driven bil mer än brorsans 745a någon enstaka gång.

2 788 Inlägg
17 maj 2010
Ser bra ut smile Ett par "roligare" fälgar hade väl inte varit helt fel dock, de som sitter på bilen på de bilderna du lagt upp i profilen tycker jag var snyggare, om de nu finns kvar smile

Bounty hunter
671 Inlägg
17 maj 2010
Audi 100 typ 44 c3 (84-91) som in princip inte rostar under e ju täkt av typ karosseri kit, ett slags gummi beläggning, ska täcka hela golvet (undersidan) me det på mussen...för jävla bra alltså...sen blir bilen tyst oxå...fick två tuber me sånt ifrån VAG innan jag fick dojjan där....

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser bra ut smile Ett par "roligare" fälgar hade väl inte varit helt fel dock, de som sitter på bilen på de bilderna du lagt upp i profilen tycker jag var snyggare, om de nu finns kvar smile

Njae, jag är inte så jätte förtjust i turbin fälgarna, men jo dom finns kvar. ska ju självklart på däck med lite mindre profil. är vinterdäck på dom nuvarande.

bobafett skrev:
Audi 100 typ 44 c3 (84-91) som in princip inte rostar under e ju täkt av typ karosseri kit, ett slags gummi beläggning, ska täcka hela golvet (undersidan) me det på mussen...för jävla bra alltså...sen blir bilen tyst oxå...fick två tuber me sånt ifrån VAG innan jag fick dojjan där....

Det lät ju inte helt fel. men kan tänka mig att det inte är specielt billigt dock. 2 tuber kan inte räcka långt wink blev som en helt annan bil invändigt nu när alla hålen är igenlagada + nya avgaset... nu kan man noga prata i normal ton i bilen, förut fick man sitta och skrika. hade ju dock en anledningen till att spela hög musik lol

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Putteliten skrev:
Du att kolla dom här i stället. Mycket snyggare med Audi märken på fälgarrna.
http://www.blocket.se/malmo/Falgdekaler … amp;last=1

Det vore något big_smile problemet är att jag saknar 1 centrum kåpa, därför jag letar efter 1 smile frågan är ju bara hur länge en sån dekal sitter. går väl kanske klarlacka över men.

369 Inlägg
17 maj 2010
Kul projekt, kommer att bli bra när den är klar smile

Avant för varje slant.

Bounty hunter
671 Inlägg
17 maj 2010
nja billiga e nog inte tuberna,sen skulle man ha en speciell spruta oxå,tryckluftdriven(den ser ut som en vanlig,sån där handriven) sen sprutar man på det hela med ett speciellt munstycke...ska testa först så man får in snitsen...annars kan man ju pensla det hela me lite bred pensel....

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
a, hoppas på att det blir bra jag med.
Ska slipa slipgrunden med 800 papper före lack, så ska nog inte bli några repor iaf smile

Den sprutan lär ju inte vara billig heller direkt... jag får köra med slipskiva på vinkelslipen på resten av rosten under bilen och sen på med rostskydd och ett TJOCKT lager med underedsmassa smile Penslade ju lite idag som sagt. Märks lång väg hur otränad man är när man jobbar "uppåt". är lite trångt under bilen när man är 1.87 lång. men får väl kompensera med att man är pinnsmal hehe.

Kul att det inte bara är jag som är vaken på kvällarna, lider lite av sömnlöshet. sover max 4-5 timmar per natt. Effektivt imot inbrottstjuvar dock smile

Bounty hunter
671 Inlägg
17 maj 2010
kör du våt slip?..det e riktigt bra...du borde lägga lite färg på rostskyddet innan du smetar på underedsmassa,bäst är att använda båtfärg då den ät ca 98% tät...billack ligger på ca 70-75% täthet o rostskydd ca 30% täthet...det e därför du kan se bilar som rostar grymt mycket när dom lagt på rostskyddsfärg...rost skyddfärg är *öppen* så att fägen ska fästa bättre...

du e en basket spelare alltså...själv e jag smurf...du bode ha min 200a...jag ser ju knappt över ratten på den...din lilla bil skulle passa mej bättre då tongue

2 038 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
vet inte om jag vill våtslipa slipgrunden. den suger väl åt sig?....

och som jag skrev till bilden, det är riktigt färg under massan och inte bara rostskyddsfärg. även den suger ju åt sig vatten. smile

Och njae, det bytet vet jag inte riktigt om jag vill gå med på haha, GTn kommer jag hålla hårt i. Den släpper jag inte utan ett väldigt bra bud. den är väl kanske inte värd så mycket. men efter allt arbete så är den iaf värd väldigt mycket för mig.

Fick svar ifrån företaget jag hade en ganska stor chans att få jobb på med. Dom hade anställt sommarjobbare i stället... så nu får jag gå utan lön ett bra tag till. funderar dock på att söka till tapetserar utbildningen som audienergy går.

Bounty hunter
671 Inlägg
17 maj 2010
du kan ju ta det sista lilla me våtslip ifall du hittar nån jobbig del,allt suger åt sej fukt men torka ordenligt så ingen fara....GTn ska du verkligen hålla hårt i,finn ju mycket trevlig o göra me den bilen,sätta i turbo,bygga quattro och sånt ifall man vill spåra ur lite wink

faan skjut alla sommarjobbare o bemmaningsföretag mad dom tar ju alla jobb...så e det i stockholm, är man snickare så jobbar man som snickare, är man lite allt-i -allo,dvs som jag som inte är utbildad i någe speciellt(gick verkstadsteknisk linje roll) så får mansånna jobb som inte kräver någe specifik utbildning...men dom jobber äter bemmaningsföretagen upp till 90% här...och dom hara bara skit vilkor o så

det låter som en bra ide'...utbildning o kurser e bra gå...man lär sej alltid någe nytt o spännande...

Sök