Nosliwe skrev:
ECC till och med

Gilla eller hata det, men den ska jag försöka att klämma in i GTn! Kör ju trots allt med den dagligen på sommaren och sommaren som var va fruktansvärd med värmen.
Även elhissar och ABS.
ABS tänker jag dock inte labba med.
Fyfan, kosta på! Haha.
Elhissar påminner mej om en intressant historia med min egen donator-turbo.
När jag köpte den så var förar-rutan nere ca 1dm, och förklaringen jag fick utav säljaren, (om jag minns rätt), var att elhissarna var död. Inte konstigt alls med tanke på att det är en Audi 100, så jag bara ruska på axlarna och tänkte inte mer på det.
Snabbspola till strax innan snön skulle falla och jag skulle slänga över en pressening så att det inte snöa in. Så jag öppnar bilen för att se till att det inte ligger något viktigt där inne och samtidigt sneglar jag ner på knapparna.
Då ser jag att knappsatsen inte sitter ordentligt i dörren, så självklart måste man undersöka närmare. Jag börjar pilla omkring och helt plötsligt står jag med knapparna i näven och inser att ingen kontakt finns att hitta?
"Vafan äre här? Vart är alla sladdar?"
Så jag lutar mej bakåt och kliar mej i skallen medans jag ser över dörren. Då ser jag det. Att man kunnat missat något så grovt är bortom mej, men jag var ju inge bättre som hade haft bilen i typ 3 månader vid det laget.
EN FUCKING FÖNSTER-VEV!
Det finns inge kablar för att det finns inga hissar! Klart som fan knapparna inte funkar!
Men vänta, om jag har en vev... Kan jag.. Undra om dom...
DET ÄR JU FAN INTE ENS NÅ FEL PÅ DOM!
Här har bilen stått med rutan lite öppen i 2år, 2 ÅR! För att ingen har kollat på dörrsidan i mer än 5 sekunder.
Ironiskt nog tror jag detta var ca 1 vecka ifrån när jag råkade slå sönder bakrutan. Lätt kommet, lätt förgånget antar jag...