1884
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 028 888 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
2 038 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
#2241
Saknar bara ett lödstativ wink Säg till om det är något du saknar till bilen. Finns ju lite prylar över i 100an.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2015
#2242
Nosliwe skrev:
Den vita har jag klippt bort då den går till färddatorn. Den röda går till tändningslåset och varvräknare. Temp och oljetryck kör man med original härvan i bilen då den enbart är till för ens egen skull och inte ecu.

http://www.audiworld.com/forums/audi-90 … s-2120750/

Kör du mc1 eller mc2?

MC2!

ECU'n klarar sej väll utan oljetemp/tryck antar jag, men den måste väll ändå plocka kylartemp till kallstarten? Sen finns det ju 2(?) tempsensorer i motorrummet oxå, dom har ingen mätare och sitter ju knappast där för ingenting. tongue

Återkom gärna med vad du gjorde med röda kontakten sen, kan vara hjälpsamt då jag snart är i samma skede.
Dags för provstart snart då? big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#2243
Ska bara ösa i lite olja med så smile väntar på en 100 haynes bok så man kan jämföra elscheman mot coupe schemat och på så vis veta vart allt ska. Det andra löser sig nog när man börjar trassla med det.


397 Inlägg
17 mars 2015
#2244
ja det ska jag göra smile massor med saker jag kommer på allt eftersom så kan jag återkomma smile


2 038 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#2245
ECUn får nog sitt ändå.

Den och Tomgångsstabiliseringsventil enheten får sitt ifrån kylvatten anslutningen på toppen och en av givarna på blocket närmast servopumpen.

http://www.gtquattro.com/files/harnesslabels.jpg

Bilden är för en MC1 men just dom kablarna längst ner till höger är identiska med MC2.


397 Inlägg
17 mars 2015
#2246
då kan du ju behålla dem smile


2 038 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#2247
Jo det där är ju den nya härvan som bilden är ifrån wink så dom klipper jag inte bort. Var mest riktat till leafbox.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2015
#2248
Se där ja.
Då verkar det som att man klarar sej utan andra sidan ändårå. Men jag ska nog försöka få med den ändå, jag har ju både färddator, farthållare och autocheck. Vore kul om man fick det att funka smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

397 Inlägg
2 038 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#2250
Jo du har ju sånt ja. Får nöja mig med min analoga klocka wink igentligen borde man  väl kunna ta all el ur 100an och koppla in mätarhuset på den?


515 Inlägg
17 mars 2015
#2251
Kör bara kör! vore väl nice med lite extrafunktioner men frågan e väl om de e värt allt jobb smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2015
#2252
Nosliwe skrev:
Jo du har ju sånt ja. Får nöja mig med min analoga klocka wink igentligen borde man  väl kunna ta all el ur 100an och koppla in mätarhuset på den?

Det var väll ungefär så det var tänkt. Men jag måste ju dessutom ta spakarna för att kunna styra skiten och sen pussla ihop dem 2 olika instrumenten eftersom den på 100an är dubbelt så lång (då extramätarna sitter där uppe och inte nere vid spaken)

Men jag känner mej hoppfull än så länge tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#2253
Aha, jag menade original gt huset smile men det kanske inte är så krångligt att sätta ihop dom olika härvorna


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 mars 2015
#2255
Mjaha, näe jag vet inte hur det skulle funka på ett GT-hus...
Men inkopplingen verkar inte så dryg, 2 kontakter för att koppla ihop härvorna och inte mycket mer såvitt jag kan se.

Visar väll sej tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
20 mars 2015
Trådstartare
#2256
fixat till en liten ersättning av luftfilterboxen.

http://i.imgur.com/NOqyg01l.jpg
http://i.imgur.com/RFt4TQDl.jpg

Gott om plats? smile givetvis rostfritt.

Även löst problemet med att få luften till turbon.
Uris igloon växer inte på träd och kostar multum nu för tiden i dåligt skick.
Upptäckte i en tråd att någon hade tagit bälgen från en golf mk2 gti som tydligen passar bolt on.
Så en sådan beställdes illa kvickt smile

http://i.imgur.com/XALrox5l.jpg

Så nu så slipper man den här "fina" lösningen

http://i.imgur.com/S6JQwUml.jpg.

klantarsel som man är så lyckades jag dock få den nya boxen ca 3mm för grund så vågen slår i botten.
Men lätt löst med en distans.
Senast redigerat av Nosliwe (20 mars 2015)


397 Inlägg
2 038 Inlägg
20 mars 2015
Trådstartare
#2259
Kommer dra en slang fram till fronten med ett öppet filter.


9 136 Inlägg
20 mars 2015
#2260
Nosliwe skrev:
Kommer dra en slang fram till fronten med ett öppet filter.

Okej. Vet inte hur det är med MC motorn, men ja hade ett K&N sportfilter på min NG och den va för jävla törstig jämnfört med Biltemas pappersfilter.....



Sök