Har inte riktigt luskat ut det själv. Vet att en av dom röda är till 12v tändspole iaf. Kan ta kort på alla elscheman från motorn och skicka i kväll om jag kommer ihåg det.
Bilen är igång nu iaf! Bytt hallgivare och fördelarlock då det glappa! Så nu går den bättre än någonsin tidigare. Bara massa småfix att göra klart. Fick igång temp mätaren i går dessutom, så nu funkar kylarfläkten med.
Härligt! Ett steg i rätt riktning. Kommer du till Action Meet med den?
Ja bilder blev det ju inga. Blev ingen konbana då min huvudkopplings cylinder tyckte att det var bra att ge upp. Som tur var så hade jag 2 till, så stoppade i den fräschaste. Ska renovera upp den gamla och lägga på hyllan. nu är det äntligen semester och har varit på festival i 3 dagar. Passade även på att tvätta och städa ur bilen igår.
Mja. Misständer ibland vid gaspådrag när man precis har startat den. Startar man då om igen så slutar den. Misstänker att det är knacksensorerna eftersom jag inte har dragit dom med moment och därmed går den väl in i något safemode. Ska skaffa en öppen hylsa så man kan dra dom rätt. Sen så står nya spridar tätningar högt på listan. Bortsett ifrån det så går den riktigt bra när den går som den ska. Och det gör den för det mesta.
Kan inte vara annat efter 5 års konstant krångel Hade jag deppat ihop varje gång något har åt fanders så hade jag eldat upp bilen och suttit på psyket vid det här laget
Hepp, dags för en uppdatering igen. Blir lite segt mellan varje nu när man köra med bilen.
Skaffade en 15 långhylsa som jag tänkte skära upp ett spår i för att få ut kabeln från knacksensorerna i och därmed kunna moment dra dom. Gick väl lite sisådär. Kan ju säga att jag kände överallt på kroppen efter att skivan explodera. Hände inget som tur var. Nu är dom dragna till 20NM som dom ska vara!
Har även monterat en turbomössa då jag har börjat grilla kabelhöljen och är rädd om mina CPS motorfästen
Ska försöka installera efterkylningspumpen någon dag så man får den funktionen med. Känns som den kan rädda turbon lite. För snart blir 60 mil tur och retur till Myckelby för NA swapmeet!
Har väl inte hänt sådär värst mycket det senaste. Polerade och vaxade bilen för att åka upp till Nordic Audi Swapmeet helgen som var. Men gick väl inte så värst bra. Kunde likagärna åkt dit för grovt miljöbrott då jag sölade ut 1L olja från parkeringen till preem 1km bort. AN Kopplingarna vid blocket till oljekylet som gav sig i koningen :S Så jag fick åka GT quattro till swapmeet istället. Nu är läckan fixad och bilen rullar igen.
Där försökte jag få tätt på det på parkeringen hemma.
Och där stod jag på preem och försökte ytterligare en gång, efter det så bara spruta det ut olja. Då slutade det med bogseringen. Får väl se det på ljusa sidan. Den var fyrhjulsdriven för en kort stund iaf!
Nya på plats.
Nästa år tar jag revange och då blir det karavan med Tottii och Rallytobbe är det sagt!
Har väl inte hänt sådär värst mycket det senaste. Polerade och vaxade bilen för att åka upp till Nordic Audi Swapmeet helgen som var. Men gick väl inte så värst bra. Kunde likagärna åkt dit för grovt miljöbrott då jag sölade ut 1L olja från parkeringen till preem 1km bort. AN Kopplingarna vid blocket till oljekylet som gav sig i koningen :S Så jag fick åka GT quattro till swapmeet istället. Nu är läckan fixad och bilen rullar igen.
Och där stod jag på preem och försökte ytterligare en gång, efter det så bara spruta det ut olja. Då slutade det med bogseringen. Får väl se det på ljusa sidan. Den var fyrhjulsdriven för en kort stund iaf!
Nästa år tar jag revange och då blir det karavan med Tottii och Rallytobbe är det sagt!
Tråkigt när det krånglar, men skönt att det var nära hem i alla fall. Kunde ju hänt 1km från träffen istället. Dom är ju från mina trakter, så då kanske ja med kan få va med å karavana upp? Om ja får hänga på med en så ny bil då? Den är ju i alla fall röd.....