Nu när man ändå har ångan uppe så är det lika bra att köra på! Blev lite gjort idag med.
Inte riktigt lika skumt längre.
Mycket kvar att göra än dock
Sen så monterade jag lådan i bagaget. Så nu sitter den där den ska.
Får se om man drar till garaget i morgon med. Är lite smått lagom sugen på att få i brädan i bilen och dessutom få in huset som det ska vara. måste ta loss plåten jag hade som mall först, men rör helst inte den innan jag har stadgat upp allt. Kommer lägga ett lager med långtrådigt glasfiberspackel på fogskummet och sen plasta på det. Fogskum smälter nämligen av polyester, så måste ha något annat material emellan.
He ge så vajjert att en gatt gråt en schkvätt. Kudos!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Klickade hem något i förrgår som jag har velat ha länge. En Urquattro ratt. Billig som fasen men ser ut därefter! Kommer lämna in den på restauration. Men gjorde rent den och smörjde in den iaf.
Före.
Efter. Ser ut som dåren innan har haft rattkula på ratten och dessutom kört med händerna på ekrarna och skrapat i ringar.
Sen så spacklade jag instrumentbrädan. Har plastat ett lager under med glasfiber väv innan jag spacklade.
Blev en snabbis till garaget idag efter jobbet. Fick givetvis inte med mig kameran utan fick ta den väl in slitna mobilen. Slipade av brädan och provmonterade den i bilen. Vinkeln på huset är perfekt men det slår i balken till rattstången, så får kapa ur huset lite i nederkant. Finns en del att ta på iom att jag inte kör med original mätarna.
Sen så har jag bockat och svetsat dit ett rör på ena AN anslutningen som ska svetsas fast i tanken. Blir troligtvis i helgen... utan att flyga i luften.... Även fått slangarna pressade av farsan inne på Volvo PV, mycket bra fabrik det där .
Som sagt, blir lite skruvat i morgon och en heldag på Söndag.
Provmonterade ratten idag då jag har hört nu i efterhand att det finns olika nav till dom här rattarna. Men nu vet jag att urquattro -88 passar i GT -87
Har även byggt på brädan lite till och skruvat loss bakstycket på mätarhuset. så nu ligger huset rätt i bilen. Avslutade dagen med att fylla upp tanken med vatten ända upp. I morgon blir det svets. Håller tummarna att jag avslutar det med tummarna i behåll....
Ser fruktansvärt bra ut med nya ratten. Den utan tvivel snyggaste ratten till dom här modellerna!
Sälja gammratten och navet till mig?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"