Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.
  • 193 Följare
  • 976 972 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 juni 2019
Nosliwe
11 december 2016 · 2 024 Inlägg

Aldrig någonsin! smile

Senast redigerat av Nosliwe (11 december 2016)

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
sonken91
20 mars 2017 · 310 Inlägg

Nosliwe skrev:
Lite segt med uppdateringar, men har allt grejat på.

Fick efter lite svärord ur  diffen med kardan och drivaxlar kvar på plats.
Givetvis var ju 2 av skruvarna i bakre medbringaren till kardanen redan rundade. Därav anledningen till att jag tog ur diffen med den kvar.

http://i.imgur.com/zg6lyYjh.jpg
http://i.imgur.com/iKZ6IgVh.jpg

Men nu är den ur och på plats i bilen för tillverkning av fästen. Det blir trångt i sittbrunnen!

http://i.imgur.com/YxLw71Xh.jpg
http://i.imgur.com/apgJTl7h.jpg

I morgon ska jag påbörja demonteringen av motorn.

Sen sitter jag och spekulerar i att använda bromsok i bak med elektronisk handbroms för att slippa både spak och vajrar.

Nu la du att ut det där i fel tråd va? smile

Nosliwe
20 mars 2017 · 2 024 Inlägg

Haha oj. Gör om gör rätt big_smile

Förövrigt så tänkte jag börja slipa på karossen igen nu när vädret tillåter lackering i kallgarage snart smile

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
LeafBox Lat Perfektionist
21 mars 2017 · 6 359 Inlägg

Hade du Nascom chipp och WG i din? smile
Hur mycket går ditt laddtryck upp til med extern mätare isf?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Nosliwe
21 mars 2017 · 2 024 Inlägg

Haha bra fråga, är ju 1.5 år sen jag körde bilen. Men har för mig att det var 0.7 med Nascom chippet och 1 bar WG.

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
LeafBox Lat Perfektionist
21 mars 2017 · 6 359 Inlägg

Nosliwe skrev:
Haha bra fråga, är ju 1.5 år sen jag körde bilen. Men har för mig att det var 0.7 med Nascom chippet och 1 bar WG.

Intressant, provkörde min lite idag och fick ungefär samma.
Killen på Nascom jag snackade med påstod dock att man skulle se närmare 1Bar på mätaren hmm

Men jag har lite större (och längre) tryckrör nu än org oxå satt...
Får pilla bort skyddet på WG-locket och skruva upp lite tro jag roll

Senast redigerat av LeafBox (21 mars 2017)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Nosliwe
21 mars 2017 · 2 024 Inlägg

Du pratade med Fredrik antar jag? Mjo mina tryckrör är ju inte direkt bäst heller. 3st 90 gradare efter varandra.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
LeafBox Lat Perfektionist
21 mars 2017 · 6 359 Inlägg

Nosliwe skrev:
Du pratade med Fredrik antar jag? Mjo mina tryckrör är ju inte direkt bäst heller. 3st 90 gradare efter varandra.

Jag försökte hitta Fredrik faktiskt för jag vet att jag snackat med han förut, men i slutändan skrev jag bara till Nascoms FB-grupp, så vem som satt på andra sidan är oklart.

Men han nämde även att om nu allting stod rätt till, och det lägre trycket berodde på våra omständigheter och inte pga läkage eller annat fel, så skulle programvaran inte ha några problem med att man justerade upp laddtrycket manuellt på WG'n.

Sen kommenterade han såklart att det är viktigt att hålla koll på grejjerna, så bredbandslambda och avgastemp var trevliga mätare att ha i våra bilar.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Nosliwe
20 juni 2017 · 2 024 Inlägg

Känner att åk suget börjar bli större än det omotiverande spackel slipandet.
Så igår monterade jag rör mellan pump och filter så jag kan få igång bilen.
Accumulatorn upptäckte farsan att den läcker i membranet när han blästrade den, så den kopplade jag förbi så länge.

http://i.imgur.com/M6zOB7Kh.jpg

Ska bara dra bak elen till bränslepumpen så kan man köra bilen ut och inn när man ska fila på karossen. Lite mer plats ute i det blå smile

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
LeafBox Lat Perfektionist
20 juni 2017 · 6 359 Inlägg

Let me know hur den uppför sej utan accumulatorn. Jag ville ta bort min men fick rådet att ha den kvar utav grabbarna på S2forums.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
MatsaBusen
20 juni 2017 · 515 Inlägg

Roligt o höra att de börjar finnas lite sug iallafall! e ju lätt att de försvinner när man har massor att göra!
Ang acken så fimpade jag den många år sedan o har inte märkt av något. möjligt att de e känsligare om man kör k-jet men känns tveksamt lr?

LeafBox Lat Perfektionist
20 juni 2017 · 6 359 Inlägg

MatsaBusen skrev:
Roligt o höra att de börjar finnas lite sug iallafall! e ju lätt att de försvinner när man har massor att göra!
Ang acken så fimpade jag den många år sedan o har inte märkt av något. möjligt att de e känsligare om man kör k-jet men känns tveksamt lr?

Hela K-jet systemets funktion baseras ju på tryck så...
Om jag skulle gissa så tror jag bilen kan bli svårstartad, men när den väl är igång bör det lira som vanligt.

Som sagt, gubbsen på S2forums tyckte jag skulle behålla min, men ingen gav något ordentligt svar på varför, utan det var mest "uhh, det kanske är bäst att låta bli den..."

Men det finns få K-jet maskiner där oxå, så det är väll inte så många med erfarenhet...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Nosliwe
20 juni 2017 · 2 024 Inlägg

Jag planerar att stoppa dit en backventil i stället. Jobbet accen gör är ju att hålla upp trycket när bilen är avstängd, så man slipper vänta på att pumpen ska bygga upp nytt. Sen så ska den utjämna tryckfall lr något liknande tjosan, men de vette fasen.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
MatsaBusen
20 juni 2017 · 515 Inlägg

Nosliwe skrev:
Jag planerar att stoppa dit en backventil i stället. Jobbet accen gör är ju att hålla upp trycket när bilen är avstängd, så man slipper vänta på att pumpen ska bygga upp nytt. Sen så ska den utjämna tryckfall lr något liknande tjosan, men de vette fasen.

mm jämna ut trodde ja va huvudgrejen.
sitter de inte en backventil på utgången från pumpen standard där på bilden?

Nosliwe
20 juni 2017 · 2 024 Inlägg

Japp. För banjokoppling

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Nosliwe
3 januari 2019 · 2 024 Inlägg

Nu har bilen stått i 3 år... Nu ska den igång!

https://i.imgur.com/hpMlA4Zh.jpg

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
RandomMaister
4 januari 2019 · 556 Inlägg

Woho!

Djo
4 januari 2019 · 10 157 Inlägg

Härligt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Putteliten
4 januari 2019 · 9 077 Inlägg

Äntligen!

Tyfors Svetsare
4 januari 2019 · 1 150 Inlägg

Rolig tråd. Lite glömska men kul att den återtas smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang