Håller med audienergy. Kommer bli kanon med den sprutan
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Bilderna är tagna ca 1.5H efter sista lagret är lagt.
Dörren. Blank utöver vad jag kan se i nuläget.
Blank. mygg jävel i lacken....
mygg jävel... hur löser man detta?
Blank. blev 1 rinning tyvärr, hur löser man det?
Första gången jag sprutar billack. blev väl nöjd förutom rinning, myggan är väl inte riktigt mitt fel, men är ju inte direkt nöjd med den heller. hur fixar man till det snyggt? vänta på härdning, slipa om och sen lägga nytt?
Ska nu se över alla bugglor på bilen minst 3 gånger till då jag var helt 100% nöjd med slipning på dom lösa delarna, har idag köppt lite bättre "verktyg" och ska göra allt vad jag kan för att få själva bilen och passagerar dörren i 110% bra "garage lacks" skick.
Härligt, det går undan ordentligt nu ju! Fick lära mig av en lackerare att tunn lack i tjocka lager som du gjort på gränsen till rinning för bästa möjliga resultat. Om du väntar till lacken har härdat så kan du nog våtslipa ner rinningen. Myggan har ja tyvärr inget bra förslag till, men testa våtslip där med får du se vad som händer....
Jo, pluggat igenom alla vettiga trådar på lackforum24. man ska lägga 2 lager vått i vått och det ska vara på gränsen till rinning för bästa resultat. annars blir det appelsinskal. Iom att jag bara fick 1 rinning på alla delarna och alla har fått lika tjockt lager med färg, så är ju jag grymt nöjd med resultatet. Är ju trottsallt första gången jag lackar med billack. Jag är rädd för att myggan har sprattlat runt och grävt sig ner ända till slipgrunden....
du får ta en titt i dags ljus imorron på myggan...annars bara lacka in den .......men jag tror nog det går att slipa bort den...det e ju inte så tjocka ben på en mygga direkt...värre ifall det hade vart en krockodil...
jag är inte helt säker på om hörnet på huven blev bra, det är riktat så gått det går. var kraftigt böjt nedåt pga att bilen var krockad när jag köpte den.
jag är inte helt säker på om hörnet på huven blev bra, det är riktat så gått det går. var kraftigt böjt nedåt pga att bilen var krockad när jag köpte den.
prova att montera o kolla...annars e det ju bara att byta huv ifall den andra e bättre.... du får ha myggjagare på dej när du lackar så kanske du slipper myggen
haha, dom jävlarna börjar nog bli resistenta... sprutade med radar i hela tältet en stund innan jag lackade (lät skiten lägga sig först) annars får jag väl låte insekterna frodas och köra ett insekts tema på bilen. På med klarlack bara!