Stansade ut gallret idag och även sidorna som knappt kom med på bild då mina "tyngder" kom lite i vägen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-c5e21e5f5abcfb95dadc364702eee546.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-2bf3c276bb5b5d0713fb67ba56d2c76f.jpg]()
Och för er som undrar hur jag löser det med sidorna så får ni en liten hint här.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-029eb4ecae5ca65ce3599dd481feacde.jpg]()
Sen så har den nuvarande motorn haft en otrevlig tendens till att börja ticka som fan (överröstar motorljudet) i vakuumpumpen varje gång det är folksamling i närheten. Tröttnat på detta och spände fjädern på min reserv vakuumpump med en bricka.
Monterade dit den och provstartade. Blev lite tystare än tidigare och satte mig i bilen för att åka hem.
Kom ungefär 1km och tittade då i backspegeln... Klart som fan att den där jävla Murphy skulle visa sig som vanligt!
Stort blått rökmoln bakom bilen. Såg inte bilen som låg bakom. Oljetrycket var normalt dock.
In på första bästa grusväg och åka tillbaks till garaget. Min misstanke var direkt att tätningen mellan pumpen och fjädern hade fått sig en smäll när jag drog ihop det och pumpen då pumpade in olja i vakuumsystemet och vidare ut i motorn. Bytte pump och efter ca 2km så försvann röken helt.
Har man iaf smörjt upp cylindrarna

ska kapa upp grillen helt imorgon för att sedan förstärka med väv runt plåten och glasfibret.