Blev några timmar idag igen i garaget. Rivit allt i framvagnen nu. Motorn låter jag sitta tills jag vet att den andra är komplett. Gjorde rent balken idag med och den var bättre i skicket än vad jag trodde.
Gjorde rent fästena till krängningshämmaren med.
Får se när det händer något nästa gång. Behöver färg och bussningar.
Har inte hänt så mycket här det senaste. Kommer hända en hel del i helgen. Men i brist på något att göra och då det inte går att köpa, så ritade jag upp ett fjäderbenstag som jag ska tillverka.
Ja dimensionerna på röret blev helt åt fanders men har inte haft några mått, vet bara att den där konstruktionen kommer funka, ska mäta lite helgen.
Har inte hänt så mycket här det senaste. Kommer hända en hel del i helgen. Men i brist på något att göra och då det inte går att köpa, så ritade jag upp ett fjäderbenstag som jag ska tillverka.
Det har iallfall gått att köpa, jag har ett liggandes hemma som suttit på en GT cupé, iof inte justerbar. Jag tänkte använda till min GTE då framdelen är samma på dom bilarna. Ska jag ta några mått, eller bilder och skicka till dig?
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Finns några få på ebay. Men infon om dom är lite luddig och folk har en förmåga att använda 7000 olika benämningar för att skilja gt coupe och 90 coupe ifrån varandra tex.
Du skulle kunna få ta innermåttet på fästena. Då jag har tagit bort både batteri och bromsservon så finns det inget ivägen för staget längre. Kan göra lite hur jag vill hehe tänkte gänga öronen i ändarna av röret och på så vis få det justerbart.
Tex. min coupe med 20v har ja hört de kallar 90 coupé
Å det är helt fel, betäckningen 80 och 90 satte Audi på Limo=sedan och Avanten=kombi med motorstorleken som följd. Dom andra modellerna hette endast Coupé och Cabriolet också med motorstorlek som följd. Sen är det S2 Coupé, S2 Avant, S2 Limo. RS2an heter Audi RS2 Porsche Avant.
Alla andra påhitt med namnen är folk som har importerat och inte har helt koll på vad det ska vara för betäckningar.