2247
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 030 342 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
2 038 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
#1901
HY stämmer bra. Fanns någon 90hk 4a i dom första som kom också.


310 Inlägg
8 april 2014
#1902
Nosliwe skrev:
HY stämmer bra. Fanns någon 90hk 4a i dom första som kom också.

japp. Tror även det fanns en liten 5:a, 2 liters. på 115 hk. men vet inte till hundra om den fanns i gt, fanns iaf i 80:in


2 038 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
#1903
Jo jag tror den var någonstanns i början där med innan dom gjorde om halva bilen 86. Är ju hy, jt, kx osv


9 141 Inlägg
8 april 2014
#1906
Nosliwe skrev:
Nej det var en hy den med

Okej, då e ja med. smile

Vet att Audi 100 hade en 2liters rakfemma, sen om Coupé hade samma det har ja ingen koll på.
Sen kan man ju tycka att det är lite väl snikit med en 1,8 fyra i en sån bil.
Senast redigerat av Putteliten (8 april 2014)


2 038 Inlägg
9 april 2014
Trådstartare
#1907
Drivaxeln passade perfekt! Och lagret stämde med. Antar inget i förväg nu för tiden hehe.

Så nu är höger sida helt ihop och vänstersida hade varit ihop med om jag inte hade lyckats slarva bort muttern till styrleden. Men men, löser det tills i morgon. Ska slabba på lite färg på drivaxeln då med och några ställen där jag lyckades skava av. Lika bra att göra det på plats så behöver man inte ta i det något mer sen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-a4bd3de8312446ab44bcf1a84b80f29a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-2d344ef107a7808965f616b453c50ebc.jpg


2 038 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#1908
Hade tänkt att provköra nu helgen. Men kom inte ens ner ifrån bryggan.
Bilen startar utan problem och växlarna går i rätt läge. Men när jag släpper upp kopplingen händer det ingenting oavsett växel. Även prövat att ta loss kopplingscylindern för ifall den hade hängt sig. Inte hjälpte det heller.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Har försökt att se urtrampningslagret genom hålen i lådan utan att lyckas och länkaget går inte att sätta fel.

Sen så avslutade jag dagen med att plasta ihop grillen igen och sätta mig på en sprayburk så jag sprutmåla mig själv i arslet roll Dags att köpa en trisslott tror jag smile


Volvoskruvare
1 205 Inlägg
13 april 2014
#1909
Nosliwe skrev:
Hade tänkt att provköra nu helgen. Men kom inte ens ner ifrån bryggan.
Bilen startar utan problem och växlarna går i rätt läge. Men när jag släpper upp kopplingen händer det ingenting oavsett växel. Även prövat att ta loss kopplingscylindern för ifall den hade hängt sig. Inte hjälpte det heller.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Har försökt att se urtrampningslagret genom hålen i lådan utan att lyckas och länkaget går inte att sätta fel.

Sen så avslutade jag dagen med att plasta ihop grillen igen och sätta mig på en sprayburk så jag sprutmåla mig själv i arslet roll Dags att köpa en trisslott tror jag smile

Kan de vara att lamellen har rostat fast i svänghjulet/tryckplattan?, Hände en gång på en merca jag hade, fick plocka ut motorn igen, Den hade rostat fast på 2 dagar =/

Gamla Volvo bilar är livet
Kolla gärna in min rostiga Volvo amazon! :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274270

2 038 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#1910
Kan ju stämma, fast samtidigt så känns det lite långsökt då den beter sig precis som om den skulle ha fastnat i urkopplat läge. OM det inte har hänt något inuti lådan nu när den har varit nere.


Volvoskruvare
1 205 Inlägg
13 april 2014
#1911
Nosliwe skrev:
Kan ju stämma, fast samtidigt så känns det lite långsökt då den beter sig precis som om den skulle ha fastnat i urkopplat läge. OM det inte har hänt något inuti lådan nu när den har varit nere.

Brukar ju inte gå isönder i lådan om man bara haft den nere?,

Men man kan ju ha fel också! Var bara ett tips! Hoppas alla fall att de inte är samma fel som jag hade, Det är onödig och tråkig tid man får göra back jobb:(

Gamla Volvo bilar är livet
Kolla gärna in min rostiga Volvo amazon! :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274270

2 038 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#1912
Jo precis. Givetvis tacksam för svaret. Men då känns det ju som att det inte skulle gå att frikoppla om den hade rostat ihop? Inte tvärtom. Lådan har dessutom legat upp och nerpå ett tag när den var ur.


Volvoskruvare
1 205 Inlägg
13 april 2014
#1913
Nosliwe skrev:
Jo precis. Givetvis tacksam för svaret. Men då känns det ju som att det inte skulle gå att frikoppla om den hade rostat ihop? Inte tvärtom. Lådan har dessutom legat upp och nerpå ett tag när den var ur.

Kan vara som du säger att lådan kanske har haverat, Men är väldigt skeptisk, Men man kan ha fel i livet och de har man haft mycket roll Man lär sig av sina misstag haha big_smile

Gamla Volvo bilar är livet
Kolla gärna in min rostiga Volvo amazon! :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274270

10 164 Inlägg
13 april 2014
#1914
Inte monterat lamellen fel?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 038 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#1915
Funderade på det med. Men har inte rört lamell eller svänghjul sen jag hade bilen förra sommaren


2 038 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#1916
Har däremot haft loss urtrampningslagret ifrån armen. Men det går väl inte montera fel?

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-06bfa10d27585060f2c6d4aab09fdf3a.jpg

Bilden är tagen precis innan jag slängde i motorn.
Senast redigerat av Nosliwe (13 april 2014)


2 038 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#1917
Kan det vara så att någon av drivknutarna inte sitter ordentligt på splinsen och därmed snurrar enbart drivknut / axel och inget mer? Tänkte aldrig på att kolla under bilen när den var igång. Känns lite sådär att lämna bilen med motorn igång och växel i hehe.


10 164 Inlägg
14 april 2014
#1918
Nosliwe skrev:
Kan det vara så att någon av drivknutarna inte sitter ordentligt på splinsen och därmed snurrar enbart drivknut / axel och inget mer? Tänkte aldrig på att kolla under bilen när den var igång. Känns lite sådär att lämna bilen med motorn igång och växel i hehe.

Om du har bilen upp pallad och kör kan du ju kolla och se om dom inte sitter rätt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 038 Inlägg
14 april 2014
Trådstartare
#1919
Kollade nu. Hände inget. Får dela på motor och låda i morgon. Måste hänt något när jag satte i motorn.


9 141 Inlägg
14 april 2014
#1920
Nosliwe skrev:
Kollade nu. Hände inget. Får dela på motor och låda i morgon. Måste hänt något när jag satte i motorn.

Fasen vad jobbigt! Jädra otur du har hela tiden!



Sök