Blev inte så mycket gjort idag då jag skulle handla lite prylar innan som drog ut på tiden. Han med att fixa min täppta dräneringsslang i höger a-stolpe ifrån takluckan iaf.
Skissade upp infästningen till bränslefilter, pump och tryckaccumulator. Ganska simpel lösning men just nu sitter det bara med slangklämmor direkt emot karossen under bilen vilket inte direkt är optimalt.
Såg ut så här när jag köpte bilen
Tanken är att det ska bli så här i bilen istället.
Kanske man slipper alla vibrationer + att filtret just nu syns ifrån sidan av bilen.
Japp det kommer det göra. Lagligt då jag har en skiljevägg i plåt mellan kupen och skuffen. Tanken sitter emot ryggstödet redan.
Bilden på den gamla lösningen åtgärdade jag "hyffsat" för 4 årsen när jag köpte bilen. Men det är inte direkt bra. Kommer ingen vart så som det sitter nu, men en bränslepump som ligger emot karossen för ett j*vla oväsen.
Japp det kommer det göra. Lagligt då jag har en skiljevägg i plåt mellan kupen och skuffen. Tanken sitter emot ryggstödet redan.
Bilden på den gamla lösningen åtgärdade jag "hyffsat" för 4 årsen när jag köpte bilen. Men det är inte direkt bra. Kommer ingen vart så som det sitter nu, men en bränslepump som ligger emot karossen för ett j*vla oväsen.
Okej det är likadant som jag har i cabben, fast känner inte att jag vill ha bränslepumpen sitta jämte slutstegen då!
Förstod det. Var väl en del klåpiga lösningar från tidigare ägare på den där bilen vill ja minnas? Ja det är ju inte direkt optimalt för pumpen heller egentligen.
Har ju batteriet i skuffen. Men det sitter i en batteri låda. Så är nog relativt lugn. Lite tråkigare att fylla halva bagaget med bränsle vid ett läckage och ha ett öppet slutsteg i närheten.
Blev en oplanerad sväng till garaget idag för att känna lite på framvagnen.
Passade även på att testa plastidippen. Blev väl så där. Ville följa med maskeringen upp trotts att jag rev den våt. Men fick väl till det hyffsat tillslut. Ytan blev suverän iaf och utseendet på bilen.
Måste verkligen ta tag i toningen på dimmljusen Kommer alltid på det när jag ser bilderna och sen försvinner det bort lika fort igen.
Började även med bränslefästet. Nu sitter klämmorna på plats iaf. Har allt som behövs utom lite slang som jag får skaffa när allt är in måttat.
Hehe jo jag funderade på det Kan ju knappast bli sämre. Rätt gött att det är lite si så där med maskering när man dippar med. Fast jag klädde iofs in hela bilen förut idag. Men är ju bara till att rulla av det som kommer utanför hehe
Hehe jo jag funderade på det Kan ju knappast bli sämre. Rätt gött att det är lite si så där med maskering när man dippar med. Fast jag klädde iofs in hela bilen förut idag. Men är ju bara till att rulla av det som kommer utanför hehe
Precis, å skulle du ångra dig så är det bara å slita bort! Dammar det mycke eller?
Dippade listerna idag med. Blev helt klart bättre än det borstade tjafset. Men Tror nog fasen det får bli rött sen iaf! Fattas något på sidan för att det ska bli bra.
Sen så fick jag mina topplagringar idag. Kostar 535kr styck och fick en chock när det stod 2365kr på AVIn. Mailade sellholm och fick det här svaret:
Fel av oss.
Det är skickat till bak också.
Tyvärr har ekonomin stängt till Måndag.
Om du löser ut dem så skickar vi tillbaka pengar direkt Måndag
annars får vi vänta till Måndag så kan de ordna så du får ut dem
för priset av 2.
Med vänlig hälsning Rikard
Känns som man kan tolka det som att jag får behålla dom i bak med fast bara betala för i fram? :S Beställde bara till i fram och när jag hörde av mig i Måndags så hade dom slarvat bort/glömt min order och nu det här felet.
Gick riktigt smidigt och bra mycket roligare än originalen. Som bonus så blev bilen några mm lägre. Nu måste jag ha tag på camberbult då det skrapar som fan vid minsta lilla håla Spårvidden blev ju betydligt bredare i år med nya framvagnen med.