3542
Sök

Se ET på fälgar?

pnorberg
15 april 2010
Trådstartare
Om någon är snabb på att svara så skulle det vara guld.
Är på väg och köpa fälgar till min e36, dock så verkar fälgarna suttit på en e34 men fälgarna kan från början ha suttit på en e36/e46.
Dock så undrar jag, går det och se på fälgarna vilken ET dem har? finns det markerat någonstans på fälgen?

Majestas
1 319 Inlägg
15 april 2010
Är inget proffs!

Men det brukar stå markerat i fälgen, biland på framsidan men främst på baksidan.
Ofta runt navet. . . vänd och vrid på dom så ska du se att du hittar markeringen

Team VeboTrim

OEM <3
6 957 Inlägg
15 april 2010
_MaCCe_ skrev:
Är inget proffs!

Men det brukar stå markerat i fälgen, biland på framsidan men främst på baksidan.
Ofta runt navet. . . vänd och vrid på dom så ska du se att du hittar markeringen

Precis, kolla insidan av hjulet, antingen kan det stå kring navet som sagt..eller på någon eker.

OEM <3

pnorberg
15 april 2010
Trådstartare
Tack för snabba svar.
Killen hittade markeringen och det var fel ET sad Riktigt synd.
Bara jaga vidare efter fälgar.

1 827 Inlägg
15 april 2010
Lägg upp dimensionerna på fälgarna du har idag samt dom nya...

Bara för att ET inte är samma betyder inte det att det inte passar. ET är nämligen flexibelt efter hur bred fälgen är, dessutom finns det ju knep att få på fälgar med för hög/låg ET.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

pnorberg
15 april 2010
Trådstartare
Har som inga verktyg för att göra ETen mindre men på fälgarna jag tänkte köpa var det ET15 medan till min bil ska det vara ET42. Så stor skillnad.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 april 2010
pnorberg skrev:
Har som inga verktyg för att göra ETen mindre men på fälgarna jag tänkte köpa var det ET15 medan till min bil ska det vara ET42. Så stor skillnad.

var det hjul som från början satt på E34 eller?

OEM <3

pnorberg
16 april 2010
Trådstartare
Bjork skrev:
pnorberg skrev:

var det hjul som från början satt på E34 eller?

Yes, som jag skrev tidigare:
dock så verkar fälgarna suttit på en e34 men fälgarna kan från början ha suttit på en e36/e46.

Men så var det inte, ET15 skrapar nog i skärmkanterna på en E36/E46

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 april 2010
Jag har fel ET på min E36 och det ser riktigt bra ut faktiskt smile

Dock har jag sett vissa E36 med 5-7serie hjul på som sticker ut flera cm utanför bilen...

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

pnorberg
16 april 2010
Trådstartare
tsdi skrev:

Dock har jag sett vissa E36 med 5-7serie hjul på som sticker ut flera cm utanför bilen...

Det är snyggare om hjulen kommer lite mer ut än vad dem ska men som sagt, tar dem i skärmkanterna så blir det inte så kul. sad Vad är du för ET på dina fälgar?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 april 2010
pnorberg skrev:
tsdi skrev:

Det är snyggare om hjulen kommer lite mer ut än vad dem ska men som sagt, tar dem i skärmkanterna så blir det inte så kul. sad Vad är du för ET på dina fälgar?

Har för mig det är ET 18! Nu har inte jag några bra bilder på det hela men bilen funkar att köra med 60/40 sänkning på 225-45-17 MEN på 235-45-17 tog det i bak!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

pnorberg
16 april 2010
Trådstartare
tsdi skrev:
pnorberg skrev:
tsdi skrev:

Har för mig det är ET 18! Nu har inte jag några bra bilder på det hela men bilen funkar att köra med 60/40 sänkning på 225-45-17 MEN på 235-45-17 tog det i bak!

Oj hehe, hade dock varit bra om man kunde ha testat. Men det ser ut som att det är lite mer ljus i tunneln. Kanske lyckats hitta fina 17" M contour fälgar för ett bra pris. Återstår och se hur det blir med den biten. smile

908 Inlägg
16 april 2010
jag har fälgar till bmw e34 som ska säljas. kan kolla et om du e intresserad. bild finns i galleri:)

Sök