5883
Sök

Köpråd: Autobahnlok/långfärkryssare

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Behöver tips på en bil som är go att åka långt i och bekvämt ska de vara. Något i stil med BMW E32, E38 MB W140 osv.

Pris är väl upp till ca 60 tusen

Ge tips och eventuella egna erfarenheter.

Jonas

2 763 Inlägg
18 april 2010
Volvo_Mannen skrev:
Behöver tips på en bil som är go att åka långt i och bekvämt ska de vara. Något i stil med BMW E32, E38 MB W140 osv.

Pris är väl upp till ca 60 tusen

Ge tips och eventuella egna erfarenheter.

Audi A8 kanske är nåt för dig?? smile V8 på 4,2 liter och quattro, bättre blir det inte smile

Volvo - For Life

Bärs!
3 456 Inlägg
Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Audi A8 kanske är nåt för dig?? smile V8 på 4,2 liter och quattro, bättre blir det inte smile

Jo har tittat lite på dom också

Aga_Diff skrev:
745'an är väll bekväm? tongue

Jo jag klagar inte, men vettefan att åka på bilsemester med den, saknar ju dessutom AC tongue

Jonas

498 Inlägg
18 april 2010
Skulle nog också rekommendera A8:an.
Men tänk på att ha en rejäl buffert för reparationer om du ska köpa en gammal lyxkryssare. tongue

347 Inlägg
18 april 2010
Ska du ha autobahnlok så är det porsche 928 som gäller big_smile
Finns inte många bilar som man efter 80mil på en dag tar en omväg hem för att det är så kul och gött att åka.
Ska ioförsig inte enligt mig köpa en 928 S4/GT under 100kkr men med det äldre modellerna kan det gå.
AC, elsäten och V8 muller är standard big_smile

Annars så skulle nog en Audi A8 eller BMW 740 vara ett alternativ

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
enpatte skrev:
Skulle nog också rekommendera A8:an.
Men tänk på att ha en rejäl buffert för reparationer om du ska köpa en gammal lyxkryssare. tongue

Jo men det kan de ju vara värt tongue

Jonas

67 Inlägg
18 april 2010
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_S … 15&w=3
Lite dyrare än du tänkt dig men fy fan va skönt man åker, 275hästar borde ju räcka tycker man! smile Finns säkert att finna billigare.

178 Inlägg
18 april 2010
+1 på A8an. Var ruggigt nöjd med min.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 april 2010
Du sade det själv, det skall vara tyskt det hör man på namnet "Autobahnlok". Svenska, franska eller japanska alternativ (Obs, Lexus undantaget) är inte i samma klass helt enkelt.

Personligen hade jag satsat på Bmw 7-serie eller Mercedes S-klass, Audi blev en premiumbil i samma klass som dessa förstå nu på senare år och Lexus var för plastiga och könlösa "på den" tiden helt enkelt.

E38 hör till det bästa Bmw gjort, och på långfärd räcker sexan långt, en 728i är tips. För att vara en lyxbil är den riktigt billig i drift och prestandan räcker som sagt till smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 005 Inlägg
18 april 2010
Audi A8 är väääldigt sköna och trevliga. Dock lite dyra i reparationer. Köpte en liten sidolist vid sidoblinkersen (2dm lång) den kostade 800kr. hmm Produktionskostnad? 10kr?

Iaf, satsa på en lite nyare. 95-97 kanske du glömma.a 98-99 är trevligare men försök få tag i 2002 isåfannafall.

Helst en med navigationen, det blir mycket trevligare.

1 562 Inlägg
18 april 2010
mb 126 karossen

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
18 april 2010
BMW 840/850, ett teknikpaket med vidunderliga fartresurser, hög kvalité, underbar komfort och ett läckert yttre.

Är lite osäker på hur dessa ligger i pris men det kan i alla fall vara värt att kolla upp smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 april 2010
IceEyes skrev:
BMW 840/850, ett teknikpaket med vidunderliga fartresurser, hög kvalité, underbar komfort och ett läckert yttre.

Är lite osäker på hur dessa ligger i pris men det kan i alla fall vara värt att kolla upp smile

Ligger lite högre än 60.000:- men man skall aldrig säga aldrig smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
Du sade det själv, det skall vara tyskt det hör man på namnet "Autobahnlok". Svenska, franska eller japanska alternativ (Obs, Lexus undantaget) är inte i samma klass helt enkelt.

Personligen hade jag satsat på Bmw 7-serie eller Mercedes S-klass, Audi blev en premiumbil i samma klass som dessa förstå nu på senare år och Lexus var för plastiga och könlösa "på den" tiden helt enkelt.

E38 hör till det bästa Bmw gjort, och på långfärd räcker sexan långt, en 728i är tips. För att vara en lyxbil är den riktigt billig i drift och prestandan räcker som sagt till smile

Jo det är väl BMW 7-serie eller MB S-klass som jag funderar mest på. Men E38ans främsta nackdel är att den är bra mycket fulare än sin föregångare E32 tongue

Jonas

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 april 2010
Volvo_Mannen skrev:
Rquired skrev:

Jo det är väl BMW 7-serie eller MB S-klass som jag funderar mest på. Men E38ans främsta nackdel är att den är bra mycket fulare än sin föregångare E32 tongue

Smaken är som... tongue

Men även E32 finns med mindre motorer, även om sexan i E32 (M30) inte är lika snål som den i E38 (M52, enorm skillnad). Och senare blev 730i med V8, å andra sidan en som var relativt försiktig med dropparna. En 730i E32 V8 skall ha ca 1.1L/milen enligt Autopower, kanske ett lagom val?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Vore kul om några med egna erfarenheter skrev lite

Jonas

2 751 Inlägg
18 april 2010
dadooo skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_540_6vxl_manuell_26954877.htm?ca=17&w=3

http://www.blocket.se/hassleholm/BMW_73 … 17&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_730I … 17&w=3

billiga + att de blir massa pengar över till annat kul:D

Den sista verkar för bra för att vara sant.. 21k för en sådan bil roll

Sjukt vad man får för pengarna om den är i bra skick.
Senast redigerat av DasAuto (18 april 2010)

Who Djaa bless no man curse

2 072 Inlägg
18 april 2010
mercedes S-klass säger jag bara smile ex min cl500 tongue

Sandzoo i da house

Sök