Det är lång mellan uppdateringarna här, men det har hänt en del sen sist. Har fått tillverkat en adapterplatta till getrag 262 växellådan. Gjort ett spakställ. Svarvat nya bussningar i mässing till länkaget till spakstället så här är det inget glapp, fasta o fina lägen.
Men det går inte alltid på räls när man gör grejer. När jag skulle montera växlellådan så fick jag inte
dit den i överkanten, det kändes som att något tog emot men jag kunde inte se något fel så jag tog
ner den igen. Så såg jag att uttrampningslagret hade glidit ut så tänkte att det var väll det som tog
emot men det var det icke. Efter ca 1timme jävlandes så hittade jag felet. Hade trigger på svänghjulet
innan så jag hade glömt att ta väck fästet bak på blocket som tog emot sprängkåpan.
Har bytt sprängkåpa med och i den nya var det inget hål iframkanten till triggen som den andra kåpan.
Har tillverkat en växellådsbalk idag och lackerat ventilkåpan i krymplack. Började att bygga ett
momentstag till motorn för grenröret och wastegaten slog emot inneskärmen. Sen så är det inte mkt
kvar till uppstart av motorn med den nya kammen mm.
Sen vill jag se lite fler kommentarer.
![http://i745.photobucket.com/albums/xx98/se88e_k/DSC_0129.jpg]()
Lackerad ventilkåpa.
![http://i745.photobucket.com/albums/xx98/se88e_k/DSC_0133.jpg]()
Växellåda monterad.
![http://i745.photobucket.com/albums/xx98/se88e_k/DSC_0132.jpg]()
växellådsbalk påbörjad.
![http://i745.photobucket.com/albums/xx98/se88e_k/DSC_0134.jpg]()
växellådsbalk färdig, bara lite färg kvar.
![http://i745.photobucket.com/albums/xx98/se88e_k/DSC_0135.jpg]()
växellådsbalk färdig, bara lite färg kvar.