17 juli 2010
Trådstartare
Berättelse från första uppstart.
Det var lite problem att få igång första gången. Det började med att jag inte fick nån kontakt med boxen ifrån datan, så vi fick skifta två kablar i en kontakt. Sen vred jag om nycklen o den tände till men så vred jag av igen. Därefter hände det inte något alls. Tog väck tändstiftet på cylinder 1 o det var bra gnista. Då tänkte jag att det var bara att prova igen men samma resultat. Sen slog det mig att den trigger givaren jag hade kanske inte fungerade optimalt med 60-2 svänghjulet, så jag bytte till en annan typ av givare med samma resultat igen. Tog väck alla tändstift o kollade ifall det var gnista, men det var bara gnista på cyl 1 och 4. Jaha vad är felet nu?? Skiftade kablarna på fördelaren får att se så det inte var nått fel på den och det var det inte. Kollade trigger inställningarna o ändrade ett värde och då hoppade han igång men gick tok fett. Justerade ner bränslet och tändningen lite o då gick den på tomgång. Med tanke att jag aldrig har hållt på med nått sånt här innan så gick det väldigt bra och utan pappa hade jag inte kunnat klura ut det riktigt..
Senast redigerat av Se88e_K (17 juli 2010)