ah, en riktig bil !

JApp, satsa på 4X4, 2wdn är helt omöjlig att köra om det är riktigt halt ute, och det är inte skoj att fastna med en sån stor bil.. så lägg på de extra kronorna 4x4an kostar... ingen ide att köra jättepickis som är 2wd... helgerån!
350 motorn är gode skottsäkra, tas dom om hand så kör du nästan hur långt som helst.. se till att olja osv är bytt, att även automatoljan är ordnad, lådan är den svagaste punkten.. hörde innan jag skulle handla min att 700 lådan håller runt 25k mil hård körning utan någon renovering..
Rosten är det största problemet på dessa bilar.. och dom brukar rosta underifrån!! så kolla undertill noga, kika också efter rosten i framskärmarna, hytthörnen, bakskärmarna samt bakre störfångaren (typiska ställen) hytthörnen brukar fusklagas med spackel och hönsnät av vissa mindre nogräknade ägare :p
När du vrider på tändningen, kolla att "check service" lampan lyser till och slocknar när bilen startar.. detta är helt enkelt en fellampa, som ser om ngt e galet (kan läsa av felkoderna sedan om den lyser)
vissa plockar helt enkelt ut denna lampa, så kika !!! kan vara dyra fel.
sen... var beredd på att den kostar att köra, min ligger på allt mellan 2 och 2.5 liter milen.. går inte att köra billiagre.. Men fyfan vilken rolig bil!