Fet felasfalterad/vägabula mitt på essingeleden!

Noxxer
20 april 2010 · 1 482 Inlägg

Norrgående på essingeleden är nyasfalterat märkte jag.. försent. Precis i kurvan innan tunneln.

Bottna framdämparna, skrapa i underredet och skrapade fronten... Ganska puckat byggt. Men men, kanske är nödvändigt just där.

Och nej, jag håller aldrig 70 på essingelden. Kom väll mot "guppet" i ca 100-110.. Fast nu vet man ju vart man ska bromsa big_smile

BLT Service
Theracords Music Label
strande Automationselektriker och Svetsare
20 april 2010 · 111 Inlägg

OT: Kom upp till Örnsköldsvik och prova på Krokstas vägar så får du känna på guppiga vägar, ovanligt att ni som bor söderöver med helt gudomliga väger gnäller, körde på Essingeleden för ca 2 veckor sedan, var ju hur bra som helst, märkte inte av något gupp ens.

T: Förmodligen transportstyrelsen du ska vända dig till.

Senast redigerat av strande (20 april 2010)

Volvo 940 "16v Turbo" (1997)
V- Titulerad
20 april 2010 · 71 Inlägg

Jag guppade över den ganska skönt med vetten, dock tyckte man ju att det kanske var lite väl magstarkt med asfalt på en så väl trafikerad väg. Men det här låter som ett försäkringsärende, rent utsagt. Du kan anmäla det som "bråte" på vägen som du inte uppmärksammade och styrka ditt fall med argument om dålig belysning och inga skyltar vid tillfället - dock tror jag inte du kommer få ut något från staten eller försäkringen om du erkänner förarfel som du gjorde här. Det här faller under olyckor, och om du inte kan bevisa att felet ligger hos någon annan än dig eller någon trafikgud, så.. Men här gissar jag bara! Låt oss höra vad du gör. Sådant här är intressant, också ur en moralisk ståndpunkt. Vi betalar ogärna vägtullar för tung trafik, eller tariffer för motorleder osv. men så fort vägen är lite dålig då blir det ett jävla anamma. Blir lite intresserad av hur budgeten för vägreparationer och underhåll ser ut just i år..

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 april 2010 · 1 948 Inlägg

Kesler skrev:
Å ni andra som klagar på att jag klagar..sätt er sj i min bil, en tyskstukad låg bil eller en ratbubbla whatever så skulle ni svurit lika mkt som jag..

Du är inte så smart va? jag har läst HELA tråden och du är inte lite snabb med att kasta bajs omkring dig och kalla folk idioter, när det i själva verket är DU som får skylla dig själv om du är så jävla dum att kör en idiotlåg och tattarsänkt bil och undrar varför det studsar.

Snart kommer väl en tråd om hur jävla dåliga våra grusvägare är runt om i landet eftersom att du inte kommer fram med din skitlåga bil....lol Men visst man kan inte förvänta så mycket mer av stockholmare...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
20 april 2010 · 1 903 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Kesler skrev:
Å ni andra som klagar på att jag klagar..sätt er sj i min bil, en tyskstukad låg bil eller en ratbubbla whatever så skulle ni svurit lika mkt som jag..

Du är inte så smart va? jag har läst HELA tråden och du är inte lite snabb med att kasta bajs omkring dig och kalla folk idioter, när det i själva verket är DU som får skylla dig själv om du är så jävla dum att kör en idiotlåg och tattarsänkt bil och undrar varför det studsar.

Snart kommer väl en tråd om hur jävla dåliga våra grusvägare är runt om i landet eftersom att du inte kommer fram med din skitlåga bil....lol Men visst man kan inte förvänta så mycket mer av stockholmare...

lollollollollolbig_smilebig_smilebig_smile............roll

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Darkspirit
20 april 2010 · 43 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Kesler skrev:
Å ni andra som klagar på att jag klagar..sätt er sj i min bil, en tyskstukad låg bil eller en ratbubbla whatever så skulle ni svurit lika mkt som jag..

Du är inte så smart va? jag har läst HELA tråden och du är inte lite snabb med att kasta bajs omkring dig och kalla folk idioter, när det i själva verket är DU som får skylla dig själv om du är så jävla dum att kör en idiotlåg och tattarsänkt bil och undrar varför det studsar.

Snart kommer väl en tråd om hur jävla dåliga våra grusvägare är runt om i landet eftersom att du inte kommer fram med din skitlåga bil....lol Men visst man kan inte förvänta så mycket mer av stockholmare...

Han frågade iofs bara om någon annan märkt av bulan och vart man ska vända sig för att göra en anmälan, men visst kan jag hålla med om att han är snabb på att kasta skit tillbaka på dom som klagar på hans bil, visst får han skylla sig själv om hans bil är så låg och hård.
MEN huvudfrågan i denna tråden var om någon annan märkt av det.
Varför är folk så snabba på att döma ut andra, det undrar jag.
Bara för att man bor i stockholm där det görs ombyggnationer på vägar m.m. stup i kvarten så betyder inte det att man är dum i huvudet !!

Aquilla
20 april 2010 · 299 Inlägg

kesler: jaadu, det du gjort med ditt chassi och så låg o stum som din bil verkar vara, ett medvetet val av dig! tror du verkligen då att din bil är anpassad för svenska vägar nu? det är lite som att gnälla fast man vet att man har helt fel förutsättningar. mantorp park nästa istället?

dessutom när du ska ringa o klaga kan du ju meddela att du körde i 120 på 70 sträcka, så kanske du får ett svar varför det är just 70 där igenom? det är väl helt klart att det blir skillnader i vägen när man lagar en väg, sen så säger alla i stort sett olika mått på höjningen. men en bil godkänd för svenska vägar ska absolut inte fara illa åt. och nummer 1 innan man klagar, ha en normal bil avsedd för svenska tjällskadade vägar + kör i avsedd hastighet!

Senast redigerat av Aquilla (20 april 2010)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
M103
20 april 2010 · 1 570 Inlägg

Det ÄR dåliga vägar i sthlm. Här prioriteras cyklister och kollektivtrafik högst verkar det som.

Kesler
20 april 2010 · 3 650 Inlägg

e på jobbet nu så orkar inbte läsa igenom allt ni skrivit. Men jag ställde 2 frågor..nån som varit med om guppet innan och känner till det...och vart man isåfall kan anmäla det. Som tur var så var det en provisorisk lösning av vägarbetarna då inatt redan har/hölls på att fixas. Vilket betyder att det var fel från början. Sen att ni klagar på min bil, tattarsänk, m.m det bryr jag mig inte ett skit om..speciellt inte när det kommer från volvo 7serie bönder..

att ni snackar om era vägar utanför stockholm har jag inte sagt ett piss om och bryr mig inte helleer..

Rock-Star
20 april 2010 · 2 982 Inlägg

åkte till paris från sthlm med bil på lördagsmorgon(iförrgår) och kom tillbaka till sverige  på måndagmorgonen(igår).
Sveriges vägar är KATASTROFALA. det har bildats spår i våra vägar men utanför sverige så spårar inte bilen ALLS!
vad håller vägverket på med? de kan fan ta mig lära sig lite av övriga Européer !

Senast redigerat av Residence (20 april 2010)

Rock-Star
20 april 2010 · 2 982 Inlägg

Kesler skrev:
e på jobbet nu så orkar inbte läsa igenom allt ni skrivit. Men jag ställde 2 frågor..nån som varit med om guppet innan och känner till det...och vart man isåfall kan anmäla det. Som tur var så var det en provisorisk lösning av vägarbetarna då inatt redan har/hölls på att fixas. Vilket betyder att det var fel från början. Sen att ni klagar på min bil, tattarsänk, m.m det bryr jag mig inte ett skit om..speciellt inte när det kommer från volvo 7serie bönder..

att ni snackar om era vägar utanför stockholm har jag inte sagt ett piss om och bryr mig inte helleer..

vad innebär tattarsänkt?

allt jag säger är: har du sänkt din bil jäkla mycke så får du faktiskt se upp med guppen.
du är inte ensam om att köra på essingeleden och vägarna kan inte vara anpassade för sänkta bilar.

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
20 april 2010 · 1 781 Inlägg

Bulan dom asfalterat där beror på att dom arbetar på en vägskada som uppstått under vintern. för övrigt är det 50km/h över vägbulan och detta finns skyltat så jag förstår inte vad problemet är.. bara å sakta ner över vägbulan och sen köra som vanligt.... jag har kört över där flera gånger och jag ser inte att det finns något att klaga på även min bil är sänkt med 50mm

Team Insane Racing
discokapten Kapten på disco!
20 april 2010 · 1 729 Inlägg

Jag kör en -07 Scania 340 lågbyggd med luftfjädring på essingen i stort sätt VARJE dag, och nog fan märks det att det är en kant, oavsett om jag kör tomme eller fullastad så märks det.

Jag som kommer ifrån sköna dalarna har verkligen reagerat på vägstandarden här i stan, trodde enbart att det var vi bönder som fick dåliga vägar, och att dem i de större städerna slapp oroa sig för att få ett fjädertorn genom motorhuven men det är ffs pinsamt, varje dag så får jag dels kryssa genom filerna på väg till jobbet (222 samt 73:an) och likaså när jag väl jobbar, wtf e4:an innan s-tälje är ett skämt!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Darkspirit
20 april 2010 · 43 Inlägg

discokapten skrev:
Jag kör en -07 Scania 340 lågbyggd med luftfjädring på essingen i stort sätt VARJE dag, och nog fan märks det att det är en kant, oavsett om jag kör tomme eller fullastad så märks det.

Jag som kommer ifrån sköna dalarna har verkligen reagerat på vägstandarden här i stan, trodde enbart att det var vi bönder som fick dåliga vägar, och att dem i de större städerna slapp oroa sig för att få ett fjädertorn genom motorhuven men det är ffs pinsamt, varje dag så får jag dels kryssa genom filerna på väg till jobbet (222 samt 73:an) och likaså när jag väl jobbar, wtf e4:an innan s-tälje är ett skämt!

Håller med dig till 100 % ... Pinsamt som du sa, var ordet !

maco
20 april 2010 · 1 207 Inlägg

Ja, det var ju skönt att det var en temporär lagning. Då kan ju dels pajkastningen sluta (är väl iofs inte helt oskyldig på den fronten jag heller men) och TS kan behålla det sköna stuket på bilen.

volvo855t5r
20 april 2010 · 217 Inlägg

"Essingeleden. Åkte på fortkörning. Gnistor från avgasröret som skrapar i!" bilen din skraper jo nedi asfalten ved normal kjøring jo hehehehe, skaff deg air dempere som kan heve og senke bilen ved behov å slutt å klag smile
(hentet fra dine egne bilder på profilen)

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Aquilla
20 april 2010 · 299 Inlägg

Residence skrev:
åkte till paris från sthlm med bil på lördagsmorgon(iförrgår) och kom tillbaka till sverige  på måndagmorgonen(igår).
Sveriges vägar är KATASTROFALA. det har bildats spår i våra vägar men utanför sverige så spårar inte bilen ALLS!
vad håller vägverket på med? de kan fan ta mig lära sig lite av övriga Européer !

verkar som ni stockholmare lever i en nån slags bubbla? och inte vet att vi har tjäle och snö/is nästan halva håret? vad fan tror du händer med vägarna här då? åk till norge så ska du se på ändå värre!  det är klart svenskt klimat sätter sina spår i vägarna!

det är intressant med hur folk fått för sig att toksänka sina bilar. gå över till hjärnhjul med eltejp runt. en gång i tiden, hade man trähjul, sen uppfann man järnhjulet som höll mycket bättre, sen blev det ändå bättre när man kom på att sätta gummi runt hjulet och få helt andra egenskaper. men nuförtin har man mer eller mindre kommit tillbaka till järnhjulet!

hur skulle det se ut om vi hade några vägarbetare som håller efter det värsta år efter år? och detta landets vägnät är riktigt stort och brett. det går väl inte ha ordning på precis allting, men har man en normal och vettig bil så är det inga problem alls att köra bil i detta landet!

Senast redigerat av Aquilla (20 april 2010)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Kesler
20 april 2010 · 3 650 Inlägg

jo, skönt att det finns folk som verkligen vet vad jag snackar om och har åkt på leden. Eftersom min bil är stum i fjädringen så flyger man ju åt helvete jämfört med en bil med fjädringväg. Men hoppas ni andra utanför stockholm har haft det roligt bakom skärmarna

Och Aguilla, då e ju fan inne på fel spår..klart vägarna e dåliga i stockholm, men är det nån som har sagt att dom är bra i resten av landet? Vi snackar inte om gropar och hål, utan en helt Sprillans nyasfalterad bit på en väg där alla kör runt 90km/h...gropor å hål är väl inget nån har planerat att göra.. Fyfan va pinsamt. Ja vi stockholmare är alla dumma i huvet, vi kan ingenting, fäörutom brudar, skumpa och pengar

Kesler
20 april 2010 · 3 650 Inlägg

volvo855t5r skrev:
"Essingeleden. Åkte på fortkörning. Gnistor från avgasröret som skrapar i!" bilen din skraper jo nedi asfalten ved normal kjøring jo hehehehe, skaff deg air dempere som kan heve og senke bilen ved behov å slutt å klag smile
(hentet fra dine egne bilder på profilen)

ja..? avgasröret snuddar marken vid ojämn väg..duvet blir gnistor av det..coolt ju!

Kesler
20 april 2010 · 3 650 Inlägg

lite pr på bilen e ju altid bra big_smile kul att så många kollat in bilen också smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang