3411
Sök

Hur fan tänkte dom där? (verkligen smaklös styling)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2011
Stoner_fuzz skrev:
Kanske för att tyskstuk/dub handlar mer om att sticka ut speciellt med fälgar. Ju konstigare, ovanligare fälg desto bättre. håller väl inte med det där men det är rätt kaxigt att lacka ett par porschefälgar röda och smälla på

http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/ … 20copy.jpg

Om det är en kopia så spelar väl det ingen roll alls, du kommer att sticka ut med en fälg som kanske kostar någon tusenlapp lika mycket som den fälgen som den är en kopia av som kostar 20k per fälg.
Senast redigerat av Rinnegan (16 maj 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
16 maj 2011
Rinnegan skrev:
Stoner_fuzz skrev:
Kanske för att tyskstuk/dub handlar mer om att sticka ut speciellt med fälgar. Ju konstigare, ovanligare fälg desto bättre. håller väl inte med det där men det är rätt kaxigt att lacka ett par porschefälgar röda och smälla på

http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/ … 20copy.jpg

Om det är en kopia så spelar väl det ingen roll alls, du kommer att sticka ut med en fälg som kanske kostar någon tusenlapp lika mycket som den fälgen som den är en kopia av som kostar 20k per fälg.

En tyskstukad MK3 med breddade audi a4 fälgar (350:-/4st billigaste jag hittat på blocket) får lika mycket uppmärksamhet som en likadan med Schmidtfälgar(10.000?) om inte mer.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2011
Stoner_fuzz skrev:
En tyskstukad MK3 med breddade audi a4 fälgar (350:-/4st billigaste jag hittat på blocket) får lika mycket uppmärksamhet som en likadan med Schmidtfälgar(10.000?) om inte mer.

Om fälgarna är direkt kopior som Rota har Volk kopior t.ex, så JA.

Det är min poäng, om det inte går att se skillnad på dem så spelar det ingen roll alls om du har slängt ut halva din livs besparing på fälgar, då du kunde få identiska för en bråkdel av summan. Det är bara idioti.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
16 maj 2011
Rinnegan skrev:
Stoner_fuzz skrev:

Om fälgarna är direkt kopior som Rota har Volk kopior t.ex, så JA.

Det är min poäng, om det inte går att se skillnad på dem så spelar det ingen roll alls om du har slängt ut halva din livs besparing på fälgar, då du kunde få identiska för en bråkdel av summan. Det är bara idioti.

precis, sålänge man inte ska köra bana så är det väl strunt samma...

Men försöker bara förstå hatet mot Rota, ligger det något bakom det, som obalans eller dylikt eller är det bara för att loggan är fel?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2011
Stoner_fuzz skrev:
precis, sålänge man inte ska köra bana så är det väl strunt samma...

Men försöker bara förstå hatet mot Rota, ligger det något bakom det, som obalans eller dylikt eller är det bara för att loggan är fel?

Jag förstår det verkligen inte heller. Och som du sa, om man nu använder bilen för racing eller något som sätter större stress på fälgarna så bör man givetvis ha fälgar som är gjorda för ändamålet och har bättre kvalitét.

2 077 Inlägg
16 maj 2011
Stoner_fuzz skrev:
JDMCRAZE skrev:
Stoner_fuzz skrev:
ja precis, det går att få dom schyssta.

http://4.bp.blogspot.com/_hijT_BqW_dA/T … 00/crx.jpg

Alla bilar går göra stilrena smile
Visst jag har ingen bil men kommer satsa på stance och cleant.

Inget kjolpaket i början.
Utan coilovers,nya bromsar,nya däck,5 bult osv,17'OEM fälgar big_smile
För rota kommer jag ALDRIG sätta på ngn bil!!

Varför är det fel på Rota fälgar? tydligen fler som tycker det men jag har ingen koll, själv varit inne på dom här till min golf:
http://www.rotawheels.ca/gallery/rota-GT3-92ecplise.jpg

För att kopior sabbar industrin oavsett om det rör fälgar eller inte!
Samt varför ska man stödja ngn som gör någon kopia som ett annat företag forskat på och lagt flera hundra tusen på att utveckla samt  för att få så bra kvalite' på som möjligt!

Klart som fan det kostar, tror du att ASM's Honda S2000's time attack bil dem gjorde ett paket för den skulle gå längsammare?
Hell no.. det kostar och utveckla delar.. sen antar jag dock inte att så många här ens vet vad ASM håller
på med eller ens hört talats om?
Voltex kan vi med ta in i bilden, dem är kända för sitt paket och det kostar multum men testat i vindtunnel och likadant med deras vinge.
Just för DEM gör SKILLNAD!!
Vilket INTE en kopia gör.

http://www.youtube.com/watch?v=rshxzVOCooo

Edit: kör man på tsukuba och hot lap så är det klart.
Tar in Tomei's Impreza med, en av världens snabbaste banbilar och det har väldigt mycket med och göra att det också är utvecklat av Voltex med wink

http://www.youtube.com/watch?v=0d-EIrwu … re=related

Bra exempel på detta är ju att TRUST fick lägga för locket pga kopior av andra.
Finns fler exempel men dem flesta vet vilka trust är med antar jag.

Visst dem kostar inte alls lika billigt som rota, men hur säkra är dem?
Det är som och köpa en ferrari kitt car och säga det är EN riktig ferrari!
Det kallar jag idioti däremot.

Du kan ALDRIG slå en äkta mot en fake wink
Kvalitet' kostar så enkelt är det!

Ska man drifta fine, då e det smartare med rota för då är det skitsamma..
Men det finns SÅ många tester..

Men sen handlar det väl om man vad man använder bilen med till!
Senast redigerat av JDMCRAZE (16 maj 2011)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2011
JDMCRAZE skrev:
För att kopior sabbar industrin oavsett om det rör fälgar eller inte!
Samt varför ska man stödja ngn som gör någon kopia som ett annat företag forskat på och lagt flera hundra tusen på att utveckla samt  för att få så bra kvalite' på som möjligt!

Klart som fan det kostar, tror du att ASM's Honda S2000's time attack bil dem gjorde ett paket för den skulle gå längsammare?
Hell no.. det kostar och utveckla delar.. sen antar jag dock inte att så många här ens vet vad ASM håller
på med eller ens hört talats om?
Voltex kan vi med ta in i bilden, dem är kända för sitt paket och det kostar multum men testat i vindtunnel och likadant med deras vinge.
Just för DEM gör SKILLNAD!!
Vilket INTE en kopia gör.

http://www.youtube.com/watch?v=rshxzVOCooo

Edit: kör man på tsukuba och hot lap så är det klart.
Tar in Tomei's Impreza med, en av världens snabbaste banbilar och det har väldigt mycket med och göra att det också är utvecklat av Voltex med wink

http://www.youtube.com/watch?v=0d-EIrwu … re=related

Bra exempel på detta är ju att TRUST fick lägga för locket pga kopior av andra.
Finns fler exempel men dem flesta vet vilka trust är med antar jag.

Visst dem kostar inte alls lika billigt som rota, men hur säkra är dem?
Det är som och köpa en ferrari kitt car och säga det är EN riktig ferrari!
Det kallar jag idioti däremot.

Du kan ALDRIG slå en äkta mot en fake wink
Kvalitet' kostar så enkelt är det!

Ska man drifta fine, då e det smartare med rota för då är det skitsamma..
Men det finns SÅ många tester..

Men sen handlar det väl om man vad man använder bilen med till!

Så du skulle hellre vilja att det bara fanns fälgar du aldrig skulle ha råd med, istället för kopior i sämre kvalitét, för mindre pengar?

Hur stor tror du JDM marknaden och scenen skulle vara då?

Angående kopior av bilar så är jag lite av en purist, men jag skulle väldigt mycket hellre göra en 1969 Yenko Nova clone som det nu heter, istället för att behöva lägga ut över 2 miljoner kronor för att hitta en äkta, då jag vet att jag aldrig kommer att komma över de pengarna.

Sen så snackade vi nu dessutom om fälgar specifikt, inte vad Voltex håller på med eller att det är förargligt att det finns kopior av bodykits eller bilar. Om du ska klaga över något, lägg upp exempel som har med diskussionen att göra.
Senast redigerat av Rinnegan (16 maj 2011)

2 077 Inlägg
16 maj 2011
http://www.bespokeventures.com/blog/201 … knockoffs/

Kommer mera!

http://maydaygarage.com/2011/03/10/mayd … ke-wheels/
WEDS som testar fake vs deras äkta wink

och d kommer mera smile

Letade i mina gamla bloggar med så wink
Work wheels international sales division come to visit Australia for the first time (December 2008). During one of magazine interview, one of the questions asked was about replica work rims that is floating around to that this is the answer:

They said they see the situation in two light. One it is quite an honor that people want to copy their wheel. it shows they have make it on the scene. no one wants to make a copy of bad brand. only good brand they want to copy. On the bad side, it does damage the reputation if somone using fake work wheels and the wheel failed. The president of work wheels went to Thailand one day for a visit and decided to grab a set of replica work wheels and to be send back to japan to be tested for safety requirements for road worthiness. Out of 4 (wheels), 2 (wheels) passed and 2 (wheels) failed. I was told that’s the scary part. replica wheel can be made with inconsistent quality. and when work wheels create their wheels, they go through different testing as follows:

Dynamic cornering fatigue test - Transverse forces to the wheel during bending
Dynamic radial fatigue test - Stress to the wheel during straight or cornering driving
Impact test - Measure the strength against breaking and air-leak dropped at 90 degree

Work Wheel has been certified to be above JWL and JWL-T standard by 120% on all testing.

I was told it is like a Russian roulette. It just takes one of them to malfunction and your life can be at risk. and that is what they fear. People think work wheels has failed and caused serious accident or death when it is actually the replica.

A lot of people think it is just a piece of metal and why we should be paying so much for it, i guess you are paying for the piece of mind and consistency in quality. Each work wheels goes thru stringent testing before it is handed over to you. Neither i am here to judge with what you spend your money with. For me there are two things i will not compromise tyres and wheels. They are the one that is contact with tarmac and they are the one that if fail to perform cause greatest damage and fatality. On personal stand, i will not buy or sell replica parts. To me it is not right even though it will cost me profit as i have been asked if i sell them. But like i say i am not to judge what you want your spend your money on, but just shedding some perspective from japanese side who has their wheel being copied.

Sen kommer det ÄNNU mera exempel så ge inte upp än wink
Borde ge svar på en del svar ^^

SKITBRA FÄLGAR är Rota? NOT!
Detta är vad du betalar för hos RAYS wink
http://www.youtube.com/watch?v=Armx02_R7Y0
Rays gör ju mer än bara efter marknad..
Senast redigerat av JDMCRAZE (16 maj 2011)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
16 maj 2011

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

939 Inlägg
16 maj 2011
FordRSC skrev:
http://www.blocket.se/malmo/Ford_Focus_RS___one_of_a_kind___33814225.htm?ca=23_10&w=3

Stackars Forden! yikesyikes

HA HA jag tyckte den va nice på sitt viss big_smile

282 Inlägg
INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
16 maj 2011
tyckte forden va riktigt nice faktiskt

narcissist
91 Inlägg
16 maj 2011
https://www1.garaget.org/gallery/images/8/7960/7960-f4c0198be8275a10522849ac6829edfb.jpg
härlig breddning där smile

Dom säger att kärlek inte kan köpas för pengar, då har du aldrig äget en Porsche.

dj_dinmamma
16 maj 2011

Dra åt helv...e va ful skärmkant/breddning bak det var på denna! Men Forden innan skulle jag faktiskt kunna ha:)

2 117 Inlägg
16 maj 2011
Hade inte sagt nej till Forden. Ut med högtalarna och sedan lekt rejält med RS:en tongue
Senast redigerat av shogun (16 maj 2011)

Designer.
1 260 Inlägg
16 maj 2011
JDMCRAZE skrev:
http://www.bespokeventures.com/blog/2011/05/03/the-tough-conversation-knockoffs/

Kommer mera!

och d kommer mera smile

Work wheels international sales division come to visit Australia for the first time (December 2008). During one of magazine interview, one of the questions asked was about replica work rims that is floating around to that this is the answer:

They said they see the situation in two light. One it is quite an honor that people want to copy their wheel. it shows they have make it on the scene. no one wants to make a copy of bad brand. only good brand they want to copy. On the bad side, it does damage the reputation if somone using fake work wheels and the wheel failed. The president of work wheels went to Thailand one day for a visit and decided to grab a set of replica work wheels and to be send back to japan to be tested for safety requirements for road worthiness. Out of 4 (wheels), 2 (wheels) passed and 2 (wheels) failed. I was told that’s the scary part. replica wheel can be made with inconsistent quality. and when work wheels create their wheels, they go through different testing as follows:

Dynamic radial fatigue test - Stress to the wheel during straight or cornering driving
Impact test - Measure the strength against breaking and air-leak dropped at 90 degree

Work Wheel has been certified to be above JWL and JWL-T standard by 120% on all testing.

I was told it is like a Russian roulette. It just takes one of them to malfunction and your life can be at risk. and that is what they fear. People think work wheels has failed and caused serious accident or death when it is actually the replica.

A lot of people think it is just a piece of metal and why we should be paying so much for it, i guess you are paying for the piece of mind and consistency in quality. Each work wheels goes thru stringent testing before it is handed over to you. Neither i am here to judge with what you spend your money with. For me there are two things i will not compromise tyres and wheels. They are the one that is contact with tarmac and they are the one that if fail to perform cause greatest damage and fatality. On personal stand, i will not buy or sell replica parts. To me it is not right even though it will cost me profit as i have been asked if i sell them. But like i say i am not to judge what you want your spend your money on, but just shedding some perspective from japanese side who has their wheel being copied.

Det är väll en självklarthet att inte billiga och dyra fälgar tillverkas och testas lika? Finns ju en anledning till att dom är billigare.

Man får vad man betalar för, som med allting annat smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 maj 2011
JDMCRAZE skrev:
http://www.bespokeventures.com/blog/2011/05/03/the-tough-conversation-knockoffs/

Kommer mera!

och d kommer mera smile

Jag vill skriva vidare om just rota, som jag personligen har accepterat speciellt efter ett besök på ett subaru forum där en snubbe som säljer fälgar var på studiebesök i deras fabrik. Dem kopierar(inte alltid) bara designen, dem gör sina egna material och tillverkningsmetoder. Dem gör t.o.m originalfälgar till vissa märken fast under ett annat namn. Så dynga är det inte.

Rota gjorde en dålig uppsättning fälgar ca 2003 som sprack och gick sönder, dem gjorde återkallning på alla dessa fälgar och fixade problemet och alla som köpt de dåliga fälgarna fick en updaterad version istället. Låter inte som nått oseriöst företag?

Sen ser jag STOR skillnad på en "ren kopia" och en fälg som är "inspirerad" av en annan. Rota "rb" är ju "inspirerad" av watanabe fälgen, men varenda detalj skiljer, "ekrarna" är inte lika, och fälgbanan är inte heller lika. Alltså kan man inte kalla det för en kopia.

Däremot är både watanabe fälgen och compomotive ML kopior på en gammal fälg som hette panasport. Så man undrar ju om de "riktiga" företagen är så mycket bättre?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Avstängd
10 388 Inlägg
16 maj 2011
Nu är det ju iofs inte alls så att man alltid får vad man betalar för, det är ju bara ett uttryck för att motivera höga märkespriser och att billiga saker inte alltid håller lika länge som dyrare.

Man får OFTA vad man betalar för, men långt ifrån alltid

PERSONLIGEN skiter jag nog hgaktningsfullt i om två av mina fälgar hade klarat sig efter att jag voltat, SPECIELLT om det handlar om fälgar för runt 4k/st

Så, nu har JAG OT:at vad jag ska iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

9 143 Inlägg
16 maj 2011
Sen kan man ju se det såhär då. Du köper svindyra Rays fälgar du för att du ska piska runt bilen på bana och verkligen belasta fälgarna i kurvorna, medan man köper Rota för att använda dom till vardagsbruk och utställning. Det lär ju vara det du betalar mellanskillnaden till. Själv skulle jag nöja mig med Rota då jag inte ska köra bana.

Sök