3258
Sök

S40 2.0T konstigt ljud vid gas på tomgång

1 268 Inlägg
9 juni 2006
Trådstartare
Igår när jag vart ute en sväng sen parkerat bilen stod jag en stund innan jag stängde av bilen...
hade ingen växel i gasade lite när jag släppte gasen sa det typ blubb blubb i avgaset
vad kan detta bero på???

detta gäller allså en Volvo S40 2.0T

557 Inlägg
9 juni 2006
Jag har haft samma problem, dock har det problemet förvärrats. Det började som du beskrev, och sen efter nån vecka började bilen att hoppa precis som om den inte fick nån soppa.

Sen blev det bara värre och värre, nu står bilen på pareringen för att jag inte vågar köra den till verkstan, ska bokseras nån dag. Den går bara på 2 eller 3 Cylindrar hmm

//Jerry

1 268 Inlägg
9 juni 2006
Trådstartare
Fimpha skrev:
Jag har haft samma problem, dock har det problemet förvärrats. Det började som du beskrev, och sen efter nån vecka började bilen att hoppa precis som om den inte fick nån soppa.

Sen blev det bara värre och värre, nu står bilen på pareringen för att jag inte vågar köra den till verkstan, ska bokseras nån dag. Den går bara på 2 eller 3 Cylindrar hmm

får hoppas det inte är nåt sånt för den hade vart på service strax innan ja köpte den om man skall gå på milen den gått visserligen va det service för ett år sen innan ja köpte den så man kan ju hoppas det inte är nåt sånt utan bara tillfälligt

med lem
1 147 Inlägg
9 juni 2006
service e väl ingen garanti för att det inte ska kunna bli fel på bilen? tycker du ska kolla upp det hos nån verkstad ifall det e nått allvarligt så det inte skadar bilen. men åk inte till någon volvo verkstad bara för då får du betala multum o fortfarande ha felet kvar, såna e mina erfarenheter iaf. lycka till

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 268 Inlägg
9 juni 2006
Trådstartare
dallelito skrev:
service e väl ingen garanti för att det inte ska kunna bli fel på bilen? tycker du ska kolla upp det hos nån verkstad ifall det e nått allvarligt så det inte skadar bilen. men åk inte till någon volvo verkstad bara för då får du betala multum o fortfarande ha felet kvar, såna e mina erfarenheter iaf. lycka till

har iofs garanti smile

med lem
1 147 Inlägg
9 juni 2006
använd den=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 268 Inlägg
9 juni 2006
Trådstartare
dallelito skrev:
använd den=)

lät bara så när ja stod still inte annars.. allså inte i maskin utan mer i avgassystemet

Sök