2766
Sök

Angående: Tryckluftstuta i personbil

Långtradarchaufför
282 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Någon som har konventerat sin bil med tryckluftstuta som vill dela sina erfarenheter, vad för grejer som behövs, utöver lufttank, slang och horn.

Någon som gjort det förr?

BMW - Det stavas som det låter:)

4 005 Inlägg
22 april 2010
Poulsen462 skrev:
Någon som har konventerat sin bil med tryckluftstuta som vill dela sina erfarenheter, vad för grejer som behövs, utöver lufttank, slang och horn.

Finns trådar och diskussioner om detta.

Antingen köper du dig en liten 12v kompressor på kjell o company eller likn, eller så kopplar du reservhjulet till tutan. Det räcker till ett par tutningar.

Men det beror helt på vad du har för tutor. Vissa lastbilshorn kräver 8-10 bar ,vissa fungerar att köra med 3 bar.

Vad du behöver mer för grejjer beror helt på hur du hade tänkt att placera och aktivera hornet.

181 Inlägg
22 april 2010
Hehe jag vet inte varför, men detta dök upp i mitt huvud. Galet big_smile   
http://www.youtube.com/watch?v=hMy0H_yS … re=related

De klipp med folk som skräms med tågtuta är oxå ganska roliga big_smile

Med andra ord. Allt går med lite jäklar anama big_smile

Långtradarchaufför
282 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Poulsen462 skrev:

Finns trådar och diskussioner om detta.

Antingen köper du dig en liten 12v kompressor på kjell o company eller likn, eller så kopplar du reservhjulet till tutan. Det räcker till ett par tutningar.

Men det beror helt på vad du har för tutor. Vissa lastbilshorn kräver 8-10 bar ,vissa fungerar att köra med 3 bar.

Vad du behöver mer för grejjer beror helt på hur du hade tänkt att placera och aktivera hornet.

Jo jag letade efter dylika trådar men hittade inget.
Tanken är ju att skaffa en vanligt trycktank på typ 50 liter och lägga den bak och ha 2 nipplar, en till påfyllning och en direktare till hornet men va för typ av brytare att justera från hytten, tex en fotknapp eller vanlig vippbrytare, eller som ja tycker låter mest fränt, en typ av wire längs A-stolpen och ut igenom ena fästhålet till handtaget i taket

BMW - Det stavas som det låter:)

Sök