1575
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

711 Inlägg
19 december 2012
666,han verkar ha blivit "beskjuten" också...

http://www.blocket.se/vi/44438993.htm?ca=5
Senast redigerat av jimbon (19 december 2012)

Avstängd
1 418 Inlägg
19 december 2012
kameramannen skrev:
En grej som slår mig är alla bilar med fel på som tydligen enligt annonsörerna är superenkla att fixa. Eller "Det är bara att besiktiga - inga problem".

Om det nu är så att det är så förbannat lätt att fixa de fel du skriver om i annonsen - varför gör du inte det själv och får ut nån tusenlapp till för bilen när du säljer den? Eller ta en besiktningstid på någon av de konkurrerande verksamheterna som inte är direkt kända för att vara lika Stasi-nitiska som svensk bilprovning och besiktiga ditt vrak så kommer det gå lättare att sälja bilen...

roligaste när dom skriver så om en bil är när dom vill byta mot en lika dan oxå lol

2 174 Inlägg
19 december 2012
Johan85 skrev:
kameramannen skrev:
En grej som slår mig är alla bilar med fel på som tydligen enligt annonsörerna är superenkla att fixa. Eller "Det är bara att besiktiga - inga problem".

Om det nu är så att det är så förbannat lätt att fixa de fel du skriver om i annonsen - varför gör du inte det själv och får ut nån tusenlapp till för bilen när du säljer den? Eller ta en besiktningstid på någon av de konkurrerande verksamheterna som inte är direkt kända för att vara lika Stasi-nitiska som svensk bilprovning och besiktiga ditt vrak så kommer det gå lättare att sälja bilen...

roligaste när dom skriver så om en bil är när dom vill byta mot en lika dan oxå lol

håller med haha så jävla korkade.

Avstängd
1 418 Inlägg
19 december 2012
hangman skrev:
Johan85 skrev:
kameramannen skrev:

håller med haha så jävla korkade.

nej men ja vill byta min obesiktade bil i toppskick mot en dålig som är besiktad bara för att lixom:)

four rings to rule them all
46 Inlägg
19 december 2012
jimbon skrev:

Hans tjej har ju rätt iaf lol

2 174 Inlägg
19 december 2012
ricca skrev:
jimbon skrev:

Hans tjej har ju rätt iaf lol

så jävla pinsam bil herregud vad håller folk på med?!

Avstängd
1 418 Inlägg
19 december 2012
jimbon skrev:

gillar hans effekt ökning oxå:)

preem pump
836 Inlägg
19 december 2012
Johan85 skrev:
jimbon skrev:

ahahahahaha totalt 140 hk
hm 5hk luftfilter
10hk skotthål
52hk jätteful vinge
osv osv

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

2 174 Inlägg
19 december 2012
mannen666666 skrev:
Johan85 skrev:
jimbon skrev:

hm 5hk luftfilter
10hk skotthål
52hk jätteful vinge
osv osv

hatar verkligen folk som tror dom får mer effekt med öppet jävla fattigt biltema filter. Det blir goare ljud men du får inte en jävla hästkraft mer om du inte optimerar bilen, har du en turbo är det viktigt med öppet filter om du trimmar såklart, men på en sugis är det bara jävla snack om allt annat är original

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
19 december 2012
hangman skrev:
mannen666666 skrev:
Johan85 skrev:

hm 5hk luftfilter
10hk skotthål
52hk jätteful vinge
osv osv

hatar verkligen folk som tror dom får mer effekt med öppet jävla fattigt biltema filter. Det blir goare ljud men du får inte en jävla hästkraft mer om du inte optimerar bilen, har du en turbo är det viktigt med öppet filter om du trimmar såklart, men på en sugis är det bara jävla snack om allt annat är original

Det är också skit på turbobilar! Bortkastade pengar, ser bara fräckt ut, men ingen ser då man ej kör med huven öppen så tongue Men som du skriver, borde bli ett lite goare ljud wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
20 december 2012
http://www.blocket.se/goteborg/Mitsubis … 11&w=3

En "Mitsubishi eclipse 2,o" har jag då aldrig hört talas om!
Aldrig heller stött på en förstagenerations eclipse från 95...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 december 2012
FordRSC skrev:
hangman skrev:
mannen666666 skrev:

hm 5hk luftfilter
10hk skotthål
52hk jätteful vinge
osv osv

Det är också skit på turbobilar! Bortkastade pengar, ser bara fräckt ut, men ingen ser då man ej kör med huven öppen så tongue Men som du skriver, borde bli ett lite goare ljud wink

När det dessutom saknar avskärmning så vet man att det är ett proffs som varit framme! lol

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 705 Inlägg
20 december 2012
hangman skrev:

Du ska trimma rätt duktigt även på turbobilar innan du behöver öppet filter.
Min 9-3 går med 320 hästar och originalfilter, har inga som helst problem med andningen och den får den luft den behöver.

7 485 Inlägg
20 december 2012
rcy skrev:
hangman skrev:

Min 9-3 går med 320 hästar och originalfilter, har inga som helst problem med andningen och den får den luft den behöver.

sant wink behöver man filter för 4" rör har man inget val wink men avskärmning och lufttillförsel är ju a och o  smile

Finraggare
2 381 Inlägg
20 december 2012
Kan vi försöka hålla oss till lustiga annonser här och prata öppna filters vara och inte vara i annan tråd. Jag har varit med och gjort jämförelser mellan olika insug på sugismotorer som vi kan prata om där. Rätt roligt faktiskt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

grön aktivist
846 Inlägg
20 december 2012
rcy skrev:
hangman skrev:

Det är ju väldigt olika det där. Golf 6 GTI så finns det ju tydligen bänkpapper på att man tjänar en väldig massa hästar med bara luftfilter och avgassystem. Även 1.4 BiTSi är väldigt strypt av original lufttillförsel och båda dessa kan ljustera upp och ner effekten. Nu säger jag inte att alla bilar gynnas av filter, men att säga "du kan aldrig få mer hästkrafter utan mjukvara" är inte helt sant heller.

EDIT : höll på att skriva svaret så missade svaret innan. Min åsikt står ändå fast och vill någon diskutera det så är min pm-box öppen ;-).
Senast redigerat av Confide (20 december 2012)

7 485 Inlägg
20 december 2012

ja minst sagt,,
en sån gång har man lust å bjuda en kopp kaffe å en muffins för den wink

Avstängd
1 418 Inlägg
20 december 2012
Confide skrev:
rcy skrev:
hangman skrev:

Det är ju väldigt olika det där. Golf 6 GTI så finns det ju tydligen bänkpapper på att man tjänar en väldig massa hästar med bara luftfilter och avgassystem. Även 1.4 BiTSi är väldigt strypt av original lufttillförsel och båda dessa kan ljustera upp och ner effekten. Nu säger jag inte att alla bilar gynnas av filter, men att säga "du kan aldrig få mer hästkrafter utan mjukvara" är inte helt sant heller.

EDIT : höll på att skriva svaret så missade svaret innan. Min åsikt står ändå fast och vill någon diskutera det så är min pm-box öppen ;-).

alla bilar med luftmassemätare och lambdasond justerar sig själva till viss gräns om den får mer eller mindre mindre luft

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 december 2012

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök