4015
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

Avstängd
10 388 Inlägg
22 december 2013
Nej, nu har det snart varit 2 sidor med ofantligt roliga annonser, nu får ni allt börja diskutera jänkare vs "andra bilar" tycker jag.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 december 2013
Trubbel: Bilen som helhet. Mekanik, lack, inredning, materialval, hur man fixerat saker, hur mycket det "knakar" från inredningen osv...Exempel: Som ägare till en ny "tysk" så förväntar man sig att det inte "knakar" från/under instrument brädan eller nån annanstans, det minsta. Sådana ljud uppstår i regel tex när kabalstammar eller liknande kan röra sig en aning. Ägaren till den "tysken" kommer klaga, men det är högst tveksamt att en ägare till en sprojtans ny Corvette hade klagat för lite "gnissel" från/under instrumentpanelen, man liksom förväntar sig att det kan finnas såna ljud i en "jänkare", men inte i en "tysk"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Evildan
22 december 2013
http://www.blocket.se/arvidsjaur/Mitsub … 12&w=3

Nu ska bitchen bort!

Ingen rost vad jag vet, små defekter finns och den är i behov av lite kärlek - mest av allt en framvagnsinställning då den kan upplevas lite spännande på vägen i högre farter, man somnar i alla fall inte vid ratten! Inga missljud från drivknutar etc. Ska besiktas snart, har varken tid eller ork att ordna det, men den borde gå igenom som den står.

Tre i stort sett nya vinterdäck på plåtfälg följer med, det fjärde har försvunnit men skickar med ett begagnat då det annars kan bli problem om man önskar framföra fordonet med endast tre hjul monterade. Sommardäcken ligger på alufälgar, två går väl använda men de andra gör sig nog bäst i majbrasan.

Utrustad med elhissar (fram fungerar de, bak lite mera sporadiskt), farthållare, CD spelare och ny wunderbaum. Vid snabb affär följer även skivan i CD spelaren med. Inredningen är hel och ren, kan dock finnas spår av hundhår. Har naturligtvis motor- och kupévärmaruttag.

1500 svenska kronor, eller högsta skambud!
Däcksparkare välkomna på lördagar mellan 12:00-14:00, medtag egen matsäck.

Evildan
22 december 2013
http://www.blocket.se/jonkoping/Mazda_3 … 12&w=3

God jul

Vänligen läs hela annonsen, tack. I helgen som gick besiktigade morsan bilen och bilen gick tyvärr inte igenom. Morsan är snart 70 år och föredrar spela Bridge med sina kompisar, sticka eller umgås med barnbarnen än hålla på med data. Därmed så fick jag uppdraget att lägga in en annons om bilen i fråga. Bilen är skattad och får köras året ut. Följande tvåor bör dock åtgärdas innan ombesiktning. Parkeringsbromsen kärvar. Fjäder bak brusten. Bromsrör fram rostskadat. Oljeläckage. Ena stomme sidobalk rostskadat. Ett fynd för den händige med andra ord och sätter man av en dag så har man en bra bruksbil för många år framöver. Därav det låga priset. Morsan ska ändå flytta in till stan nästa år och därför viljer vi att sälja bilen i befintligt skick. Nu til det positiva. Bilen är fin invändigt och sätterna är hela så även taket. Bilen går som en klocka och har alltid startat även när det var -30 grader ute. Det finns förhållandevis ganska lite rost på bilen med tanke på bilens ålder men så är det inte heller någon ny bil precis. Bilen finns att beskåda i länets södra del för det är där morsan bor. Bilen finns i ett garage som är hyrt fram till sommaren år 2014, så vi har ingen brådska bli av med bilen. Dessutom så finns annonsen här kvar till våren. Priset på bilen står längre ner i annonsen och en viss prutmån fins vid. Eftersom jag tycker att alla människor är lika mycket värda oavsett om man är blå, gul eller randig så välkomnar jag alla sortens sms även om man skulle ha annat modersmål än just svenska. Jag vet själv hur svårt det kan vara lära sig ett helt nytt språk om man har annat modersmål än just svenska. Jeg taler også dansk. snabb.affär. Är annonsen kvar är bilen också kvar. Är annonsen inte kvar så är bilen inte det heller. Det är först till kvarn som gäller för att köpa bilen. Bilen bytes endast och enbart mot kontanter. Det går jättebra att smsa eller ringa när som helst på dygnet. Vänligen mejla INTE tack, då mejlen är lånad och mejl kommer så ledes aldrig att besvaras. Däremot så får man som sagt gärna smsa eller ringa. Ha en fortsatt trevlig dag.

Sammanfattning:

* Endast 3 ägare (Arbetskollega och mina föräldrar)
* Damkörd
* Rökfri
* Djurfri
* Sommardäck
* Vinterdäck (Sitter på bilen med bra mönsterdjup)
* Extra ljus
* Bensinmätare fungerar
* Tändstift (Helt nya sattes in i helgen)
* Luftfilter (Bytes i början på hösten)
* Glykol (Fylldes på i helgen)
* Oljefilter och oljebyte (Skedde på sensommaren)
* Innetaket helt
* Bilen startar utan problem vid 25-30 minus
* Nytt batteri (Sattes in i somras)
* Pioneer stereo med CD
* Värmen fungerar hur bra som helst och man kan sitta i shorts även om det skulle vara -30 gradet ute.
* Fin och hel bilklädsel

Livsnjutare
1 707 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
Trubbel: Bilen som helhet. Mekanik, lack, inredning, materialval, hur man fixerat saker, hur mycket det "knakar" från inredningen osv...Exempel: Som ägare till en ny "tysk" så förväntar man sig att det inte "knakar" från/under instrument brädan eller nån annanstans, det minsta. Sådana ljud uppstår i regel tex när kabalstammar eller liknande kan röra sig en aning. Ägaren till den "tysken" kommer klaga, men det är högst tveksamt att en ägare till en sprojtans ny Corvette hade klagat för lite "gnissel" från/under instrumentpanelen, man liksom förväntar sig att det kan finnas såna ljud i en "jänkare", men inte i en "tysk"

Då kanske det är dags att du kommer ut ur garderoben och vågar vidga dina kunskaper lite.

Det är bara en myt, BMW håller inte högre kvalité än andra.. snarare tvärtom.

Du får tycka vad du vill, men låt det inte gå ut över alla andra är du snäll.

1 524 Inlägg
22 december 2013
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv … amp;last=1

"Volvo s70 -98

Efter att ha kört in i en jävla vägg idag har jag insett att biljäveln är förstor för mig och vill ha ha så lite att göra med bilaset som möjligt.

Jag köpte den för två månader sen för den har en jättehäftig hightech (i mina kanske lite smått otekiska ögon)musikanläggning med touchscreen, bluetooth, dvd, mikrofon, en fet baslåda och allt möjligt häftigt.

Bilen går bra, såvida man kan hantera stora bilar. ny kamrem bl a, minns inte riktigt allt som verkstan fixade, men allt ska vara fungerande.
Nya vinterdäck och sommardäck med aluminiumfälgar medföljer.

Besiktad till dec 2014 och skatten är betald

Dagens lilla äventyr med väggen resulterade i några smårepor på passagerardörren bak. Det är inte värre än att man kan fylla i dem med ett lackstift om man inte faller för deras charm o vill ha dem kvar.. se bild

Jag vill ha 17 000 kr för den, men min önskan att bli av med den fort så jag kan köpa en liten, hanterbar tjejbil istället är starkare än önskan om pengar. Dvs billigare vid snabb affär

Jag nås via telefon eller sms
**** *** ***"

tongue

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

14 376 Inlägg
22 december 2013
trubbelturbo skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Volvo_s70_50729045.htm?ca=16&w=3&last=1

"Volvo s70 -98

Efter att ha kört in i en jävla vägg idag har jag insett att biljäveln är förstor för mig och vill ha ha så lite att göra med bilaset som möjligt.

Jag köpte den för två månader sen för den har en jättehäftig hightech (i mina kanske lite smått otekiska ögon)musikanläggning med touchscreen, bluetooth, dvd, mikrofon, en fet baslåda och allt möjligt häftigt.

Bilen går bra, såvida man kan hantera stora bilar. ny kamrem bl a, minns inte riktigt allt som verkstan fixade, men allt ska vara fungerande.
Nya vinterdäck och sommardäck med aluminiumfälgar medföljer.

Besiktad till dec 2014 och skatten är betald

Dagens lilla äventyr med väggen resulterade i några smårepor på passagerardörren bak. Det är inte värre än att man kan fylla i dem med ett lackstift om man inte faller för deras charm o vill ha dem kvar.. se bild

Jag vill ha 17 000 kr för den, men min önskan att bli av med den fort så jag kan köpa en liten, hanterbar tjejbil istället är starkare än önskan om pengar. Dvs billigare vid snabb affär

Jag nås via telefon eller sms
**** *** ***"

tongue

Haha!!! Så jävla stor är den väl inte!!!! lol

/Benny

1 524 Inlägg
22 december 2013
Själva annonsen i sig är väl inte så lustig, men jag gillar hur han har motorcykeln ståendes i hallen big_smile

http://www.blocket.se/alvsborg/Victory_ … 16&w=1

14 376 Inlägg
22 december 2013
trubbelturbo skrev:
Själva annonsen i sig är väl inte så lustig, men jag gillar hur han har motorcykeln ståendes i hallen big_smile

http://www.blocket.se/alvsborg/Victory_ … 16&w=1

Han kanske inte har nån annanstans att förvara den. Då kan han ju putsa på den samtidigt som han kollar in sin favoritserie på TV. lol

/Benny

DMNDphoto
727 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
Passat är VÄRLDENS bästa bil. Snygg, rymlig, snål, driftsäker, snabb, skall jag fortsätta smile? O dessutom en "jänkare" (tex Chevrolet) är minst lika "plastig" som en Passat, så kasta inte småsten i glashus smile

Rättelse en jänkare är plastigare än en Passat.

Dessutom kan en Passat vara rolig också om man t.ex har en R36 eller någon av de andra större motoralternativen samt awd.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

1 524 Inlägg
22 december 2013
Mattyyy skrev:
dawwe skrev:
Passat är VÄRLDENS bästa bil. Snygg, rymlig, snål, driftsäker, snabb, skall jag fortsätta smile? O dessutom en "jänkare" (tex Chevrolet) är minst lika "plastig" som en Passat, så kasta inte småsten i glashus smile

Dessutom kan en Passat vara rolig också om man t.ex har en R36 eller någon av de andra större motoralternativen samt awd.

Vilka "jänkare" jämför du med?

DMNDphoto
727 Inlägg
22 december 2013
trubbelturbo skrev:
Mattyyy skrev:
dawwe skrev:

Chrysler, Dodge, Cheva och Cadillac.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

1 524 Inlägg
22 december 2013
Mattyyy skrev:
trubbelturbo skrev:
Mattyyy skrev:

Chrysler, Dodge, Cheva och Cadillac.

Dem har ett par modeller att välja mellan..

5 111 Inlägg
22 december 2013
ÖHH MAZDA ÄR BÄST! VARFÖR? FÖR JA SÄJJER DE! ÖH!

....eller var det lustiga fordonsannonser denna tråd skulle handla om, jag kommer inte riktigt ihåg.

5 198 Inlägg
22 december 2013
Är inte detta en tråd om lustiga annonser å inte en lekstuga ?

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 december 2013
CHEEVA skrev:
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:

passaten ? jo det är väl en hyffsat tråkig svensson bil det också, är väl ingen som har påstått något annat ?
l

Så den är bara hyffsat tråkig medans alla andra är jävligt tråkiga? wink

Skulle säga att den är bra mycket värre än en 740, mer plastig och fwd.

Du är duktig på att märka ord ... ja en framhjulsdriven passat är jävligt tråkig, nöjd ? men den är inte byggd till att va rolig utan är byggd för att frakta familjen till en rimlig peng vilket den gör mycket bra. Det är absolut inte någon som har påstått att en passat är rolig, förstår inte vart du fick det ifrån

Är en 740 byggd för att vara rolig då? Det tror inte jag men nog fan är 740 roligare och bättre bilar än skrotet VW Passat.

Nöjeskör närproducerat

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
Nej jag vet inte hur "många" BMW du haft, o bryr mig inte heller... Du borde oxå respektera andras (min) åsikt. Jag tycker inte-inte om Voflo, men det betyder inte-inte att om jag röstar på en Voflo att den får ett lågt betyg per automatik, nej är det en hel,ren o smakfull (i mina ögon!) Voflo så får den iaf en 3:a...Men det, det är jag det. Till skillnad från dig har jag inte bemödat mig att "skamrösta" på din bil, du är inte värd det besväret, för min del smile.

Jag lämnar diskussionen nu men det finns nåt som man skulle kunna kalla för "förväntad kvalite kontra upplevd kvalite". Kort sagt man förväntar sig betydligt högre kvalitet från en "tysk", så när något knasar så blir man såååå besviken. En jänkare däremot där har man inte så höga förväntningar, alla "vet" ju att jänkare är inte synonymt med kvalite. Så när en jänkare "håller lika bra som alla andra" ja då är den upplevda kvaliteten klart högre än hos en "tysk", trots att kanske tysken har högre faktisk kvalite...Kanske inte helt lätt att ta sig till detta, men försök iaf smile

Ursäkta men hur kan du sitta och klanka ner på Volvo när du åker runt i en skrotig Passat från 96? Dessutom är den bra mycket fulare och plastigare än en 855a eller en 945a någonsin kommer vara.

Nöjeskör närproducerat

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 december 2013
_Blue_Speed_ skrev:
Ursäkta men hur kan du sitta och klanka ner på Volvo när du åker runt i en skrotig Passat från 96? Dessutom är den bra mycket fulare och plastigare än en 855a eller en 945a någonsin kommer vara.

Ah...Så min Passat är skrotig? Ok det visste jag inte faktiskt, men om du säger det så måste det ju vara så! O absolut, den är så otroligt mycket fulare än en skokartong, öh förlåt, Voflo 855/945! Voflo 855/945 är ett mästerverk som alltid nämns som en referenspunkt när man diskuterar vackra bilar som tex Ferrari GTO. Det kommer aldrig nånsin komma en lika snygg, bra och o-plastig bilmodell som Voflo 855/945, oavsett fabrikat... smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

14 376 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Ah...Så min Passat är skrotig? Ok det visste jag inte faktiskt, men om du säger det så måste det ju vara så! O absolut, den är så otroligt mycket fulare än en skokartong, öh förlåt, Voflo 855/945! Voflo 855/945 är ett mästerverk som alltid nämns som en referenspunkt när man diskuterar vackra bilar som tex Ferrari GTO. Det kommer aldrig nånsin komma en lika snygg, bra och o-plastig bilmodell som Voflo 855/945, oavsett fabrikat... smile

Ta det där i PM istället!!!!!

/Benny

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 december 2013
dawwe skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Din Passat hade Passat bättre på skroten, det kan jag säga.

Läste ett annat inlägg av dig att tyskarna är bra på lack. Tänker på Mercedes som inte alls haft stora rostproblem.... lollollol

"Bilen som helhet. Mekanik, lack,"
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (22 december 2013)

Nöjeskör närproducerat

Sök