3488
Sök

Köra på strippen alt. bra fäste från start - tips och trix

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
Tänkte börja köra lite rakt fram åka till sommaren har som mest bara hållt på sladda och liknande så har som aldrig tränat på att få en start med bra bett i på en gång, visst växla fort är inga problem det är bara detta med att inte slira bort sig i starten
det jag hört är att 1an bara används för att som få lite rull på bilen innan man sopar i 2an och och letar fäste med gaspedalen genom att göra små pump på gasen för att sen när det bettar fälla ner fullt och sedan i med 3an osv..?
Nu pratar jag ju naturligtvis en bil med lite pulver som faktiskt slirar 1an, 2an och 3an om man är för aggresiv på gasen inte nån gammal trött org bil..
Senast redigerat av The_Mechanic (25 april 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

roadrage
188 Inlägg
25 april 2010
om du har en slitstark koppling så kan du använda den för att justera slir

Handledare
1 481 Inlägg
26 april 2010
Köper du ett par dragraceslicks och har driv på båda hjulen så behöver du inte bekymra dig om grepp. En klistrad stripp har ett utomordentligt fäste.  Det är ju ganska vanligt att 1000 hk v8:or går på bakhjulen ut från granen.

http://www.youtube.com/watch?v=W09Cpdzf … re=related
Senast redigerat av saab_sonett (26 april 2010)

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 april 2010
saab_sonett skrev:
Köper du ett par dragraceslicks och har driv på båda hjulen så behöver du inte bekymra dig om grepp. En klistrad stripp har ett utomordentligt fäste.

Där för avsedda däck är extremt viktigt.

Se här för en liten test jag gjorde. http://www.youtube.com/henke2#p/u/7/gJjmz28ly7Y

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
26 april 2010
sen är ju frågan hur pass exakt G-Techen är.... men visst siffrorna stämmer ju överens....

Team Insane Racing

Sök