Sossar+V+Miljöpartiet höjer bensinskatten med 49 öre om dom vinner

Founder
28 april 2010 · 1 414 Inlägg
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
M103
28 april 2010 · 1 570 Inlägg

Jag trodde politikers ambitioner var att förbättra för människor, höja standarden osv. Här går man till val med chockhöjning av skatter. Jojo. Som om det här lilla pruttlandets bilar skulle ha någon påverkan på klimatet hehe.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
28 april 2010 · 1 874 Inlägg

Det är därför man inte ska rösta på dom....

Känns som att det finns en hemlig plan på att avskaffa personbilar och flyg, så att alla ska åka statligt/kollektivt i framtiden. Skitsnack, säger jag!

Se bara på MP's planer på att höja bensinskatten med 2kr, att höja flygskatter med 600 kr/per person inom Europa och med 1200 kr/per person utanför Europa, samt att ta bort inrikesflyget söder om Sundsvall. Liksom... hallå!?

Founder
28 april 2010 · 1 414 Inlägg

Tidigare kunde man flyga köpenhamn - Växjö på ca 30 min och planen gick varannan timme, idag är man fast med tåg som går var 4'e timme och tar 2,5 timmar i restid sad

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Noiseprojekt
28 april 2010 · 1 523 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Det är därför man inte ska rösta på dom....

Känns som att det finns en hemlig plan på att avskaffa personbilar och flyg, så att alla ska åka statligt/kollektivt i framtiden. Skitsnack, säger jag!

Se bara på MP's planer på att höja bensinskatten med 2kr, att höja flygskatter med 600 kr/per person inom Europa och med 1200 kr/per person utanför Europa, samt att ta bort inrikesflyget söder om Sundsvall. Liksom... hallå!?

Ja och så avvecklas kollektivtrafiken....

enpatte
28 april 2010 · 498 Inlägg

Det är väl viktigare att hitta fungerande alternativ innan man pungslår oss vanliga medborgare.
Det är bättre med morot än med piska.
Vi i vår familj lägger ca 5000kr/mån på bara bränsle och då har vi redan gått ner en storlek på bil och bytt till diesel på den bil som går mest.
Lägger man sedan på service, däck osv så kommer man ganska snabbt på att det är betydligt dyrare att hålla igång 2 st bilar än att äga och bo i huset.  sad

Lägg sedan till detta en ny förmögenhetsskatt som åter igen kommer att jaga ut investeringsvilligt kapital(nya jobb) ut ur landet, höjd skatt för alla som har ett jobb och en sjukförsäkring som åter igen kommer att låta människor gå hemma år ut och år in utan hjälp.

Allt detta i en konjunkturvändning där det verkligen gäller att puscha för att fler åter kommer i arbete.
För det är just arbete som betalar för allt vi har idag.
Fler i jobb ger högre pensioner, fler i jobb ger högre skatteinkomster, fler i jobb ger bättre välfärd osv.

Det finns som sagt en anledning till att de kallas rödgröna röran.

LordLife
28 april 2010 · 998 Inlägg

Miljöpartiet, vad ska man säga om dom? inte dom vassaste knivarna i lådan.
Är som att välja mellan pest eller kolera.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 april 2010 · 10 427 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Därför är man höger smile

..de höjde ju bara med 29 öre under denna mandatperioden tongue

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
CarpeDiem German Engineering
28 april 2010 · 9 082 Inlägg

Fyfan!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Tokken Team dBakuten
28 april 2010 · 3 453 Inlägg

Tycker vi gör som mayafolket.. Vi lämnar landet åt sitt öde.

En öde ö borde inte vara så svårt att bo på kan man tycka.

Väntar på moderatorerna att reagera på denna politiktråd.. Kommer ryka all världens väg troligen inom kort.

Senast redigerat av Tokken (28 april 2010)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
decib3L Körv
28 april 2010 · 3 535 Inlägg

Alltså, där jag bor så är man beroende av bil. Jag har inte tid och sitta på en cykel hela dagarna för att ta mig till jobb, skola, handla och allt annat man gör om dagarna. Jag måste ha en bil. Och ska det kosta lika mycket att ha den i drift som att ha min lägenhet så kan jag ju likagärna vara arbetslös och utan bil. För då har jag iaf tid att sova.

Okej, läste artikeln nu. Och fine, jag kan gå med på att vi måste förbereda oss inför nya bränslen osv.

suck..

Senast redigerat av decib3L (28 april 2010)

Truckdriving Man
Slash Saabifierad
28 april 2010 · 2 026 Inlägg

Det blir inte bättre med ett moderat-/högerstyre, man kan säga så här: vad ni än röstar på av de större partierna så kommer bensinskatten höjas, likaså kommer registerhållningsavgiften och fordonsskatterna. Högeralliansen har fortfarande sin plan med steg 2 på trafikförsäkringsskatten, den är enbart uppskjuten just nu för att dom ska kunna vinna.

Man väljer mellan pest eller kolera helt klart sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
te_wik Forummoderator
28 april 2010 · 12 813 Inlägg

Dags att lämna landet.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 april 2010 · 10 427 Inlägg

Använder jag 200liter bensin per månad och skatten höjs
med 49 öreså blir det c:a 100kr extra per månad i bensinskatt.

Känns ju som en piss i havet (kanske inte just nu som student, men arbetar man såatte..).

Värre om inkomstskatt-rabatten minskas, där finns mer pengar att förlora.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
enpatte
28 april 2010 · 498 Inlägg

Slash skrev:
Det blir inte bättre med ett moderat-/högerstyre, man kan säga så här: vad ni än röstar på av de större partierna så kommer bensinskatten höjas, likaså kommer registerhållningsavgiften och fordonsskatterna. Högeralliansen har fortfarande sin plan med steg 2 på trafikförsäkringsskatten, den är enbart uppskjuten just nu för att dom ska kunna vinna.

Man väljer mellan pest eller kolera helt klart sad

Något steg 2 är inte alls aktuellt i dagsläget, verkar bara vara smc som försökte skrämmas med det någon gång före 2007.

Senast redigerat av enpatte (28 april 2010)

Fellow
28 april 2010 · 1 581 Inlägg

Dem tror att folk kör mindre för att dem höjer priset? Blir bara mindre kvar i plånboken vilket resulterar i försämrad konsumption vilket bidrar till färre arbeten.
Jag har 3 mil till närmaste samhälle och har 2 vägfärjor till fastlandet! Bussarna går som bäst var 3e timme härifrån och jag har whiplashskada så får ont av att åka buss/tåg. Så tänker då fan rösta på moderaterna eller folkpartiet!

Appropå det! Rösta på Kenneth Winsborg i personvalet och skriv på protestlistan osm för övrigt snart är uppe i 2 miljoner! http://www.bensinskatteuppror.se/

Hur faaan kan dem inte lyssna när 2 miloner av landets 10 miljoner invånare skrivit på? Vi måste få in 5 miljoner namn som de verkar! Så sprid detta!

Roos
28 april 2010 ·

Låter ju toppen. Jag tjänar mer på att gå sjukskriven eller på a-kassa då jag slipper bensinen för att ta mig till jobbet vilket brukar bli runt 5-6 tusen i månaden bara för att ta mig t/r. Fortsätter det såhär kommer sådana ställen som jag bor på, där det inte finns någon kollektivtrafik på långa vägar och det är långt till jobb oavsett, dö ut. Jag har inte heller råd att ta något lån för att köpa mig en tråkig gasbil - och det gäller nog inte bara mig.

Fellow
28 april 2010 · 1 581 Inlägg

Roos skrev:
Låter ju toppen. Jag tjänar mer på att gå sjukskriven eller på a-kassa då jag slipper bensinen för att ta mig till jobbet vilket brukar bli runt 5-6 tusen i månaden bara för att ta mig t/r. Fortsätter det såhär kommer sådana ställen som jag bor på, där det inte finns någon kollektivtrafik på långa vägar och det är långt till jobb oavsett, dö ut. Jag har inte heller råd att ta något lån för att köpa mig en tråkig gasbil - och det gäller nog inte bara mig.

Känner som du! Helt sjukligt när folk bor i glesbygden utan möjlighet att ta sig ska straffas. Appropå tjänar på att vara sjukskriven så kan jag säga såhär, jag har kort till jobbet så skulle kunna gå.

Jobbar jag som jag gör nu så får jag ut ca 10500 kr efter skatt då jag jobbar 50%, är jag sjukskriven 100% får jag ut lite över 12000 kr. Känns lite fel att jag ska få mer om jag inte jobbar alls än att jag jobbar halvtid:/

Mr_Woods Musiker
28 april 2010 · 472 Inlägg

Hu så hemska politiker är, tänker inte rösta på NÅGON!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Roos
28 april 2010 ·

te_wik skrev:
Dags att lämna landet.


Mvh Tommy

Flytta till Egypten. Där kostar bensinen 3kr/litern

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang