Vi som inte köper asiatiskt för fruntimmernas skull

ola_volvo Biltokig
2 maj 2010 · 310 Inlägg

den som köper en bil efter vad andra tycker ska inte köpa bilar...

Harè bra
Hedning Fd Bannad
2 maj 2010 · 657 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
alla vet ju att japanska bilar är skit
kinakvalitet som det kallas

Agreed. Körde alla Dartar skulle världen vara en vackrare plats.

Märkesbög
Slash Saabifierad
3 maj 2010 · 2 027 Inlägg

En gång i tiden var både japanska bilar och japanska motorcyklar som ett skämt, dom var direkt kopierade från Amerika och Europa fast modell mindre med minimotorer. Kvalitéten var kass och prestandan och väghållningen var usel. Men dom fick grunderna för att sedan utveckla sina egna tekniker och specialiteter och nu så är det japanska motorcyklar som dominerar motorcykelvärlden och det sägs att Toyota blivit världens största biltillverkare. Jag undrar om Kina kommer göra samma sak framåt i tiden eller om dom kommer hålla kvar på undermåliga fordon för lite pengar?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
JDMy00 ClubJDM.se
3 maj 2010 · 1 608 Inlägg

Skriver här så man hittar tillbaka till alla extremt roliga inlägg smile

Mazda Mx-5 (1999)
lillterror
3 maj 2010 · 12 Inlägg

Den där kebabstämpeln på bmw kommer från folk som själva inte har råd och är avundsjuka? Ja alltså asiatiska bilar nu förtiden "förtjänar" väl inte den där made in taiwan stämpeln....? Men att man avstår för att man antar att folk lever med den?

Toyota IQ (2010)
Joel89
3 maj 2010 · 221 Inlägg

Så ni tycker man ska lyssna på dom "äldre" då asiatiska bilar var skit och jänkare bra. Nu är ju ameriskanka bilar skit och japanska bra. Och jag säger bara JAPANSKA. Resten av asien är mest skit faktiskt. Är en jävla skillnad på Japan och Kina. Gillar ni att man jämför Sverige och Polen? Bara det att skillnaden mellan Japan Kina är fan så mkt större.

Senast redigerat av Joel89 (3 maj 2010)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 maj 2010 · 3 404 Inlägg

Det är väll allmänt känt att man ska ta avsånd från allt som inte är Svenskt eller Amerikanskt.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
davel
3 maj 2010 · 347 Inlägg

Tror att du får olika svar vilka forum du frågar i. Detta är ju ett tuning-forum där asiatiska bilar är väldigt populära av olika anledningar. Själv när jag tänker på japanska bilar så är det inte direkt positiva saker och en japs blir det nog aldrig ej.
Vet faktiskt inte varför jag har den inställningen men många delar nog med mig att det är lite budget och kvantitet före kvalité. Dom gånger jag har kört japanska bilar så har det kännts så iallafall. Väldigt opersonliga på något sätt

Men detta är en känsla och ingen erfarenhet!

Själv är man ju trött på vw-stämpeln på porsche. Är det någon som verkligen vet vad som i historien varit gemensamt mellan porsche och vw? Vet så mycket att det i min bil inte sitter någonting som kommer ifrån/eller har utvecklats av VW eller från någon annan bilmodell överhuvudtaget inkl andra porschar. Räknar naturligtvis inte med Bosch-insprutningen då som sitter i ett antal andra bilar... Samma gäller för 911 vad jag vet och man får gå till 914/924 som porsche utvecklade till VW men som dom sen inte vågade fortsätta med så de blev porschemärkta istället. Men det var ju fortfarande porsche som utvecklade dom förutom att 924 hade audi-motor

Senast redigerat av davel (3 maj 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Aerodynamik ...
3 maj 2010 · 7 120 Inlägg

davel skrev:
Själv är man ju trött på vw-stämpeln på porsche. Är det någon som verkligen vet vad som i historien varit gemensamt mellan porsche och vw? Vet så mycket att det i min bil inte sitter någonting som kommer ifrån/eller har utvecklats av VW eller från någon annan bilmodell överhuvudtaget inkl andra porschar. Räknar naturligtvis inte med Bosch-insprutningen då som sitter i ett antal andra bilar... Samma gäller för 911 vad jag vet och man får gå till 914/924 som porsche utvecklade till VW men som dom sen inte vågade fortsätta med så de blev porschemärkta istället. Men det var ju fortfarande porsche som utvecklade dom förutom att 924 hade audi-motor

Folk associerar Porsche mest med 911, som ser ut som en sportig VW Beetle.
Simple as that!

davel
3 maj 2010 · 347 Inlägg

Aerodynamik skrev:

davel skrev:
Själv är man ju trött på vw-stämpeln på porsche. Är det någon som verkligen vet vad som i historien varit gemensamt mellan porsche och vw? Vet så mycket att det i min bil inte sitter någonting som kommer ifrån/eller har utvecklats av VW eller från någon annan bilmodell överhuvudtaget inkl andra porschar. Räknar naturligtvis inte med Bosch-insprutningen då som sitter i ett antal andra bilar... Samma gäller för 911 vad jag vet och man får gå till 914/924 som porsche utvecklade till VW men som dom sen inte vågade fortsätta med så de blev porschemärkta istället. Men det var ju fortfarande porsche som utvecklade dom förutom att 924 hade audi-motor

Folk associerar Porsche mest med 911, som ser ut som en sportig VW Beetle.
Simple as that!

jo det är nog så det är fast samtidigt verkar det som att många tror att det är just det, en sportig Beetle, när dom inte har något gemensamt alls förutom en svansmotor. Det var ju Ferdinand Porsche som ritade den urspungliga beetle men mer än så är det väl inte.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Woojen
3 maj 2010 · 1 101 Inlägg

Vad har fruntimmer med japanska bilar å göra? yikes

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang