4964
Sök

Knastrar i framsystemet..

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
hej, mitt ena steg är fastskruvat i botten på bagageutrymmet och det andra steget på ryggstödet, och jag var så dum att jag råkade fälla fram sätet när lågnivåkabeln mellan de 2 stegen satt i, så den gick sönder.

men nu till problemet, innan det hände så var det skitbra ljud i bilen, inget missljud alls. Det steget som nu inte är ikopplat är till mina 6x9or i hatthyllan, så dem är inte i funktion just nu. Så just nu är det bara basen, 2 6,5or och 2 3" högtalare i.

Nu när man vrider på volym så knastrar det i dom 4 högtalarna fram, det knastrar alltså när basen slår..

vad kan va fel? ursäka om jag skrev det dåligt, är trött!

MVH

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2010
Det var inte så att nån mer kabel, tex jordkabeln, släppte från steget när det där hände?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det var inte så att nån mer kabel, tex jordkabeln, släppte från steget när det där hände?

Nej, och de 4 högtalarna som knastrar är inte kopplade till något steg..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2010
Okej, har du testat att koppla ut lågnivåkabeln till bassteget?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

164 Inlägg
3 maj 2010
klappkontakt eller med andar ord.. dålig kontakt

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Okej, har du testat att koppla ut lågnivåkabeln till bassteget?

Det är ju lågnivån som sitter direkt i bassteget, från bassteget går en lågnivåkabel till steget till 6x9orna, och det var den som paja

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2010
Ja men frågan kvarstår, har du provat att koppla ur den lågnivåkabel som sitter mellan huvudenhet och bassteg?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ja men frågan kvarstår, har du provat att koppla ur den lågnivåkabel som sitter mellan huvudenhet och bassteg?

gör det någon skillnad? för det gick ju bra innan jag hade sönder kabeln..

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
wange_82 skrev:
klappkontakt eller med andar ord.. dålig kontakt

Hur kan det vara det? det sprakar inte på lägre volymer, och hur kan det helt plötsligt bli glapp i 4 högtalare fram när jag hade sönder en kabel där bak?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2010
Danneeandersson skrev:
ChriZtoffer skrev:

För att kunna hjälpa mer så bör du testa lite saker och att då ta ur lågnivån är en bra början. Tänkte ifall det är så att signaljorden är bränd. Men vill du inte prova så vist...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Danneeandersson skrev:
ChriZtoffer skrev:

För att kunna hjälpa mer så bör du testa lite saker och att då ta ur lågnivån är en bra början. Tänkte ifall det är så att signaljorden är bränd. Men vill du inte prova så vist...

jo jo, det ska jag absolut göra smile

stRaend
3 maj 2010
dra inte ur den medan du har igång systemet.

332 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
dra inte ur den medan du har igång systemet.

gjorde jag inte, det vart ingen skillnad.. fortfarande samma knaster på höga volymer! GAH....

Sök