Körkortsåterkallelse?

ragex5
3 maj 2010 · 25 Inlägg

Hej, jag fick idag en ordningsbot (böter) på 3000kr för att jag inte har iaktagit väjningsplikt mot gående som just gått ut/just skall gå ut på obevakat övergångsställe. Poliserna som stoppade mig kom i en civil bil, jag fick aldrig se id på dom. Dum som jag var så skrev jag på boten, men jag kom på nu att polisen sa att jag körde över 30, och att jag vek i 30 i korsningen mot den gående. men jag körde inte över 30 för min kusin körde moped bakom mig. Så där har jag iaf ett vittne. Sen visst det var en tjej som skulle gå över vägen MEN polisen sa att hon hade foten på övergångsstället, men det hade hon INTE. Visst hon skulle kanske gå över men inte då jag svängde. Men min fråga är om ni tror att körkortet ryker?
Har en fortkörningsbot på 30 väg. körde 8Km/h för fort med en EU-Moped.
Det jävliga är att jag har gått 3 år på transport programmet..

Remiss
3 maj 2010 · 1 339 Inlägg

Ej iakttagit väjningsplikt mot gående som gått ut/just ska gå ut på obevakat övergångsställe
   ● Motorfordon, ej moped klass II, 3.000 kronor.
   ● För cykel och moped klass II, 1.000 kronor.

Svar: Nej, troligen inte

Senast redigerat av Remiss (3 maj 2010)

ragex5
3 maj 2010 · 25 Inlägg

okey, varför tror du de? Jag vet iaf att det ska skickas in till Transportstyrelsen efter som det var en "asterix" tror jag polisen sa att det var och då så kan dom dra körkortet.

xXSammy
3 maj 2010 · 6 580 Inlägg

En kusin står för nära i relationen..alltså kan han/hon inte vara vittne

Även om hon kunde eller inte gått över övergångsstället så ska man visa att man är beredd; sakta ner


De är bara o bit i dä sura äpplet..petigast på 30 vägar

De/Dem
ragex5
3 maj 2010 · 25 Inlägg

Ja men jag såg ju tjejen. hon var ca 4 meter ifrån övergångstället när jag komme, och hon stod och tittade i telefonen. Ja så jag körde ju körde kanske 20 men polisen säger 30. Jag hade in trean på bilen och fick växla för efter övergånsstället så är det en backe och min Renault klarar inte den på trean inte ens i 30..

ragex5
3 maj 2010 · 25 Inlägg

Malheus skrev:
En kusin står för nära i relationen..alltså kan han/hon inte vara vittne

Även om hon kunde eller inte gått över övergångsstället så ska man visa att man är beredd; sakta ner


De är bara o bit i dä sura äpplet..petigast på 30 vägar

Varför kan inte min kusin vara vittne? hon körde ju bakom mig, hon kan ju intyga på att jag inte körde 30 i kurvan eftersom hon såg att jag bromsade.

Muttley
3 maj 2010 ·

ragex5 skrev:
Sen visst det var en tjej som skulle gå över vägen MEN polisen sa att hon hade foten på övergångsstället, men det hade hon INTE. Visst hon skulle kanske gå över men inte då jag svängde. Men min fråga är om ni tror att körkortet ryker?
Har en fortkörningsbot på 30 väg. körde 8Km/h för fort med en EU-Moped.
Det jävliga är att jag har gått 3 år på transport programmet..

Du förvirrar dig själv.
Först skulle hon gå över, sen skulle hon kanske gå över, sen i ett senare inlägg av dig skulle hon inte gå över. Vad fan skulle hon???

Du hade ditt vittne 15 bast på moppe. Poliserna var 2.

Du blir inte av med ditt körkort om du inte har för många prickar på dig.  Nu har du visst 2 i med du inte kan hålla 30 på 30 smile

marcus1
3 maj 2010 ·

Varför skulle ditt körkort dras in menar du ? Det dras inte in för du inte stannar vid övergångsställe. Vad gäller fortkörning så måste du köra 20+ på 30 väg och annars 30+ för att ditt körkort ska dras. Sen ser du väl på boten du fick vad du fått för böter och för vad ? Flesta poliser snackar massa skit när dom stannar en, finns ju idioter inom alla yrken och just inom polisen finns det många maktmissbrukare. Dom måste visa ID handling och mäta upp dig med laser för att kunna skriv fortkörningsbot. Skriv aldrig på något på plats.

Riccardo
3 maj 2010 · 237 Inlägg

Jag blev av med körkortet 3månader för att inte lämnat företräde till en gångtrafikant på ett övergångställe. Hade en fortkörning året innan. Om du har gjort nåt inom 2år kan du nog räkna med indraget.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
MB350se S-klass =)
3 maj 2010 · 295 Inlägg

Riccardo skrev:
Jag blev av med körkortet 3månader för att inte lämnat företräde till en gångtrafikant på ett övergångställe. Hade en fortkörning året innan. Om du har gjort nåt inom 2år kan du nog räkna med indraget.

Då hade nog han/hon på länstyrelsen en dålig dag tongue

BMW 328IA "beevern" (1997)
ragex5
3 maj 2010 · 25 Inlägg

MB350se skrev:

Riccardo skrev:
Jag blev av med körkortet 3månader för att inte lämnat företräde till en gångtrafikant på ett övergångställe. Hade en fortkörning året innan. Om du har gjort nåt inom 2år kan du nog räkna med indraget.

Då hade nog han/hon på länstyrelsen en dålig dag tongue

varför hade hon det?

Nehe
3 maj 2010 · 687 Inlägg

Arenwik skrev:
....Flesta poliser snackar massa skit när dom stannar en...  ....och mäta upp dig med laser för att kunna skriv fortkörningsbot. Skriv aldrig på något på plats...

Eller så är det du som snackar skit? roll

Nehe
3 maj 2010 · 687 Inlägg

ragex5 skrev:
okey, varför tror du de? Jag vet iaf att det ska skickas in till Transportstyrelsen efter som det var en "asterix" tror jag polisen sa att det var och då så kan dom dra körkortet.

Det är en * för förseelsen, detta innebär att det kommer skickas till Transportstyrelsen för bedömning av ditt körkort och bedömningen kan enbart sluta på ett av två sätt, varning eller återkallande.

ragex5
7 maj 2010 · 25 Inlägg

Någon som vet ifall transportstyrelsen brukar dra körkortet ifall polisen har valt att man får behålla det?

Gudzilla Dåre
7 maj 2010 · 182 Inlägg

Har aldrig hört att dom skulle återkalla ett körkort faktist.

Bara hört och sett farbror blå ta dom.

vet även en som varit med om 2 krockar 1 fortkörning och 1 vårdslöst betende och har haft kortet ett år nu.
Dock har han kvar kortet och transportstyrelsen har inte gjort något än.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
ragex5
7 maj 2010 · 25 Inlägg

Okey, är orolig som satan faktiskt. Får ut CE kortet den 1 juni... Hon på transportstyrelsen sa att dom var tvungen att kolla upp "fallet" men att hörde jag inget så var det ingen fara typ.. Vet någon hur lång tid det brukar ta?

Fellow
7 maj 2010 · 1 581 Inlägg

ragex5 skrev:
Okey, är orolig som satan faktiskt. Får ut CE kortet den 1 juni... Hon på transportstyrelsen sa att dom var tvungen att kolla upp "fallet" men att hörde jag inget så var det ingen fara typ.. Vet någon hur lång tid det brukar ta?

Det kan ta lång tid! Jag överträdde hastigheten med 38 km/h på 70 väg och åkte förbi en skåpbil med fartkamera i. Detta var den 8e juni och fick körkortet indraget i oktober utav transportstyrelsen i 2 månader.

ragex5
9 maj 2010 · 25 Inlägg

Vet någon hur det är? Brukar transportstyrelsen dra tillbaka körkortet ifall polisen inte har tagit det på plats? Då polisen tog jag så skällt han ut mig. Ganska se länge, men sen sa jag att jag gick transport och då sa han att jag borde kunna reglerna. Jag sa ju bara ja åt det och sen så sa han att jag skulle köra jävligt försiktigt hädanefter.

Norde fotointresserad
9 maj 2010 · 2 307 Inlägg

ragex5 skrev:
Vet någon hur det är? Brukar transportstyrelsen dra tillbaka körkortet ifall polisen inte har tagit det på plats? Då polisen tog jag så skällt han ut mig. Ganska se länge, men sen sa jag att jag gick transport och då sa han att jag borde kunna reglerna. Jag sa ju bara ja åt det och sen så sa han att jag skulle köra jävligt försiktigt hädanefter.

Va?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang