7704
Sök

Råd angående cyckling/downhill etc.

1 150 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Tja.

Är riktigt sugen på att köpa mig en cykel, men vet inte riktigt vad jag ska ha. Ska det vara fulldämpad MTB eller en så kallad dirtbike? Eller kanske bara dämpad i fram.

För några år sedan cyklade jag mycket i skogen bland fällda träd, sten och mycket backar osv, då hade jag nån cykel med dämpad framgaffel. Så de är de jag tycker är kul, men vet inte vad jag egentligen söker.

Någon som har detta som intresse?

/S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

809 Inlägg
4 maj 2010
Dirt är ju mer för ramper och sånt tycker jag. om du ska ut i skogen och leka så är en full dämpad MTB något att föredra. att bara ha fram ger ryggen stryk efter ett tag smile

/Tommy
Senast redigerat av 744GLT (4 maj 2010)

KHRacing
5 maj 2010
En bra hjälm är inte att förakta, ett par bra handskar & en skyddsjacka, finns bra av alla tre på Biltema.

453 Inlägg
5 maj 2010
En kompis till mig har en full fjädrar DH cykel i bra skick många bra grejer på den! du kommer klara dig på den ett bra tag! skicka Pm vid intresse

7 100 Inlägg
5 maj 2010
beror ju på.
ska du köra downhill,alltså bara veva rakt ner för ett berg så ska du ha en fullgungare(heldämpad)
men ska du bara köra lite smått i skogen och köra på nå dirt hopp så kan du köpa en ht(hardtail,bara dämpning fram)
men de är ju alltid skönt med fullgungare ändå smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök