Nissan 200 Sx - Mad Mike projekt , bild update 23/3

NOOX
25 oktober 2011 · 873 Inlägg

showtech skrev:

NOOX skrev:

erminsacictuning skrev:
Tror färgen kommer bli riktigt grym! Helt rätt färgval!  Sen tycker jag du borde polera upp tryckrören, känns som det blir för mkt guldfärg annars. Men det är ju bara min åsikt tongue

jo har lite samma åsikt jag med , dessa rör var lite illa åtgångna så var lättare att få en snygg yta om jag lackerade dem , blir å beställa nya tryckrör kanske smile

Ska du köpa nya alu rör så gå till en smidesverksta så du får måttbeställda rör ( får panik på dom rörlig som finns att köpa för de passar aldrig, sen se till så du får valsade endar för då behöver du aldrig oroa dig för att dom lossar smile

pricis , dessa är ju helsvetsade , så nöja sig med sämre lär ju inte vara nån hitt smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Stackarn
25 oktober 2011 · 1 200 Inlägg

Riktigt jäkla snyggt!!

KinazzZ
25 oktober 2011 · 235 Inlägg

Ser nice ut! Behåll rörena i guld. Alla andra polerar ju tongue

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!
Audi A4 TDI (2008)
NOOX
25 oktober 2011 · 873 Inlägg

Stackarn skrev:
Riktigt jäkla snyggt!!

tackar , kul med uppskattning även om det ser lite halvtaskigt ut just nu , fronten är bara påhängd , och allt är jättedammigt , men det blir nog kanoners när den blir lite mer färdig inför lack smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
NOOX
25 oktober 2011 · 873 Inlägg

KinazzZ skrev:
Ser nice ut! Behåll rörena i guld. Alla andra polerar ju tongue

AAAHHH du tänker så ja smile , ja jag tycker inte det ser allt fördjävligt ut men det gnager lite i bakhuvudet , blir nog polerat ändå , får köpa en till uppsättning så man kan alternera smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
sir_daniel www.kudoz.se
25 oktober 2011 · 3 802 Inlägg

behåll rören lackade, sedan blå kylarslangar (om du inte redan har det)

Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
KinazzZ
25 oktober 2011 · 235 Inlägg

NOOX skrev:

KinazzZ skrev:
Ser nice ut! Behåll rörena i guld. Alla andra polerar ju tongue

AAAHHH du tänker så ja smile , ja jag tycker inte det ser allt fördjävligt ut men det gnager lite i bakhuvudet , blir nog polerat ändå , får köpa en till uppsättning så man kan alternera smile

De går de också wink

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!
Audi A4 TDI (2008)
NOOX
25 oktober 2011 · 873 Inlägg

sir_daniel skrev:
behåll rören lackade, sedan blå kylarslangar (om du inte redan har det)

jo men visst blir det blåa slangar , har det mesta redan liggandes , behöver lite till insuget bara . kul med lite olika tankar ang tryckrören smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Tschagerlund
26 oktober 2011 · 133 Inlägg

Ännu ett alternativ: Lacka tryckrören i en annan fälg! (antar att det är det du gjort? ) smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
NOOX
26 oktober 2011 · 873 Inlägg

Tschagerlund skrev:
Ännu ett alternativ: Lacka tryckrören i en annan fälg! (antar att det är det du gjort? ) smile

kan tyvärr inte komma på en annan färg som skulle passa in på motorutrymmet en den som sitter , får bli polerat eller advan gold smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Tschagerlund
26 oktober 2011 · 133 Inlägg

Jag hade tyckt att det varit nice med tex svarta tryckrör, eller köra oerhört unikt: Samma färg som den blå i ditt motorutrymme. Risk för att det kan bli för mycket också bara smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
NOOX
26 oktober 2011 · 873 Inlägg

Tschagerlund skrev:
Jag hade tyckt att det varit nice med tex svarta tryckrör, eller köra oerhört unikt: Samma färg som den blå i ditt motorutrymme. Risk för att det kan bli för mycket också bara smile

blått är inte allt för dumt , men som sagt det mesta i motorutrymmet slåss väl om att få synas lite , så blir nog högglanspolering endå smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Daemonette Warrior Princess
26 oktober 2011 · 188 Inlägg

Jag tycker du ska polera upp dem, det känns lite som dom drar blicken från andra lackade detaljer som det är nu, silver är mer neutralt och jag tror det framhäver de övriga delarna i motorrummet som sitter lite i skymundan smile

Senast redigerat av Daemonette (26 oktober 2011)

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
NOOX
26 oktober 2011 · 873 Inlägg

Daemonette skrev:
Jag tycker du ska polera upp dem, det känns lite som dom drar blicken från andra lackade detaljer som det är nu, silver är mer neutralt och jag tror det framhäver de övriga delarna i motorrummet som sitter lite i skymundan smile

håller med dig till fullo , har påbörjat slipningen av rören smile kommer bilder på det sen smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Hoaken
26 oktober 2011 · 1 163 Inlägg

NOOX skrev:

Daemonette skrev:
Jag tycker du ska polera upp dem, det känns lite som dom drar blicken från andra lackade detaljer som det är nu, silver är mer neutralt och jag tror det framhäver de övriga delarna i motorrummet som sitter lite i skymundan smile

håller med dig till fullo , har påbörjat slipningen av rören smile kommer bilder på det sen smile

härligt å höra ! wink jobba på !smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
NOOX
26 oktober 2011 · 873 Inlägg

Hoaken skrev:

NOOX skrev:

Daemonette skrev:
Jag tycker du ska polera upp dem, det känns lite som dom drar blicken från andra lackade detaljer som det är nu, silver är mer neutralt och jag tror det framhäver de övriga delarna i motorrummet som sitter lite i skymundan smile

håller med dig till fullo , har påbörjat slipningen av rören smile kommer bilder på det sen smile

härligt å höra ! wink jobba på !smile

Liten bit i taget smile , så når man slutet så småningom smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Michkijn Tangentbordsriddare
27 oktober 2011 · 1 825 Inlägg

NOOX skrev:

Hoaken skrev:

NOOX skrev:

håller med dig till fullo , har påbörjat slipningen av rören smile kommer bilder på det sen smile

härligt å höra ! wink jobba på !smile

Liten bit i taget smile , så når man slutet så småningom smile

Håller med! Man kan inte bli herre på täppan bara för att man kastar tillbaka.. tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
NOOX
27 oktober 2011 · 873 Inlägg

Michkijn skrev:

NOOX skrev:

Hoaken skrev:

härligt å höra ! wink jobba på !smile

Liten bit i taget smile , så når man slutet så småningom smile

Håller med! Man kan inte bli herre på täppan bara för att man kastar tillbaka.. tongue

indeed smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
ferr
6 december 2011 · 75 Inlägg

Intressant! Jag kommer följa bygget, lycka till med bilen och hoppas allt går som de ska smile

BMW 328i "Black Pearl" (1996)
NOOX
6 december 2011 · 873 Inlägg

ferr skrev:
Intressant! Jag kommer följa bygget, lycka till med bilen och hoppas allt går som de ska smile

Kul , var ett tag sen jag körde update ser jag sad blir kanske lite nya bilder på diverse framsteg som sker , är dålig med kameran bara , bygget fortskrider även om updatesen uteblivit , får bättra mig

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang