Hur går det i Ishockey-VM -10?

lillskott Fiskförädlare
22 maj 2010 · 108 Inlägg

synd att sverige åkte ur idag, missade matchen, visste inte den var så tidigt yikes ajja nästa år kankse det blir vinst smile
sitter å ser ryssland-tyskland. tycker tyskland spela bra men tyvärr vann ryssland.
blir spännande å se hur de går i morgon i vår bronsmatch tongue

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
FoXoN
23 maj 2010 · 502 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Tjeckien fuskade ju i gårdagens match mot sverige, ni som såg sista tekningen innan målet att
Tjecken fuskade mot hörnet med 1 meter i tekningen. Och var därför utan några problem vara först på pucken i hörnet och sedan få upp pucken till backen som gjorde målet.

Hoppas ryssarna krossar tjeckjävlarna roll

Förjävligt. Ryssarna lär ju klå tjeckerna.

Superdtm i övrigt värdelös.
23 maj 2010 · 613 Inlägg

va så arg så jag höll på att dö ett tag.. gjorde en red forman och åkte ut och fiskade..

Imorn kommer ryssarna att köra över tjeckerna totalt! och mitt tipp på tredje plats för sverige står fast!

FoXoN
23 maj 2010 · 502 Inlägg

Superdtm skrev:
va så arg så jag höll på att dö ett tag.. gjorde en red forman och åkte ut och fiskade..

Imorn kommer ryssarna att köra över tjeckerna totalt! och mitt tipp på tredje plats för sverige står fast!

Jarå, en 3e plats är nog inga problem för sverige. Men tycker ändå att sverige har kört riktigt bra detta vm. unga pöjkar som visar var skåpet ska stå. Perfa!

RoPPiN__
23 maj 2010 · 101 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Tjeckien fuskade ju i gårdagens match mot sverige, ni som såg sista tekningen innan målet att
Tjecken fuskade mot hörnet med 1 meter i tekningen. Och var därför utan några problem vara först på pucken i hörnet och sedan få upp pucken till backen som gjorde målet.

Hoppas ryssarna krossar tjeckjävlarna roll

ja eller i förlängningen när dom drar ner omark 3 gånger direkt efter varann utan utvisning, visst domarna tar inte utvisning så ofta i förlängning men nån måtta får de väl va. även så undrar ja varför bengt åke tar time out 8 sekunder innan matchen är slut när dom leder, ska väl inte låta tjeckien prata ihop sej då. eller hur han resonerade när han valde straffskyttar sad

Volvo V70 (2006)
Richard81
23 maj 2010 · 6 Inlägg

RoPPiN__ skrev:

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Tjeckien fuskade ju i gårdagens match mot sverige, ni som såg sista tekningen innan målet att
Tjecken fuskade mot hörnet med 1 meter i tekningen. Och var därför utan några problem vara först på pucken i hörnet och sedan få upp pucken till backen som gjorde målet.

Hoppas ryssarna krossar tjeckjävlarna roll

ja eller i förlängningen när dom drar ner omark 3 gånger direkt efter varann utan utvisning, visst domarna tar inte utvisning så ofta i förlängning men nån måtta får de väl va. även så undrar ja varför bengt åke tar time out 8 sekunder innan matchen är slut när dom leder, ska väl inte låta tjeckien prata ihop sej då. eller hur han resonerade när han valde straffskyttar sad

Hmmm, Konstigt att ni inte tar upp alla utvisningar som gick till svenskarnas fördel i första perioden, Men de e klart då var de ju just de, Till eran fördel! då lipar ni inte...

Svenskarna klarade sig undan med rätt mycket, medans tjeckerna åkte på utvisningar så fort dom rörde spelarna...

MagnuC El-montör
23 maj 2010 · 72 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Tjeckien fuskade ju i gårdagens match mot sverige, ni som såg sista tekningen innan målet att
Tjecken fuskade mot hörnet med 1 meter i tekningen. Och var därför utan några problem vara först på pucken i hörnet och sedan få upp pucken till backen som gjorde målet.

Hoppas ryssarna krossar tjeckjävlarna roll

hehe, oj, fuskade? Försök du hitta en teknig där någon av spelarna i vardera lagen inte "fuskar" som du
så bra formulerar det xD..

Alla forwards/offensiva backar är där och smyger lite extra, sverige gör de ja, precis som alla andra hockey nationer smile.


ja eller i förlängningen när dom drar ner omark 3 gånger direkt efter varann utan utvisning, visst domarna tar inte utvisning så ofta i förlängning men nån måtta får de väl va. även så undrar ja varför bengt åke tar time out 8 sekunder innan matchen är slut när dom leder, ska väl inte låta tjeckien prata ihop sej då. eller hur han resonerade när han valde straffskyttar.

Smulteri är smulteri, domaren var likbördig.
Timeouten var vell för att femman som va inne inte fick byta, och var trött, och att tjeckien fick prata ihop sig, men hallå? fick inte sverige prata?

Straffarna:
Vokoun gjorde väldigt bra ifrån sig, han har no övat många gånger mer en Gustafsson såg man.
Mycket kylig.
Straffarna var inte dåliga utan målvakten väldigt bra skulle ja säga.

Senast redigerat av MagnuC (23 maj 2010)

MagnuC El-montör
23 maj 2010 · 72 Inlägg

Grattis till en bronspeng sverige!
Dock hade jag nog sett Tyskland som 3'a eftersom jag tycker de gjort jävligt bra ifrån sig.
Ni har ju så många medaljer redan och kommer nog få fler! smile

Nu återstår Ryssland - Tjeckien, Blir nog en rysare det med.

IceEyes Varningar: För många..
23 maj 2010 · 2 552 Inlägg

Skön seger.

Jag var lite tveksam till Bengt-Åkes ledarskap men fasiken vilken skön lirare han verkar vara. Timeouten med 0,7 sekunder kvar var det mest klockrena i hela turneringen. Kunde inte sluta skratta big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
770_EVOLVE GREASEMONKEY
23 maj 2010 · 822 Inlägg

Grattis Sverige till bronset !

Men det är fan åt helvete att Bengt-Åke tog timeout i Sverige - Tjeckien matchen när det var sekunder kvar !
Dom hade ledning och ger dom en gratis timeout .. kommer bli ett historiskt dåligt beslut ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Lurken_85
23 maj 2010 · 832 Inlägg

770_EVOLVE skrev:
Grattis Sverige till bronset !

Men det är fan åt helvete att Bengt-Åke tog timeout i Sverige - Tjeckien matchen när det var sekunder kvar !
Dom hade ledning och ger dom en gratis timeout .. kommer bli ett historiskt dåligt beslut ..

Fattar inte varför alla ska gnälla på Bengt-Åke när det var spelarna som var trött och ville ha lite vila.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
te_wik Forummoderator
23 maj 2010 · 12 813 Inlägg

IceEyes skrev:
Skön seger.

Jag var lite tveksam till Bengt-Åkes ledarskap men fasiken vilken skön lirare han verkar vara. Timeouten med 0,7 sekunder kvar var det mest klockrena i hela turneringen. Kunde inte sluta skratta big_smile

Ja de var fan bättre än själva bronset. smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
23 maj 2010 · 822 Inlägg

Lurken_85 skrev:

770_EVOLVE skrev:
Grattis Sverige till bronset !

Men det är fan åt helvete att Bengt-Åke tog timeout i Sverige - Tjeckien matchen när det var sekunder kvar !
Dom hade ledning och ger dom en gratis timeout .. kommer bli ett historiskt dåligt beslut ..

Fattar inte varför alla ska gnälla på Bengt-Åke när det var spelarna som var trött och ville ha lite vila.

suck ..

Men Grattis Tjeckien !, det var dom faktiskt värda, kul att dom klarat vissa matcher hårfint och tar Ryssland !

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
te_wik Forummoderator
23 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Trist att finalen, eller iaf tredje perioden blev förstörd av alla utvisningar. Jag hade gärna sett ett mål i 6-3 spel, men då klantar man ju bort det och tar en onödig utvisning.

Men överlag en bra match, och ett bra VM.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
23 maj 2010 · 12 813 Inlägg

te_wik skrev:
1 - Canada
2 - Ryssland
3 - Sverige
4 - Finland
5 - USA

Så tror jag, men det är väldigt svårt att förutse då alla lag har många unga debutanter.



Mvh Tommy

Jaa, quotar mig själv här, blev inte riktigt som jag trodde, men 2/5 iaf smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Superdtm i övrigt värdelös.
24 maj 2010 · 613 Inlägg

gött med tredje plats.. är ett full gott resultat med så många unga spelar som inte har spelat vm förut.

gillar timeouten och målvaktsbytet smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang