Nolla cylinder ett på övre dödpunkt, kolla så att rotorn pekar mot märket i fördelaren där ska ettans tändkabel vara, vrid sakta fördelaren så att brytarna är helt öppna. detta är grundinställningen
Minns inte om två eller tre ska vara nästa i rotationsriktningen men det är lätt att prova sig fram till.
Lågspänningen är kablen mellan tändspole & fördelare, lampan behövs vid fininställningen
Har bilen stått länge så är kondensatorn garanterat kass så byt den, kolla åxå så att den rörliga brytaren går lätt den kan kärva efter långa stillestånd.
OM bilen är en kortnos så har den elektrisk bränslepump med en brytare som kan oxidera rätt bra och fastna, ta av det svarta locket och putsa rent och smörj försiktigt.
Lycka till med klenoden
"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing